Gjest Lilli Skrevet 2. juli 2003 #1 Del Skrevet 2. juli 2003 Er det noen som har forslag til en flott dåpsgave. Har så lyst å gi min sønn en dåpsgave som er spesiell og varig....som han kan ha som "minne" fra denne dagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 2. juli 2003 #2 Del Skrevet 2. juli 2003 heisann, vi hadde barnedåp nå i helga til min 2,5 måneder gamle sønn og han fikk masse fint; dåpsrør, fotoalbum i tinn, gullkjeder, sølvramme, tinn sparebøsse, masse penger, gull armbånd, en liten eske med en sølvbamse på sosm er til og legge den første tannen i, sølvskje og gaffel, sølvkopp mm. Så det er mange fine gaver og gi. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 3. juli 2003 #3 Del Skrevet 3. juli 2003 Hva med å gi kunst? Et fint litografi som kan henge på barnerommet, og som han kan ta med seg når han flytter ut? Greit å få noe som varer en stund - og blir brukt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. juli 2003 #4 Del Skrevet 3. juli 2003 Et vakkert bilde var lurt, ellers fikk datteren min en utrolig fin sølvkopp på sin navnedag (ikke døpt) av farmoren sin. Farmor hadde fått denne av sin farmor og datteren skal forhåpentligvis gi den videre en vakker dag. Hva med å starte noe slikt fra generasjon til generasjon? Graver noe på koppen så blir det lett å huske og slikt kan godt såt framme, syns jeg da! Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Texas Skrevet 3. juli 2003 #5 Del Skrevet 3. juli 2003 Hei! Hva med en liten trekiste som er malt og datert, hvor dere kan legge i minner fra de første barneår? Selv sparte jeg på alt av papirer fra svangerskap og fødsel, en av de aller første bleiene, avisen fra den dagen han ble født, den første lille smukken, alle gratulasjoner til fødselen, dåpen osv. Bilde fra avisen, bursdagskort de første årene, spesielle bilder vi har tatt etc. Koselige minner han kan ha resten av livet!! Selv kommer jeg fra en familie der vi har lite bilder og annet fra da vi var små, derfor vil jeg gjerne at mine barn skal få muligheten til å ta vare på dette. Hilsen Texas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 3. juli 2003 #6 Del Skrevet 3. juli 2003 For en fantastisk gave å få, Texas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Texas Skrevet 3. juli 2003 #7 Del Skrevet 3. juli 2003 Takk! Synes det selv også..he,he.... Håper den blir satt pris på når han blir litt eldre! Hilsen Texas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 3. juli 2003 #8 Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg kjøpte en liten bunadskniv til nevøen min da han ble døpt, med navnet gravert inn. Det synes jeg er en fin gave, som varer. Han kan selvfølgelig ikke bruke den på mange år, men det gjør ikke noe. Det er bedre det enn å gi en gave han bare kan ha når han er liten. Det forutsetter at han skal ha bunad, selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 3. juli 2003 #9 Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg synes for det meste bøker er den aller beste gave, og til min lille niese, kjøpte jeg Emil og Pippi i samlekassett, noe som ble satt pris på av foreldrene. Ikke noe er som å formidle leseglede allerede fra (en veldig) tidlig alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 3. juli 2003 #10 Del Skrevet 3. juli 2003 Her er en gammel tråd om dåpsgaver. Er spørsmål om gave til jente, men mange av tipsene er sikkert nyttig elikevel: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ic.php?t=25102& Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zebb Skrevet 3. juli 2003 #11 Del Skrevet 3. juli 2003 Ja kunst er flott! Min lille prinsesse fikk et nydelig olje-maleri av sin kunstner-tante. Et lyst bilde med duse farger og gull ramme, nederst i hjørnet står det "Til Runa". Den fineste gaven lille-jenta vår fikk ja!!! :D Klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2003 #12 Del Skrevet 4. juli 2003 Helt enig i at bøker er en flott gave. Jeg har gitt det til venners barn ol. Men kanskje ikke det du gir til de aller nærmeste? Vi er tante og onkel til 7, så det har blitt litt gaver opp igjennom årene. Noen av de jeg er mest fornøyd med å gi bort er barnebesikk i stål(Hardanger bestikk), lita bunadsølje(både til gutt og jente) og sevise med Kardemommeby (ja dere vet sikkert hva jeg mener, slikt servise til barn med Egner motiver i porselen) Disse tre gavene jeg nevner her er også de jeg vet mine søsken har satt stor pris på til sine små. Noe de kan bruke og ta med seg videre i livet. Vi har jo snart en barnedåp selv i sikte og dette er tre av tingene jeg kommer til å ønske til vårt lille barn. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 6. juli 2003 #13 Del Skrevet 6. juli 2003 Fikk to førsteutgaver av Ibsen da jeg var liten ( er ikke døpt) men de verdsettes høyt idag og mine to barn skal få arve dem når den tid kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 6. juli 2003 #14 Del Skrevet 6. juli 2003 Har ikke kjøpt dåpsgaver til egne barn..... Men min favoritt er et rør i sølvplett til å legge dåpsattesten i, med plass til å gravere navn og dato..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2003 #15 Del Skrevet 6. juli 2003 Da jeg jobbet i gullsmedbutikk var de gavene vi oftest fikk tilbake for å byttes slike sølvplet- eller tinn-ting folk hadde fått i dåpsgave. Man kan si hva man vil om å bytte dåpsgaver, men dette var foreldre som hadde fått haugevis av slike gaver som de ikke var interessert i å fylle opp skapene med. Bamsebøsser, smykkeesker, bestikk i plett +++. Selv synes jeg dette er super-dillete, og ville satt mye mer pris på å få bøker, ordentlige sølvting (et smykke er bedre enn mye av plett-sakene), bilder e.l. til mine barn. Jeg sier ikke dette for å rakke ned på noen, det er alltid hyggelig med gaver, men jeg synes man skal tenke litt på hva barnet virkelig kan ha glede av, og ikke kjøpe noe som bare blir stående i skapet eller byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 6. juli 2003 #16 Del Skrevet 6. juli 2003 Er enig i at det finnes mye dilleting. Men jeg har kjøpt små smykkebokser og sparebøsser til mine, og har alltid ønsket slike rør. Men aldri fått...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 14. juli 2003 #17 Del Skrevet 14. juli 2003 Det er tydelig at vi har forskjellig smak, slike rør står absolutt nederst på min liste! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 14. juli 2003 #18 Del Skrevet 14. juli 2003 Vi ( jeg og mine søsken) fikk selv kopper og barneskjeer til dåpen med inngravering. Disse har vi brukt mye opp igjennom årene og nå er det koselige ting som kan stå på hylla (og evnt gis videre til neste generasjon når den kommer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jamjam Skrevet 14. juli 2003 #19 Del Skrevet 14. juli 2003 Da tantebarnet mitt ble døpt i vår hadde jeg absolutt ikke lyst til å gi noe som hun kom til å få av flere andre.. Endte med å brodere ett bilde,og male en stol med samme motiv. Kjøpte en barnebibel(så vi startet litt på fadder-jobben vår..hehe..) og laget ett "pengetre" til henne. Alle gavene ble satt stor pris på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå