Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #101 Skrevet 17. februar 2009 hei, snakka med henne tiligere i kveld på msn, sa at jeg var svært såra og begynte nesten å lurer om de hadde noe mot meg eller vi hadde noe usnakka som jeg ikke hadde fått med meg, sa og at vi hadde liksom regna med at jeg var invitert å, særlig da forlovede par alltid skal inviteres samtidig, hun sa hun var veldig lei seg for det og at det ikke var dems mening at jeg skulle føle det slik, men at de ikke betaler brylup selv og pga svært stor familie(og det har de på begge sider) ikke kan invitere venner med partnere, med unntak av ei venninne av hu som har sosial angst.. ble en del letta etter den samtalen ble lettere paranoid her en periode...
Annie Skrevet 17. februar 2009 #102 Skrevet 17. februar 2009 hei, snakka med henne tiligere i kveld på msn, sa at jeg var svært såra og begynte nesten å lurer om de hadde noe mot meg eller vi hadde noe usnakka som jeg ikke hadde fått med meg, sa og at vi hadde liksom regna med at jeg var invitert å, særlig da forlovede par alltid skal inviteres samtidig, hun sa hun var veldig lei seg for det og at det ikke var dems mening at jeg skulle føle det slik, men at de ikke betaler brylup selv og pga svært stor familie(og det har de på begge sider) ikke kan invitere venner med partnere, med unntak av ei venninne av hu som har sosial angst.. ble en del letta etter den samtalen ble lettere paranoid her en periode... Den unnskyldningen var syltynn!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #103 Skrevet 17. februar 2009 ts, synes du? er hvis litt dumsnill jeg gikk rett på.. hvorfor mener du det? synes du de liksom skulle gjort en spesial ordning for meg? tror nemlig hu mente det, men kan jo være meg som er naiv..
Annie Skrevet 17. februar 2009 #104 Skrevet 17. februar 2009 Kom ikke å fortell meg at når man har 90 gjester, så er det bare 1 som har med partner!!
Siiw Skrevet 17. februar 2009 #105 Skrevet 17. februar 2009 fyfader!!!!!!! håper du ikke ber den dr*** kjerringa i ditt bryllup! uansett! og mannen din er jg skuffet over! blir rett og slett dårlig! - at folk kan oppføre seg sånn! og dere er jo ikke fremmede for hverandre! når dere skal på tur i påsken! jeg drar i hvertfall ikke på tur med fremmede folk på tur!... dårlige undskyldninger! OM jeg forstod riktig: hu ene som fikk bli med fordi hun hadde sosial angst ? hmmm! trodde ikke det var fullt så mulig; / fordi om jeg hadde hatt s_a hadde jg ikke greid og bli med! når det snakk om mye lyd og mange mennesker...! uansett hva som skjer! ikke kall henne vennine mer eller be henne på din DAG!:D - har ikke plass til sånne folk på dagen din!!
Synne-Marie Skrevet 18. februar 2009 #106 Skrevet 18. februar 2009 OM jeg forstod riktig: hu ene som fikk bli med fordi hun hadde sosial angst ? hmmm! trodde ikke det var fullt så mulig; / fordi om jeg hadde hatt s_a hadde jg ikke greid og bli med! når det snakk om mye lyd og mange mennesker...! Nei det var vel heller sånn at hun fikk ha med partner fordi hun hadde sosial angst. Syns det høres pussig ut å ikke invitere forlovers faste partner, særlig når man er omgangsvenner og brudeparet er faddere på deres barn. Jeg synes i grunn at du kvalifiserer til pliktgjest jeg!
Kosemose Skrevet 18. februar 2009 #107 Skrevet 18. februar 2009 Enig med hun over. Jeg har også tenkt at jeg syns du i høyeste grad kvalifiserer som pliktgjest (i tillegg til at jeg syns du kvalifiserer som gjest i egenskap av å være deg selv også - all den tid dere er mye sammen alle fire og de er faddere til ditt barn). Men jeg ville likevel ikke tvilt på den forklaringen du har fått (syns forøvrig det var flott gjort av deg at du tok det opp - så mye bedre å si fra enn å gå og føle og tenke sitt. Det står det respekt av syns jeg). Selv om det er en utrolig dum forklaring så høres den da sannferdig nok ut. Og hvis det er store familier og et par foreldre som betaler og ordner med gjestelista, høres det sannferdig ut at de kan ha satt ned foten ved venners følge. (selv om jeg ikke syns du er "venners følge"). Det kan med andre ord henne at det er flere i kretsen deres som føler som deg... Fortsatt kjipt men noe nyansert og en god grunn til å i allefall ikke ta dette veldig personlig. For det høres ikke ut som det er personlig ment. Håper du klarer å ta til deg det hun sa og at du klarer å ikke ta det personlig, men ta det for det det er: dumskap og sikkert mange diskusjoner/dillemaer fra vertskapets side rundt gjestelista. Og at du klarer å fokusere på at her har brudeparet sansynligvis blitt overkjørt av de som betaler.
Strix Skrevet 18. februar 2009 #108 Skrevet 18. februar 2009 (endret) snakka me sambo om det og han spurte på msn nå, er hvist som jeg trodde pga mange plikt gjester og nære venninner av bruden som bor langt unna, sambo må nesten stille som forlover da det har vært avtalt for over 1 år siden, og han vil ikke svikte kameraten, men han a at vi ikke kom til å invitere henne til vårt brylup da, men det klarer ikke jeg å gjøre.. skjønner valget dems på en måte og, er bare det at vi tok det som en selvfølge at vi skulle dra dit sammen og gleda oss.. har alt kjøpt gava og til 2000 kr angrer ltt på det nå, synest det er litt for dyrt når kunn 1 av oss drar.. bør jeg sette navnet mitt på korte eller blir det for teit.. ska på hyttetur sammen i påska, gruer meg en del til det nå... Hallo i luken! Det er ingenting som heter pliktgjester, i min verden. Man inviterer dem man har kontakt med, dem man omgås, nærmeste familie og slekt, såvidt man har kontakt med dem. Og det er snakk om 1 menneske, det er et minimalt problem å lage plass til et menneske ekstra. jeg tviler ikke på det TS sier her, men det virker ufattelig på meg at voksne mennesker gjør det på denne måten! Så dere er gode nok venner til å omgås jevnlig, dra på hyttetur sammen og mannen din er forlover, men DU får ikke komme. Selv om de ikke skal ha noen følger, så burde forloveren få ha med seg. Det er vel hans om er bestevennen. Kamikatze hadde et helt genialt forslag syns jeg!! Endret 18. februar 2009 av Strix
Kosemose Skrevet 18. februar 2009 #109 Skrevet 18. februar 2009 Hallo i luken! Det er ingenting som heter pliktgjester, i min verden. Man inviterer dem man har kontakt med, dem man omgås, nærmeste familie og slekt, såvidt man har kontakt med dem. Og det er snakk om 1 menneske, det er et minimalt problem å lage plass til et menneske ekstra. jeg tviler ikke på det TS sier her, men det virker ufattelig på meg at voksne mennesker gjør det på denne måten! Så dere er gode nok venner til å omgås jevnlig, dra på hyttetur sammen og mannen din er forlover, men DU får ikke komme. Selv om de ikke skal ha noen følger, så burde forloveren få ha med seg. Det er vel hans om er bestevennen. Kamikatze hadde et helt genialt forslag syns jeg!! Selvfølgelig er det noe som heter pliktgjester. Hvis foreldrene betaler og de er litt konservative er det da stor sjangse for at foreldrene insisterer på at de må invitere noen fordi "det må de bare". Blir også litt dumt å gå ut i fra at det kun dreier seg om TS som ikke får komme (jamfør "en gjest til har de plass til"). Hvis de ber TS må de vel også be partnere til alle de andre vennene. Det de har gjort er jo å invitere de aller beste vennene, dvs barndomsvenner m.m. men uten partner. Det er sikkert mange flere enn TS som er partnere som de er gode venner med men som derfor ikke er invitert. De har vel sikkert bare gjort et "clean cut" uten å ta individuelle hensyn fordi det da ville blitt så veldig tydelig hvilke partnere som ble bedt og hvilke som ikke ble det. Jeg syns fortsatt det er kjipt, men det må da være bedre for TS å vite at hun ikke er uønsket, men at de rett og slett har satt strek ved partnere. At hun i seg selv ikke er av de aller nærmeste vennene er vel til å leve med, man kan jo være gode venner og ha det koselig sammen selv om man ikke er bestevennen. Det betyr jo ikke at de ikke setter pris på TS men at hun ikke står dem nærmest, noe kjæresten hennes derimot gjør. Fortsatt full forståelse for at det blir en trist dag for TS når kjæresten drar i bryllup uten henne, men syns TS skal ta til seg forklaringen og gå videre.
Kamikatze Skrevet 18. februar 2009 #111 Skrevet 18. februar 2009 [...] Selvsagt kommer det til å følge retorikk og bortforklaringer i kjølvannet av dette, men vennskap måles i handling, ikke i ord. De er ikke venner av dere. Der det finns hjerterom, finns der husrom...
Strix Skrevet 18. februar 2009 #112 Skrevet 18. februar 2009 Selvfølgelig er det noe som heter pliktgjester. Hvis foreldrene betaler og de er litt konservative er det da stor sjangse for at foreldrene insisterer på at de må invitere noen fordi "det må de bare". Blir også litt dumt å gå ut i fra at det kun dreier seg om TS som ikke får komme (jamfør "en gjest til har de plass til"). Hvis de ber TS må de vel også be partnere til alle de andre vennene. Det de har gjort er jo å invitere de aller beste vennene, dvs barndomsvenner m.m. men uten partner. Det er sikkert mange flere enn TS som er partnere som de er gode venner med men som derfor ikke er invitert. De har vel sikkert bare gjort et "clean cut" uten å ta individuelle hensyn fordi det da ville blitt så veldig tydelig hvilke partnere som ble bedt og hvilke som ikke ble det. Jeg syns fortsatt det er kjipt, men det må da være bedre for TS å vite at hun ikke er uønsket, men at de rett og slett har satt strek ved partnere. At hun i seg selv ikke er av de aller nærmeste vennene er vel til å leve med, man kan jo være gode venner og ha det koselig sammen selv om man ikke er bestevennen. Det betyr jo ikke at de ikke setter pris på TS men at hun ikke står dem nærmest, noe kjæresten hennes derimot gjør. Fortsatt full forståelse for at det blir en trist dag for TS når kjæresten drar i bryllup uten henne, men syns TS skal ta til seg forklaringen og gå videre. Om en har så konservative foreldre at en må gå på akkord med seg selv til sin egen bryllupsfest så høres det unektelig kjipt ut. Jeg går ikke ut i fra at det bare er Ts som ikke får være med som følge, dette har Ts selv forklart at hun ikke er. Men jeg syns det er noe annet å be forlover med følge, forlover stiller litt i særklasse den dagen og kan da særbehandles litt, som f.eks å få lov til å ta med seg følge. Om de hadde latt bruden og brudgommens forlovere ta med seg følge og ingen andre, hadde det vært en gnaske tydelig clean out det også. Vi er vel ulike, men er man bestevenn med den ene delen i et par så er ektefellen/samboeren noe en må ta med på kjøpet i det vennskapet tenker jeg, på godt og vondt. Men det er meg. Antar alle her syns det er greit at Ts ikke inviterer bruden til sitt bryllup heller da?
Karabista Skrevet 18. februar 2009 #113 Skrevet 18. februar 2009 Det som slo meg er at det er tydeligvis foreldrenes dag(?!) At det er de som bestemmer dette ettersom de betaler?? Kan se for meg det bryllupet der brudeparet egentlig ikke koser seg fordi de ikke har noen som de egentlig vil ha med seg på sin store dag fordi foreldrene betaler... Tror neppe de fleste brudepar hadde gått med på noe sånt. Det var en syltynn unnskyldning men at du TS er modig det skal du ha. Bra at du tar det opp slik at luften kan bli litte granne renere, men syntes IKKE du skal dra på hyttetur med dem og heller ikke så blid på mannen din der. Kunne støttet deg mer syntes jeg, uansett er det en situasjon man ikke kan gjøre noe mere med akkurat nå. Syntes du er tøff jeg!!
Gjest jøss Skrevet 18. februar 2009 #114 Skrevet 18. februar 2009 hei, snakka med henne tiligere i kveld på msn, sa at jeg var svært såra og begynte nesten å lurer om de hadde noe mot meg eller vi hadde noe usnakka som jeg ikke hadde fått med meg, sa og at vi hadde liksom regna med at jeg var invitert å, særlig da forlovede par alltid skal inviteres samtidig, hun sa hun var veldig lei seg for det og at det ikke var dems mening at jeg skulle føle det slik, men at de ikke betaler brylup selv og pga svært stor familie(og det har de på begge sider) ikke kan invitere venner med partnere, med unntak av ei venninne av hu som har sosial angst.. ble en del letta etter den samtalen ble lettere paranoid her en periode... Syyyyyltynt. Hva koster du dem som ekstra gjest når de ellers har NITTI mennesker? Og atpåtil får de 2000kr i gave fra dere... Det ligger noe annet der. *overbevist*
bunadbrud Skrevet 18. februar 2009 #115 Skrevet 18. februar 2009 orket ikke lese hele tråden, så mulig det er sagt før. men det er jo snakk om ET MENNSKE TIL!! vi invitere mennesker vi knapt vet hvem er, da de er kjæreste/samboer/forlovede med venner. og dette fordi de som par skal få hygge seg sammen med oss. skjønner at folk har stamt budsjett (eller?), men det må da være grenser for hvor uhøflig det går an å bli.. jeg tror jeg hadde skrevet navnet mitt på gaven, deltatt på hytteturen, gått å sett i kirken og invitert henne til deres bryllup. bare for å virkelig GNI det inn..
bunadbrud Skrevet 18. februar 2009 #116 Skrevet 18. februar 2009 hei, snakka med henne tiligere i kveld på msn, sa at jeg var svært såra og begynte nesten å lurer om de hadde noe mot meg eller vi hadde noe usnakka som jeg ikke hadde fått med meg, sa og at vi hadde liksom regna med at jeg var invitert å, særlig da forlovede par alltid skal inviteres samtidig, hun sa hun var veldig lei seg for det og at det ikke var dems mening at jeg skulle føle det slik, men at de ikke betaler brylup selv og pga svært stor familie(og det har de på begge sider) ikke kan invitere venner med partnere, med unntak av ei venninne av hu som har sosial angst.. ble en del letta etter den samtalen ble lettere paranoid her en periode... jeg mener jo da at viss folk reiser på hyttetur sammen i påsken så er alle fire venner.. ikke bare to av de. skal dere to jentene sitte i hver deres ende av hytten og sture fordi dere ikke er venner. det kan da ikke være sånn at man kun invitere den man kjente først i parene??
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #117 Skrevet 18. februar 2009 Hun har invitert sine venninner til sin store dag. Du regnes ikke som en venninne dermed er ikke du invitert. Så den samtalen var no oppklarende.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #118 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har også en forsiktig samboer som helst ikke vil lage noen problemer, men han har klart å sette ned foten fra tid til annen hvis jeg reagerer sterkt på noe. Vi kan være uenige om ting, men han støtter meg i alt som jeg synes er viktig. Og sånn bør det være! Det er klart at de kan velge deg ut av ligningen med samboeren din, men da får dere gjøre det samme tilbake. Det er bare å innse at det er de to guttene som er venner, ikke dere jentene. Jeg synes det er synd å høre at dere har utsatt deres eget bryllup og kjøpt en dyr gave til dem. Men nå vet du hva du er verd i deres øyne - nemlig svært lite. I fremtiden er det bedre å satse på folk som faktisk setter pris på deg. Lykke til.
Kosemose Skrevet 18. februar 2009 #119 Skrevet 18. februar 2009 Om en har så konservative foreldre at en må gå på akkord med seg selv til sin egen bryllupsfest så høres det unektelig kjipt ut. Ja, det er skikkelig kjipt å ha foreldre som setter strek ved 90 gjester i bryllup. Jeg går ikke ut i fra at det bare er Ts som ikke får være med som følge, dette har Ts selv forklart at hun ikke er. Men jeg syns det er noe annet å be forlover med følge, forlover stiller litt i særklasse den dagen og kan da særbehandles litt, som f.eks å få lov til å ta med seg følge. Om de hadde latt bruden og brudgommens forlovere ta med seg følge og ingen andre, hadde det vært en gnaske tydelig clean out det også. Ja, men da hadde det kanskje vært en annen jente som hadde skrevet inn såre innlegg her: Jeg får ikke være med kjæresten min i bryllup, men de ber kjæresten til forloveden og kjæresten til hun med sosial angst, selv om jeg og bruden har mye bedre kontakt enn hun har med de to... Vi er vel ulike, men er man bestevenn med den ene delen i et par så er ektefellen/samboeren noe en må ta med på kjøpet i det vennskapet tenker jeg, på godt og vondt. De tar da med partneren på kjøpet - de er en del sammen alle fire skriver hun jo. Men poenget her er vel at de konsekvent har bedt inn enkeltpersoner som står dem nærmest. TS er tydeligvis ikke i den kategorien - henne omgås de i kraft av at hun er samboer med bestevennen. Men det er meg. Antar alle her syns det er greit at Ts ikke inviterer bruden til sitt bryllup heller da? De aller fleste her er jo veldig enig med deg og oppfordre TS til å fortsette å vinkle dette mest mulig negativt, på tross av at bruden har gitt en forklaring og fortalt at hun er lei seg. Men selvsagt - det beste er å mistro intensjonene og sørge for at man får hevn? Min mening er i allefall: Nei, hvis det er for å hevne seg syns jeg ikke TS skal la være å be bruden i sitt bryllup. For det første bør hun oppføre seg ordentlig selv og ikke la andres dårlige handlinger trekke henne ned, for det andre er det jo ikke slik at TS er den eneste partner som ikke er bedt.
Kosemose Skrevet 18. februar 2009 #120 Skrevet 18. februar 2009 jeg mener jo da at viss folk reiser på hyttetur sammen i påsken så er alle fire venner.. ikke bare to av de. skal dere to jentene sitte i hver deres ende av hytten og sture fordi dere ikke er venner. det kan da ikke være sånn at man kun invitere den man kjente først i parene?? Man kan da være venner selv om man ikke er av de aller nærmeste? Man trenger vel ikke mislike hverandre eller sitte i hver sin ende av sofaen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå