Neytiri Skrevet 16. februar 2009 #21 Skrevet 16. februar 2009 25 og 26.. skulle nesten ønske sambo sa han ikke kom uten meg, men det skjer ikke og jeg vil ikke kreve det.. synes dere vi kan droppe å invitere henne til vårt brylup, blir en del småarg her jeg sitter.. jegv hadde personlig ikke laga meg et brylup så dyrt at ikke alle kunne inviteres med følge.. Dette er sååå dårlig gjort at eg blir rett og slett litt kvalm Vi har et bryllup til sommern der ca. 90 er bedt. Aldri regnet vi med at alle skulle komme så vi valgte å be alle som hadde samboere. Vi hadde en del plikt gjester, men hadde aldri tatt de framfor å kutte ut vennepar....hallo liksom Først hadde eg faktisk returnert den gaven til 2000kr. fordi det er ikke VERDT det! Det høres ut som disse "venna" ikke aksepterer at folk som fakstisk lever som samboere har retten til å kunne gå sammen. Tror du at du ikke hadde blitt bedt hvis dere var gifte????
Amalie_85 Skrevet 16. februar 2009 #22 Skrevet 16. februar 2009 rundt 90 pliktgjester? det har jeg litt vanskelig for å tro. Hadde det vært at du var en relativt ny kjæreste kunne jeg ha skjønt det at man vil spare lit på kostnadene. Men hallo??!! Syns det var merkelig jeg
Puselita Skrevet 16. februar 2009 #23 Skrevet 16. februar 2009 ska på hyttetur sammen i påska, gruer meg en del til det nå... Dette høres jo helt merkelig ut.., når dere er omgangsvenner og forloveden din er tydeligvis god venn av brudgommen. Og dere er forlovet i tillegg! Nei - så rart!.. Ikke minst frekt! Trur jeg hadde revurdert hyttetur sammen med dem, og heller gjort noe koselig sammen med gode venner.. Snakk om å lage dårlig stemning, hadde ikke forloveden din vært forlover så hadde det jo stilt seg annerledes. Man skulle jo tro at man prioriterte den nærmeste omgangssirkelen. Skal vedde på at venninnene til bruden er bedt med følge..
onyx Skrevet 16. februar 2009 #24 Skrevet 16. februar 2009 han sa at jeg ikke var invitert pga pliktgjester og ga alle venninnene til bruden.. Beklager, men det høres ut som en dårlig bortforklaring. Sannheten er vel mer at du er anhenget til forloveren og at de i grunnen ikke anser deg som noen personlig venn av seg selv. At de setter standaren for vennskapet ser de ikke ut til å skjønne, for hvordan man skal kunne omgås normalt i andre situasjoner?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #25 Skrevet 16. februar 2009 De har frekkhetens nådegave. Din samboer er forlover og du er ikke engang invitert. Fy skamme seg!!!
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #26 Skrevet 16. februar 2009 onyx du setter ord på det jeg føler, er slik jeg tror de ser meg nå, har litt vansklig for å tro det og pga veldig go kontakt, nei de fleste vennene på begge sider er single, vi er et av 2 vennepar av de, vet ikke om de er invitert da de ikke er venner av oss direkte
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. februar 2009 #27 Skrevet 16. februar 2009 Slenger meg på alle over. Dette "venneparet" kan virkelig ikke være verdt vennskapet.
Gjest antigartner Skrevet 16. februar 2009 #28 Skrevet 16. februar 2009 Slenger meg på alle over. Dette "venneparet" kan virkelig ikke være verdt vennskapet. Signerer! Jeg ville heller ikke vært med på en dyr gave til dem. Så smålig som de oppfører seg burde de fått noe billig plastnips.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #29 Skrevet 16. februar 2009 Jeg forstår at folk synes ts burde motta invitasjon, særlig siden de er forlovet. Men jeg vil gjerne (hvis noen har tid) at noen forklarer meg hvorfor det er uhørt å ikke invitere med forlovers samboer...(helst på en saklig måte, jeg mener ikke noe vondt). Vi kjenner ikke forlovers kjæreste/samboer særlig godt. De gangene vi har besøkt forlover eller omvendt, har partneren prioritert sin hobby framfor å delta. Vi føler ikke at det er naturlig å ha vedkommende der, men vil ikke tråkke noen på tærne, slik som ts føler.. Vil gjerne ha noen innspill på hvorfor det er uhørt på generell basis å ikke invitere forlovers kjæreste..
Gjest Miley Skrevet 16. februar 2009 #30 Skrevet 16. februar 2009 Jeg forstår at folk synes ts burde motta invitasjon, særlig siden de er forlovet. Men jeg vil gjerne (hvis noen har tid) at noen forklarer meg hvorfor det er uhørt å ikke invitere med forlovers samboer...(helst på en saklig måte, jeg mener ikke noe vondt). Vi kjenner ikke forlovers kjæreste/samboer særlig godt. De gangene vi har besøkt forlover eller omvendt, har partneren prioritert sin hobby framfor å delta. Vi føler ikke at det er naturlig å ha vedkommende der, men vil ikke tråkke noen på tærne, slik som ts føler.. Vil gjerne ha noen innspill på hvorfor det er uhørt på generell basis å ikke invitere forlovers kjæreste.. Rett og slett fordi det er frekt. Du sier indirekte at du ikke liker personen, og det bør man holde seg for god til.
samie Skrevet 16. februar 2009 #31 Skrevet 16. februar 2009 Det er virkelig ikke mulig At det går an å være så smålig er virkelig sjokkerende. Du kan i hvertfall ikke finne på å gi bort en gave til 2000 kr!!! Hadde det vært meg i den situasjonen hadde jeg hatt store problemer med å omgås dem igjen i hvertfall. Tenker at det må være nokså spesielt for samboeren din å gå alene i bryllupet. At dem ikke skammer seg
onyx Skrevet 16. februar 2009 #32 Skrevet 16. februar 2009 onyx du setter ord på det jeg føler, er slik jeg tror de ser meg nå, har litt vansklig for å tro det og pga veldig go kontakt, nei de fleste vennene på begge sider er single, vi er et av 2 vennepar av de, vet ikke om de er invitert da de ikke er venner av oss direkte Vel, man kan ha god kontakt uten å være venner. Gjør du noe med bruden alene uten mannen din? For bruden anser deg tydligvis ikke som en nok (nær) venninne til å bli invitert og det gjør heller ikke brudgommen. I grunnen må jeg si at man i slike situasjoner nok ofte, på godt og vondt, finner ut hva vennskapet er verdt for den andre parten.
Amalie_85 Skrevet 16. februar 2009 #33 Skrevet 16. februar 2009 Jeg forstår at folk synes ts burde motta invitasjon, særlig siden de er forlovet. Men jeg vil gjerne (hvis noen har tid) at noen forklarer meg hvorfor det er uhørt å ikke invitere med forlovers samboer...(helst på en saklig måte, jeg mener ikke noe vondt). Vi kjenner ikke forlovers kjæreste/samboer særlig godt. De gangene vi har besøkt forlover eller omvendt, har partneren prioritert sin hobby framfor å delta. Vi føler ikke at det er naturlig å ha vedkommende der, men vil ikke tråkke noen på tærne, slik som ts føler.. Vil gjerne ha noen innspill på hvorfor det er uhørt på generell basis å ikke invitere forlovers kjæreste.. Om man ikke kjenner den andre personen hadde jeg skjønt det. Det gjorde min venninne (jeg kunne jo dessverre ikke komme). Men hun hadde bare invitert meg i sitt bryllup, og det var fordi dem hadde prøvd å begrense seg så mye dem kunne og hadde aldri møtt min samboer. Og det syns jeg er helt greit. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har så veldig lyst å ha folk jeg ikke kjenner i mitt bryllup. Meeen...når det gjelder sånn som her er dette omgangsvenner av dem begge. De er ofte sammen alle 4. Og da når bare den ene parten er invitert syns jeg det er merkelig.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #34 Skrevet 16. februar 2009 Dette høres jo helt vilt ut. Jeg har vært i bryllup jeg, hvor jeg aldri hadde møtt verken brud eller brudgom. Men jeg var da invitert pga min samboer var kamerat med brudgommen. Blir min samboer noen gang invitert til et bryllup uten meg, vet jeg han har vett nok til å takke nei. Ang hytteturen så hadde jeg droppet den og funnet på noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #35 Skrevet 16. februar 2009 Hadde jeg vært samboeren din så hadde jeg stilt i kirka som vitne ( som jo er den ene delen av jobben, i tillegg til å skrive under papirene),og så hadde jeg dratt hjem til deg. Da hadde han gjort sin plikt som forlover, og samtidig demonstrert hva han mener om den manglendeinvitasjonen. Da kunne du vært med i kirka, stått ved siden av din samboer gratulert dem... og så dratt hjem.
Kosemose Skrevet 16. februar 2009 #36 Skrevet 16. februar 2009 Jeg mener at man godt kan invitere uten følge. For eksempel hvis man ber brudens venninnegjeng - da er det greit å ikke be med følge hvis brudeparet ikke har noe med kjærestene å gjøre. Men i dette tilfellet høres det ut som om de fire ofte er sammen, de skal tilbringe påsken sammen, osv. Og TS og forloveren er etablerte med barn... Jeg mener at om ikke annet så burde de be henne som en gest til brudgommens bestevenn og forlover. Det må jo bli en veldig merkelig påskeferie...
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #37 Skrevet 16. februar 2009 Rett og slett fordi det er frekt. Du sier indirekte at du ikke liker personen, og det bør man holde seg for god til. Hvordan kan det itolkes? Forloveren har jo en rolle i bryllupet, samt er en god venn. Om ikke andre inviteres med partnere, blir det da sett på som frekt å ikke gjøre unntak for forloveren? Skjønner ikke hvorfor det er frekt jeg..
Kosemose Skrevet 16. februar 2009 #38 Skrevet 16. februar 2009 Hvordan kan det itolkes? Forloveren har jo en rolle i bryllupet, samt er en god venn. Om ikke andre inviteres med partnere, blir det da sett på som frekt å ikke gjøre unntak for forloveren? Skjønner ikke hvorfor det er frekt jeg.. ' Kanskje fordi de fire skal tilbringe påsken sammen? Det er ikke slik at TS ikke kjenner brudeparet åpenbart...
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #39 Skrevet 16. februar 2009 er ikke kirke brylup men hef.. så det går ikke, men godt forslag, sambo synes det er ok nå a jeg ikke er invitert da de gjør det av økonomisk grunn og har store familier, er faktisk en del lei meg fordi han synes det.. lurer på om det er mange andre som kommer uten partner jeg.. var faktisk vi som skulle ha giftet oss i sommer men pga sambo er forlover og vi var så nære venner valgte vi å utsette et år da de fortalte oss datoen, angrer..
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. februar 2009 #40 Skrevet 16. februar 2009 Hvordan kan det itolkes? Forloveren har jo en rolle i bryllupet, samt er en god venn. Om ikke andre inviteres med partnere, blir det da sett på som frekt å ikke gjøre unntak for forloveren? Skjønner ikke hvorfor det er frekt jeg.. TS trodde jo frem til nå at hun også var en god venn da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå