finetine Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Håper dere kan hjelpe meg, jenter.. Sambo og jeg har endelig bestemt oss for å bli prøvere.. Jeg har hele tiden nektet å bruke p-piller, så vi har brukt kondom til nå.. Men i tidligere forhold har jeg gått uten prevensjon i mange år uten å klare å bli gravid.. Har ikke vært til utredning, men jeg har hatt 2 spontanaborter så jeg vet vel at jeg kan bli gravid - jeg bare vet ikke om jeg klarer å holde på babyene.. Og jeg er livredd for at noe skal gå galt, at jeg mister igjen eller at jeg plutselig ikke kan bli gravid likevel.. Eller noe.. Så det jeg lurer på er egentlig om legen kan ta blodprøver av meg for å sjekke hormonnivået mitt - for å se om jeg trenger hormonbehandlinger? Og hvordan utredes man for PCO/PCOS? Og hvordan finner man ut om man trenger pergo eller ikke? Skulle forøvrig hatt mensen i går (15.02).. Har vært kvalm i en ukes tid nå - døgnet rundt.. Og hatt mens-smerter ca like lenger, men på midten denne gangen, ikke i eggstokkene ca som jeg normalt har.. Og vært usannsynlig trøtt og sliten.. Og de siste 2 dagene har jeg fått litt ømme pupper.. Men ingen mensen på vei foreløpig.. Symptomer på graviditet.. Ja, kanskje.. Men clearblue tatt (16.02) sier at jeg ikke er det.. Spennende spennede.. Eller kanskje ikke så spennende likevel..
Prada Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Fastlegen vil henvise deg til gynekolog eller sykehus for utredning, blodprøver og alt det der. Pergo hjelper på eggkvaliteten, men dersom du blir gravid men mister kan progesteron hjelpe til å holde på embryoet.
NemoLinn Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Pergotime vil hjelpe deg med å få EL hvis du ikke har EL, samt modne eggene bedre hvis eggene ikke er optimale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå