Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Jeg er i den situasjon at jeg kan håndtere et betydelig større lån enn en bank normalt vil gi meg (det er snakk om ca 5-6 ganger dagens inntekt). Mine foreldre, som kjenner meg svært godt økonomisk, og vet jeg har kontroll, har tilbudt seg å stille som garantist. Hvordan vil et møte med banken foreløpe i grove trekk? Vil det være min, eller deres økonomiske situasjon som det i hovedsak blir forkusert på?
Alison Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Jeg er i den situasjon at jeg kan håndtere et betydelig større lån enn en bank normalt vil gi meg (det er snakk om ca 5-6 ganger dagens inntekt). Mine foreldre, som kjenner meg svært godt økonomisk, og vet jeg har kontroll, har tilbudt seg å stille som garantist. Hvordan vil et møte med banken foreløpe i grove trekk? Vil det være min, eller deres økonomiske situasjon som det i hovedsak blir forkusert på? Hva mener du med at dine foreldre skal stille som garantist? Skal de være kausjonist eller medlånetager? Hvis du har tenkt å få et lån som er større enn det banken er villig til å gi deg alene, må du ha med medlånetager. Da har det ikke noen betydning om du har kausjonist som da bare vil ha noe å si for sikkerheten. Fint om du kan skrive litt mer om hva du egentlig mener. I tillegg hadde det vært greit å vite noe om: Hvor mye ønsker du å låne? Hva er din brutto årsinntekt? Hva slags utdanning og jobb har du? Hvordan er lønnsutsiktene i yrket ditt? Har du noe egenkapital? Har du noe gjeld (også inkludert kredittgrensene på kredittkort)? Har du barn? Har du bil? Siden det er du som i utgangspunktet ønsker lån, er det i første omgang din økonomi som vil stå i fokus. Hvis du ikke har mulighet til å få lån uten hjelp fra dine foreldre, vil også deres økonomiske situasjon sjekkes.
Gjest Elsa Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Jeg er i den situasjon at jeg kan håndtere et betydelig større lån enn en bank normalt vil gi meg (det er snakk om ca 5-6 ganger dagens inntekt). Mine foreldre, som kjenner meg svært godt økonomisk, og vet jeg har kontroll, har tilbudt seg å stille som garantist. Hvordan vil et møte med banken foreløpe i grove trekk? Vil det være min, eller deres økonomiske situasjon som det i hovedsak blir forkusert på? Eg fant ein link her som seiar noko om korleis man stiller som garantist, håpar den kan væra til nytte. http://kontorfabrikken.no/gjeldsbrev-mellom-privatpersoner/
Gjest Pretor Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Eg fant ein link her som seiar noko om korleis man stiller som garantist, håpar den kan væra til nytte. http://kontorfabrikken.no/gjeldsbrev-mellom-privatpersoner/ Dette har ingenting med kausjon/garanti overfor banken å gjøre, her er det snakk om omsetningsgjeldsbrev ved lån mellom privatpersoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå