Phaedra Skrevet 17. februar 2009 #81 Skrevet 17. februar 2009 (endret) Hadde jeg vært samboeren din så hadde jeg stilt i kirka som vitne ( som jo er den ene delen av jobben, i tillegg til å skrive under papirene),og så hadde jeg dratt hjem til deg. Da hadde han gjort sin plikt som forlover, og samtidig demonstrert hva han mener om den manglendeinvitasjonen. Da kunne du vært med i kirka, stått ved siden av din samboer gratulert dem... og så dratt hjem. Signerer denne. Hvis jeg hadde vært din samboer så ville jeg informert om at jeg kan gjøre alle pliktoppgavene (på HEF), men ikke kommer til å være med på festen etterpå, ettersom du ikke var bedt. Slik du beskriver det så er det skikkelig dårlig gjort, spesielt når de ikke har noen "god grunn" til ikke å be deg. Endret 17. februar 2009 av Phaedra
inuz Skrevet 17. februar 2009 #82 Skrevet 17. februar 2009 ts her, takk for støtten alle sammen, det varmer samtidig som jeg faktisk klarer å bli enda mere sår da jeg ser hvor uvanlig det her er.. blir ikke noe hyttetur på meg nei, mannen reiser sammen med barna så blir total fri for meg( les spa hehe) gava foreslo jeg å bytte for mannen og han sa at han skulle ordne det.. når jeg tenker etter nå har de begge to vært veldig rare når mannen og jeg har snakke om bryllup med de, unvikende på en måte, ser jo grunnen nå.. bruden og jeg er nok svært forskjellige ja, vi er par venner pga mannen min og mannen hennes er barndomskammerater fra 4 års alder og snakker sammen hver dag enda.. ja han skal være forlover for mannen min og, ikke snakk om noe annet.. sukk.. det første året vi kjente hverandre hadde ikke jeg å bruden så mye å snakke om, hun var veldig sjenert overfor meg, men etter hvert oppdaget vi 2 felles interesser og har siden det snakket masse sammen når vi er sammen alle 4, men vi finner ikke på noe alene nei.. men det gjør da vitterlig ikke mannen min med mannen til bestevenninna mi heller(han var invitert dit i brylupet demes som jeg var forlover til) vi kommer nok til å være en del sammen i fremtiden og, så derfor er det ekstra sårt, men har på en måte tenkt å la tiden hjelpe meg og late som det ikke har skjedd, vi er liksom for tett knyttet, de er fadder til vårt første barn, og ungenen våre elsker dem.. det som og er sår å tenke på er at pga at jeg nesten ikke har noe nær familie igjen og et tradisjonel bordplassering derfor ikke er mulig, skulle de sammen med min bestevinnine med partner sitte foran sammen med oss.. det har jeg ikke lyst til lengere for å si det slik.. har mest av alt lyst til å stikke av til paris og gifte oss nå før påske, men det er det ikke tid til, tenk at vi utsatte vårt brylup pga at vil ikke ville kuppe dems, tro ikke de hadde gjort det for oss nei.. Var triste greier dette, men ikke tenk at du trenger disse på noen måte. Ta vare på de vennene som betyr noe for deg. Ser at dere er for tett knyttet til at du bare kan "sette deg på bakbena" og nekte å ha et forhold til dette venneparet, men det er grenser for hvor mye du trenger å engasjere deg. Bra at du bruker tiden på deg selv heller, ta med en GOD venninne på noe kjekt:)
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 17. februar 2009 #83 Skrevet 17. februar 2009 Har ts sagt at det er bruden som ikke har invitert henne? I første innlegget står det "de". Synes ikke man skal legge all skyld på bruden her, de er jo to om gjestelista, pluss at ts forlovede kunne tatt dette opp med brudgommen tidligere, da de tydeligvis er veldig nære kamerater! men alle vet vel at i bunn og grunn så er det bruden som har siste ordet... BRIDEZILLA. HAHAHAHA!
Phaedra Skrevet 17. februar 2009 #84 Skrevet 17. februar 2009 Men herregud, dette gjør jo det hele enda verre! Aldri i verden om jeg hadde omgått disse menneskene mer, det er jo en tydelig demonstrasjon av at de rett og slett ikke vil ha noe med deg å gjøre. Jeg ville ikke invitert henne til bryllup, men ikke forandre mer på planene deres på grunn av dette paret, det er de ikke verdt. Jeg er helt enig med Gåsemor. Og jeg synes det er ufattelig at samboeren din ikke ser dette på samme måten. Det går rett og slett ikke an å oppføre seg sånn! De har jo masse kontakte med hele familien, og da må de fint be dere begge, ellers er det ikke annet enn en demonstrasjon om hvor lite de verdsetter deg. Så lite fintfølelse går det ikke an å ha.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 17. februar 2009 #85 Skrevet 17. februar 2009 At de at-på-til er faddere til barna deres, og de ikke klarer å få plass til deg i bryllupet sitt er for meg uforståelig. Hva sier de til at du ikke skal være med på hyttetur da? HOm de spørr, så håper jeg dere er ærlige og sier hvorfor, slik at de kanskje kan tenke litt på hva de har gjort.
Karabista Skrevet 17. februar 2009 #86 Skrevet 17. februar 2009 Det er ikke en lett situasjon du er i! Uansett er SPA en god ide, skjemme deg bort og ta med bestevenninna di på middag etterpå eller gjøre noe hyggelig for deg selv som du ikke får gjort ofte. Når det gjelder bryllupet ditt skjønner jeg at du ikke syntes det er greit å ikke invitere bruden i og med det blir "hevn"tokt. MEN selv om han er forlover til mannen din trenger de ikke å sitte foran dere. Det er ingen regel på det(?).Spørs nok på bordformen. Om du har U form så kan de kan sitte lengst mulig ved enden av bordet ved mannen din så du slipper å se dem mest mulig Eller få venninnene dine til å skule stygt på dem.. neida... unner deg ikke denne situasjonen, egentlig sier det mer enn dem enn om deg. Uansett om kanskje bruden ikke "liker" deg ville det vært rart at du ikke er invitert. Så du får bare unnskylde dem med at de er dumme mennesker som ikke ser lengre enn sin egen navle!
Annie Skrevet 17. februar 2009 #87 Skrevet 17. februar 2009 Har ts sagt at det er bruden som ikke har invitert henne? I første innlegget står det "de". Synes ikke man skal legge all skyld på bruden her, de er jo to om gjestelista, pluss at ts forlovede kunne tatt dette opp med brudgommen tidligere, da de tydeligvis er veldig nære kamerater! Nei, men siden det er gutta som er kamerater, så er det vel like lite aktuellt å be med dama hans på hyttetur, som det er å be TS i bryllupet. Men jeg er enig i at brudgommen burde gjort dette anderledes - OM de er sammen om invitasjonene og han vet om dette. Hvilket jeg antar han gjør.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #88 Skrevet 17. februar 2009 Kjære TS! Tipper du er 1000 ganger penere enn bruden, og at det er derfor hun ikke vil ha deg der!
Karabista Skrevet 17. februar 2009 #89 Skrevet 17. februar 2009 Kjære TS! Tipper du er 1000 ganger penere enn bruden, og at det er derfor hun ikke vil ha deg der! JA enig!!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #90 Skrevet 17. februar 2009 ts her, haha takk til dere siste 2, men er nok ikke det etter 2 barn pluss jeg er 3 år eldere enn bruden... håper egentlig bruden er inne å kg og får med seg hvor sårt og rart dette er.. hvis de mot for modning skulle ombestemme seg så er ikke jeg konfortabel med å gå uansett nå heller.. men det er vel ikke noe jeg akkurat trenger å frykte.. men føler meg egentlig litt svikta av mannen min, hvorfor er liksom alt greit bare fordi det er snakk om den kameraten..
Gjest Elize Skrevet 17. februar 2009 #91 Skrevet 17. februar 2009 til sommeren skal min kjæreste gjennom 7 år, som er far til mine barn og som er min forlovede gjennom 3 år i bryllup til et vennepar av oss, kjæresten min skal da være forlover til bestekammeraten sin, jeg er ikke invitert.. vi henger masse sammen vi 4 og trodde vi var gode venner, sjokket var derfor stort både for manen og meg da det kunn var han som var invitert spesielt siden han er forlover i tillegg.. synes det er litt flaut og egentlig i tilegg til at jeg er en del såra, folk regner jo med at jeg er invitert er kipt å forklare at nei det er jeg ikke, det er i tilegg et stort bryllup på rundt 90 gjester med fancy detaljer, tenkte jo en stund at jeg ikke er invitert pga at de ellers ikke får råd til alt de vil ha på sin store dag det hører og med til historien at de har mange plikt gjester og, den tråden lengere ned fikk opp mange såre føleser hos meg som jeg sikkert ikke har lov til å ha, er jo dems dag men føler meg svært lite vært for de, lurer nesten på om vi skal ta hevn når vi gifter oss med og ikke invitere henne, men klarer liksom ikke å være så fæl.. er det vanlig eller er det litt rart slik vi synes det er? Har desverre ingen gode råd å komme med, men ville bare si at jeg føler med deg. Du burde absolutt ha vært invitert. Vi har selv invitert folk vi ikke vil ha i bryllupet, men vi ville ha samboeren til denne personen der og da var det bare å bite i det sure eplet.
Karabista Skrevet 17. februar 2009 #92 Skrevet 17. februar 2009 men føler meg egentlig litt svikta av mannen min, hvorfor er liksom alt greit bare fordi det er snakk om den kameraten..
Kamikatze Skrevet 17. februar 2009 #93 Skrevet 17. februar 2009 Du har lov til å være helt krystallklar på at du ikke ønsker å ha mer med dette paret å gjøre på det vennskapelige plan, og at du ikke ønsker å ha dem som gjester i ditt hjem, nå som de så tydelig har flagget hva de egentlig synes om deg. Din samboer får gjøre som han vil med å holde kontakten med sin barndomsvenn, men det behøver ikke inkludere deg. Men ikke vær bitter. Vær realistisk. Deres nærvær vil i fremtiden ikke gi deg noen glede, og kun rippe opp i gamle greier. Du skal ikke behøve å feike vennskap, og være vertinne, for folk som demonstrerer så åpent hva de mener om deg. Det er ikke straffbart å ikke gå godt sammen med noen, og samtidig mangle folkeskikk. Men hvis det er hamret i stein at han skal være din manns forlover, så bør du heve deg over dem, og invitere ham "med ledsager" (ikke "med følge" for da kan de ta med hele husstanden, unger og bikkja). Du behøver jo ikke adoptere deres mistrøstighet. Og da får du vist deg som en bedre vertinne. La ikke dette bli en skyttergravskrig. Forstå meg rett. At du velger å ikke omgås dem, betyr ikke at du behøver å unngå dem for enhver pris. Bare at du ikke lenger betrakter dem som venner, og forholder deg til dem som hvilken som helst bekjent.
Norbertine Skrevet 17. februar 2009 #94 Skrevet 17. februar 2009 Har desverre ingen gode råd å komme med, men ville bare si at jeg føler med deg. Du burde absolutt ha vært invitert. Vi har selv invitert folk vi ikke vil ha i bryllupet, men vi ville ha samboeren til denne personen der og da var det bare å bite i det sure eplet. Nå skulle hun vel heller ønske at hun ble bedt fordi de ønsket å ha henne der enn til tross for at de ikke vil ha henne der, men ja, dere oppfyller i det minste et minimum av høflighet.
Gjest jøss Skrevet 17. februar 2009 #95 Skrevet 17. februar 2009 Kjære TS! Tipper du er 1000 ganger penere enn bruden, og at det er derfor hun ikke vil ha deg der! Ja vet du, jeg var innom tråden tidligere i dag. Og har sittet og tenkt på det i ettermiddag, og tanken har streifet meg og... Jeg tror bridezillaen er jævli sjalu på TS for et eller annet...
Gjest Lille Bie Skrevet 17. februar 2009 #96 Skrevet 17. februar 2009 (endret) Jeg tror jeg faktisk hadde blitt så sint og såra at jeg hadde ringt kompisen eller bruden og spurt dem rett ut hva i hel... de driver med. Ikke for å overtale han/hun til å invitere deg, men får å få dette oppklart en gang for alle, slik at du slipper å gå å lure på hva som egentlig skjedde. De er FADDERE på barnet deres, lurer på hva de tenker med egentlig... Det er også en utrolig dårlig unnskyldning å skylde på "pliktgjester", de må jo nesten tro dere er dumme for å gå på den... Og mannen din tror jeg må "lekses opp" litt, slik at han ikke syntes det er ok av "venne"paret å holde forloveden hans utenfor på denne måten! Endret 17. februar 2009 av Lille Bie
BUFFY Skrevet 17. februar 2009 #97 Skrevet 17. februar 2009 Jeg må bare si at jeg er dypt sjokkert!!! Og jeg føler veldig med deg ts
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #98 Skrevet 17. februar 2009 Bytt inn gave og kjøpt en bok om skikk og bruk Men om dere inviterer de til bryllupet kan du jo være så slem og sette forloverne sammen... Og så settr bruden på vennedelen.
Gjest antigartner Skrevet 17. februar 2009 #99 Skrevet 17. februar 2009 Bytt inn gave og kjøpt en bok om skikk og bruk Men om dere inviterer de til bryllupet kan du jo være så slem og sette forloverne sammen... Og så settr bruden på vennedelen. Enig i gavetipset! Hvis du vil heve deg et hakk over dette parets smålighet, men likevel hevne deg litt, hva med å sette henne ved barnebordet når du og din forlovede gifter dere? ....Og i tillegg gi henne oppgaven som barnevakt for de barna som av praktiske årsaker må medbringes til bryllupet?
Gjest Gjest_Mamma_* Skrevet 17. februar 2009 #100 Skrevet 17. februar 2009 til sommeren skal min kjæreste gjennom 7 år, som er far til mine barn og som er min forlovede gjennom 3 år i bryllup til et vennepar av oss, kjæresten min skal da være forlover til bestekammeraten sin, jeg er ikke invitert.. vi henger masse sammen vi 4 og trodde vi var gode venner, sjokket var derfor stort både for manen og meg da det kunn var han som var invitert spesielt siden han er forlover i tillegg.. synes det er litt flaut og egentlig i tilegg til at jeg er en del såra, folk regner jo med at jeg er invitert er kipt å forklare at nei det er jeg ikke, det er i tilegg et stort bryllup på rundt 90 gjester med fancy detaljer, tenkte jo en stund at jeg ikke er invitert pga at de ellers ikke får råd til alt de vil ha på sin store dag det hører og med til historien at de har mange plikt gjester og, den tråden lengere ned fikk opp mange såre føleser hos meg som jeg sikkert ikke har lov til å ha, er jo dems dag men føler meg svært lite vært for de, lurer nesten på om vi skal ta hevn når vi gifter oss med og ikke invitere henne, men klarer liksom ikke å være så fæl.. er det vanlig eller er det litt rart slik vi synes det er? HERREGUD!!!! Slik oppførsel går ikke an!!!! Si meninga di til henne/ dem..... enkelte eier ikke sosiale antenner eller folkeskikk!!!! Si akkurat hva du mener!!! Dette er ikke venner!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå