Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Det ene kneet mitt kjennes løst ut, og 'knekker' når jeg reiser meg etter å ha vært inaktiv en stund. Jeg kjenner det godt når jeg jogger, og lurer på om det kan være en idé å bruke støttebandasje under øktene, noen som vet?
Fluffie Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Dersom det gjoer vondt/er veldig ubehagelig naar du jogger boer du ikke jogge. Ta heller samme oekt i hurtig gange for aa dempe belastningen paa kneet.
Gjest Huldali Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Enig med over her at du bør hvilke kneet ditt hvis det er vondt. Ta en tur til legen og hør om hva det kan være og hva han/hun anbefaler. Hvis det er en plage som vedvarer så be om en mr av kneet for å undersøke hva det kan være. Du kan også spørre legen om det er noen måter du kan trene opp kneet på. Det kommer ann på hva slags "feil" det er med kneet ditt. Vktig å få skjekket grundig! Jeg hadde lenge problemer med kneet som ikke ble bedre, fikk til slutt kranglet meg til en mr og den viste at det var en medfødt feil i kneskåla, derfor var "opptreningen" jeg hadde drevet med feil for kne-skaden min. Derfor lønner det seg å få skjekket ut slike ting skikkelig, så du ikke risikerer å trene deg opp feil. Jeg jogger nå 2-3 ganger i uken, med kne-støtter. Jeg har perioder der jeg ikke kan jogge i det hele tatt, men stort sett går det greit å holde seg til 2-3 ganger i uken. Hlet bra blir knærne mine aldri, men de ble bedre etter jeg begynte med riktig opptrening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå