Gjest Gjest_Vero_* Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Jenter og gutter: Kunne dere vært sammen med en transkjønnet person? Altså ei jente født som gutt, eller gutt født som jente. Hvorfor? Hvorfor ikke? Hvordan ville du reagert hvis du først fant ut at personen var transkjønnet etter at du hadde falt for han eller henne?
Gjest StockDama Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Kanskje, hadde jeg vært forelsket hadde jeg nok prøvd å fortsette selv om det nok ville vært litt merkelig til å begynne med..
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Nei. Høres slitsomt ut. Orker ikke alt bråket. Dessuten: faller kun for ekte menn.
Veronica88 Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Det er jo personligheten man faller for. Kan man klare å finne en praktisk løsning som fungerer for begge to rundt samleier, så får det jo være opp til hver og en hva de ønsker. Jeg kunne godt vært litt bifil jeg om det var det jeg måtte for å få drømmepersonen (jeg er hetero nå, så det er sagt). Jeg ville ihvertfall sett an hva vi kunne og ikke kunne gjøre, og gått ut ifra det. Folk rundt trenger jo ikke å vite hva min partner er.
Gjest Purple Haze Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 Det er jo personligheten man faller for. Kan man klare å finne en praktisk løsning som fungerer for begge to rundt samleier, så får det jo være opp til hver og en hva de ønsker. Jeg kunne godt vært litt bifil jeg om det var det jeg måtte for å få drømmepersonen (jeg er hetero nå, så det er sagt). Jeg ville ihvertfall sett an hva vi kunne og ikke kunne gjøre, og gått ut ifra det. Folk rundt trenger jo ikke å vite hva min partner er. Er seksuell legning noe man kan velge? Du er hetero nå?? Men kunne godt vært litt bifil...? Trodde seksuell legning var medfødt, men mulig jeg har misforstått...
Skywalker Skrevet 17. februar 2009 #8 Skrevet 17. februar 2009 Å være transkjønnet handler ikke så mye om seksuell legning, men om kjønnsidentidet. Man identifiserer seg med et annet kjønn enn det man fysisk er født med. Og ja, jeg kunne vært sammen med en transkjønnet person.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Nei, det tror jeg i utgangspunktet at jeg hadde syntes var litt vanskelig.
Shaz Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Det tror jeg hadde blitt i overkant komplisert.
Fortunatus Skrevet 19. februar 2009 #13 Skrevet 19. februar 2009 Tror nok ikke det gitt. Mest fordi jeg egentlig har vanskeligheter for å tro at noen kan være født som et annet kjønn enn det de er.. At man føler seg som en mann i en kvinnekropp og lignende.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #14 Skrevet 19. februar 2009 Jeg tror ikke det, men man skal vel aldri si aldri. Jeg kjenner to personer som har gjenomgått operasjon, men det har vært fra mann til kvinne. De er begge flott kvinner idag, og jeg har etterhver klart å se på dem som kvinner også, selv om jeg ble kjent med dem mens de enda var menn. Jeg hverken kjenner eller vet om noen som har gått andre veien, så jeg tør rett og slett ikke uttale meg om det. Jeg faller i utgangspunktet for maskuline menn og tror muligens at som har blitt mann vil være for feminin. Men, som sagt. Det vet jeg ikke. Har aldri møtt en "slik" mann så vet ikke hvordan jeg hadde reagert. Men jeg hadde vel ikke utelukket det tror jeg.
Gjest Miley Skrevet 19. februar 2009 #15 Skrevet 19. februar 2009 Ja, det tror jeg nok jeg hadde kunnet. Ser ikke helt problemet.
yggdrasil Skrevet 19. februar 2009 #16 Skrevet 19. februar 2009 Tror ikke at det hadde vært aktuelt, nei.
Pialill Skrevet 19. februar 2009 #17 Skrevet 19. februar 2009 Så lenge han hadde sett ut som en gutt og funket som en gutt tror jeg ikke jeg hadde hatt "store" problemer med det, men ville jo vært rart å tenke på da... men så vet jeg ikke sikkert hvordan jeg ville reagert, liker i hvertfall å tro at det hadde gått greit:P men en ting er jo at jeg ikke kunne ha fått barn med denne personen da, og det hadde nok vært litt trist hvis det var mannen jeg ville dele livet mitt med...
Konservativ Mann Skrevet 20. februar 2009 #18 Skrevet 20. februar 2009 Jenter og gutter: Kunne dere vært sammen med en transkjønnet person? Altså ei jente født som gutt, eller gutt født som jente. Hvorfor? Hvorfor ikke? Hvordan ville du reagert hvis du først fant ut at personen var transkjønnet etter at du hadde falt for han eller henne? En kamerat av meg fortalte at hans bror en dag under middag fikk høre fra kjæresten at hun ble født som mann Jeg kunne sikkert vært sammen med en transseksuell jente, men ikke noe langvarig da jeg ønsker å sette barn på en fremtidig kone, hvilket ikke lar seg gjøre med en transseksuell jente.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #19 Skrevet 20. februar 2009 Altså; om jeg hadde fallt for personen så hadde jeg jo fallt for personen, og det er klart jeg kunne vært sammen med en person som jeg hadde fallt for. Poenget for meg blir altså å stille spørsmålet "kunne du fallt for en transkjønnet person". Og akkurat det vet jeg ikke. Jeg vet jeg liker store manndige menn, så jeg kan tenke meg at jeg ville ha problemer med å finne en transkjønnet mann som passet til min tiltrekkning med store maskuline menn. Det er altså ikke transkjønnetheten i seg selv som ville vært et problem.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #20 Skrevet 20. februar 2009 Dere som mener transkjønnede menn ikke kan se ut som "ekte menn", ta gjerne en titt på disse gutta og innrøm hvor feil dere tar: http://farm4.static.flickr.com/3125/280650..._abfd337e01.jpg http://ai.eecs.umich.edu/people/conway/TSs...buschbaum1L.jpg http://farm4.static.flickr.com/3197/295043..._702b7ec8d9.jpg http://b5.ac-images.myspacecdn.com/01330/5...330867055_l.jpg Når det er sagt... Ja, det kunne jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå