Leo Skrevet 2. juli 2003 #1 Skrevet 2. juli 2003 Sitter litt på sidelinjen og konstaterer at "here we go again". Jeg er fast leser av Pondus og lederen i siste utgave fikk meg både til å le og, når det hele var fordøyd, til å tenke litt: "Da internett kom, ble det tydelig hvor skadelig det er å brenne inne med noe. Plutselig oppdaget de som ikke torde slåss på barneskolen en magisk, ufarlig kamparena der de også kunne delta uten frykt for liv og helse. Denne gudegitte valplassen heter "diskusjonsgrupper". Her kan de med stor bravur dryppe av giftig ironi, sable ned de vankunnige og generelt sett oppføre seg som fulle trøndere med skinnvest på ei kneipe i Pattaya. Tenk deg følgende samtale mellom to ukjente på en fest: A: Var det ikke i 1973 Bowie ga ut "Zigy Stardust"? B: Det var ikke i 1973, men i juni 1972, din tulling! Hvis du ikke vet mer om Bowie enn dette, foreslår jeg at du går tilbake til Postman Pat-CDene dine. Dessuten heter det "Ziggy" med dobbelt konsonant i midten - hvis du vet hva en konsonant er for noe. Jeg tror verten eller vertinnen - pluss alle omkringstående - hadde mosjonert øyenbrynene en smule etter denne replikkvekslingen, pluss at A antagelig hadde gitt B en hardhendt tarmskylling med Maarud-dip'en. I en diskusjonsgruppe er sånt som dette helt comme il fault, som er fransk for passende - om du ikke visste det, din idiot. (Beklager, jeg har gjort såpass med research på diskusjonsgruppene at det smitter over på stilen min). Det vil si, det er nok ikke passende ifølge god nettetikette, men det er sånn verden i en diskusjonsgruppe ser ut. I en diskusjonsgruppe slipper man seg som en halvt ihelsultet gribb ned på troskyldige, men kanskje litt naive spørsmål, skolder skrivefeil med kjeler av kokende ironi fra brystvernet - og det beste av alt: Det hele foregår fullstendig uten risiko for egen nesebrusk. Tastaturet brukes ikke til å kommunisere, men som en kommandosentral for å føre atomkrig mot en ansiktsløs motstander langt borte med litt mindre orden i plate- eller tegneseriesamlingen. I diskusjnsgruppene har de stille, historisk interesserte guttene med akademikerforeldre sin blodige gjenforeningsfest i 3D-nerd-o-rama. Akkurat som da vi så på slosskampene i storefri, sniker mistanken seg innpå oss tilskuere når apebur-underholdningsverdien begynner å bli tynnslitt: Disse folka er ikke de sikreste hjemmekampene på kupongen. Og så stikker vi." Tatt på kornet, spør du meg... Ha en fortsatt hyggelig aften!
Gjest gjesta Skrevet 2. juli 2003 #3 Skrevet 2. juli 2003 Lurer på om han har spionert litt på KG... Er også fast leser av Pondus. Digger Beate jeg! Hadde henne som min første avatar her inne. Ha en fortsatt "Honky-Tonk sommer" . PS! Min sønn på snart fjorten år er ihuga Pondus fan. Han deltar på Pondus diskusjonsforum på nett...
Leo Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2003 Har gitt Hr. Leo et Pondus-abonement i gave for et par år siden og det er jeg veldig påpasselig med å fornye. Min favoritt er helt klart Pondus med Rocky som en god nummer to. Humrer også godt over Mille!
Gjest Pjusk Skrevet 3. juli 2003 #8 Skrevet 3. juli 2003 Kjempebra! Diskuterte faktisk akkurat samme tema med ei venninne for noen dager siden (- men hun synes sikkert ikke jeg var like underholdende som det var å lese denne lederen i siste Pondus.)
Leo Skrevet 3. juli 2003 Forfatter #9 Skrevet 3. juli 2003 Du er vel så underholdende som Pondus, Pjusk, men ut over det har dere ikke så mye til felles :blunke:
Gjest dorian Skrevet 3. juli 2003 #10 Skrevet 3. juli 2003 Ja, dette har jeg vært med på, på no.alt.hjemmesider. Gudbedre for en kranglete gjeng News er ganske saftig, men faggruppene er bra, da. dorian
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 4. juli 2003 #12 Skrevet 4. juli 2003 Jeg bare MÅ skryte... Jeg er den stolte eier av et perfekt eksemplar av "Alt for Norge"-albumet, MED signatur av tegner'n sjøl. Min bror fikk det signert for meg under en Raptusfestival, mens jeg stod og var sånn crew-dude. I det øyeblikket han drar albumet opp av sekken, så BOM er det fire-fem menn i 20-30'årsalderen som flokker rundt ham og absolutt ALLE tilbyr store penger for albumet. For de uinvidde - dette albumet har folk solgt for vanvittige summer på qxl, uten signering, det værste jeg har sett er 2700,-!! Jeg har sagt nei til 2000,- og det var deilig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå