allyhoo Skrevet 24. mars 2009 #141 Skrevet 24. mars 2009 Jeg forstår at folk synes ts burde motta invitasjon, særlig siden de er forlovet. Men jeg vil gjerne (hvis noen har tid) at noen forklarer meg hvorfor det er uhørt å ikke invitere med forlovers samboer...(helst på en saklig måte, jeg mener ikke noe vondt). Vi kjenner ikke forlovers kjæreste/samboer særlig godt. De gangene vi har besøkt forlover eller omvendt, har partneren prioritert sin hobby framfor å delta. Vi føler ikke at det er naturlig å ha vedkommende der, men vil ikke tråkke noen på tærne, slik som ts føler.. Vil gjerne ha noen innspill på hvorfor det er uhørt på generell basis å ikke invitere forlovers kjæreste.. Kjæreste/samboer/ektefelle til forlover bør inviteres nettopp fordi det er forloveren sin partner. Forlover pleier vel stort sett å være en veldig god venn, og da er det naturlig å invitere partner. Forloveren gjør en viktig jobb den dagen, og vil gjerne ha behov for litt støtte selv. Han/hun vil jo gjerne dele dagen min sin kjære også. Det jeg egentlig mener er at parter bør inviteres fordi man setter pris på forloveren. Vet ikke om dette ble helt så saklig som du ønsket... Forloveren min har en kjæreste som jeg kun har møtt et par ganger, og samboeren min har aldri møtt han. Dette fordi vi bor på forskjellige kanter av landet. Men vi vurderte aldri å ikke invitere han! Hadde faktisk aldri falt meg inn at noen ikke ville invitere partner til forloverne.
allyhoo Skrevet 24. mars 2009 #142 Skrevet 24. mars 2009 Usikker på om jeg ville bytta gaven, litt kjipt å synke ned på samme nivå som dem. Men jeg ville definitivt funnet noe annet å gjøre i påsken. Trives ikke rundt folk som gir seg ut for å være venner, men som tydeligvis bare er sammen med meg for typen sin del...
Gjest Gjest_Undrende_* Skrevet 25. mars 2009 #143 Skrevet 25. mars 2009 Denne tråden interesserte meg siden vi skal gifte oss til høsten, ha et bittelite "selskap" (ca 15 til bords), og jeg har ikke valgt forlover enda. Hun det er mest naturlig for meg å spørre har en samboer jeg har møtt 3-4 ganger totalt selv om de har vært sammen et år lengre enn oss. I vår supertighte gjesteliste med aller nærmeste familie og venner er det ikke plass til noen partnere vi ikke kjenner godt ... Når jeg leser denne tråden lurer jeg på om det er best at jeg ikke spør hun som er min beste venninne i det hele tatt ...?! Eller stiller det seg annerledes når det er såpass lite selskap?
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #144 Skrevet 25. mars 2009 Denne tråden interesserte meg siden vi skal gifte oss til høsten, ha et bittelite "selskap" (ca 15 til bords), og jeg har ikke valgt forlover enda. Hun det er mest naturlig for meg å spørre har en samboer jeg har møtt 3-4 ganger totalt selv om de har vært sammen et år lengre enn oss. I vår supertighte gjesteliste med aller nærmeste familie og venner er det ikke plass til noen partnere vi ikke kjenner godt ... Når jeg leser denne tråden lurer jeg på om det er best at jeg ikke spør hun som er min beste venninne i det hele tatt ...?! Eller stiller det seg annerledes når det er såpass lite selskap? Av alle gjester så bør forlover inviteres med følge. Og du dropper vel ikke å spørre bestevenninnen om å være forlover fordi du ikke ønsker hennes partner der? Du har jo truffet ham flere ganger, og siden det er bestevenninnen din kommer du nok til å ha veldig mye med dem å gjøre i årene fremover også. Snu situasjonen litt. Hva hadde du tenkt viss du såg på situasjonen fra den andre siden? 1
Jade Skrevet 25. mars 2009 #145 Skrevet 25. mars 2009 I vår supertighte gjesteliste med aller nærmeste familie og venner er det ikke plass til noen partnere vi ikke kjenner godt ... Tar partnere dere kjenner mindre plass enn partnere dere kjenner dårlig? Husk at denne mannen er viktig for bestevenninnen din! Og det er jo en viktig dag for henne også! Jeg ser ihvertfall på min forlover som en av hedersgjestene i bryllupet mitt! Skulle bare mangle at hun fikk ha med sin kjære.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 25. mars 2009 #146 Skrevet 25. mars 2009 Eller stiller det seg annerledes når det er såpass lite selskap? Syns absolutt ikke det stiller seg annerledes.
Gjest Gjest_Undrende_* Skrevet 25. mars 2009 #147 Skrevet 25. mars 2009 Det står faktisk ikke en eneste partner på gjestelisten. Siden dette er en fyr vi knapt har sett en gang årlig, regner vi ikke med å se stort mer til han fremover. Det hører med til historien at denne venninnen tidligere var soleklar bestevenninne, men siden hun i flere år har bodd andre steder enn oss og fortsatt gjør det, har vi glidd fra hverandre. Tror igrunn hun har minst en håndfull andre venninner hun heller vil velge som forlover enn meg om hun skulle gifte seg en dag. Jeg har også andre venninner jeg ser langt oftere og deler mer med nå de siste årene, men tenkte på henne siden hun er den av venninnene mine jeg har kjent lengst (kanskje 10 år). Barndoms-/ungdomsvenninner har jeg ikke pga. mye flytting. Sånn ellers har vi mest lyst til å stikke fra hele greia og gifte oss alene i utlandet for å slippe alt styret ...
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #148 Skrevet 25. mars 2009 Har ikke lest alle innleggene, men da min kjære ble invitert i bryllup etter at vi hadde vært sammen uten meg, fikk kjære brudgommens forlover til å ymte frampå at "er det ikke en til som burde vært invitert?" Så her kastet de seg rundt for å invitere en ekstra, som de såvidt hadde møtt eller hørt om. Jeg syns ikke at alle skal konsekvent bli invitert med følge, men har man en kjent partner syns jeg det er naturlig.
Gjest trtrtr Skrevet 25. mars 2009 #149 Skrevet 25. mars 2009 Denne tråden interesserte meg siden vi skal gifte oss til høsten, ha et bittelite "selskap" (ca 15 til bords), og jeg har ikke valgt forlover enda. Hun det er mest naturlig for meg å spørre har en samboer jeg har møtt 3-4 ganger totalt selv om de har vært sammen et år lengre enn oss. I vår supertighte gjesteliste med aller nærmeste familie og venner er det ikke plass til noen partnere vi ikke kjenner godt ... Når jeg leser denne tråden lurer jeg på om det er best at jeg ikke spør hun som er min beste venninne i det hele tatt ...?! Eller stiller det seg annerledes når det er såpass lite selskap? Nei, forlovers partner er en selvfølge uansett. Da må dere etter min mening heller velge bort en tante, venn, svoger eller hva det måtte være.
Jade Skrevet 25. mars 2009 #150 Skrevet 25. mars 2009 Det står faktisk ikke en eneste partner på gjestelisten. Siden dette er en fyr vi knapt har sett en gang årlig, regner vi ikke med å se stort mer til han fremover. Nei, da er det vel litt annerledes. Da går jeg utifra at du ikke inviterer inngifte onkler/tanter heller? Eller svigerinner/svogere?
Leiah Skrevet 25. mars 2009 #151 Skrevet 25. mars 2009 Det står faktisk ikke en eneste partner på gjestelisten. Siden dette er en fyr vi knapt har sett en gang årlig, regner vi ikke med å se stort mer til han fremover. Det hører med til historien at denne venninnen tidligere var soleklar bestevenninne, men siden hun i flere år har bodd andre steder enn oss og fortsatt gjør det, har vi glidd fra hverandre. Tror igrunn hun har minst en håndfull andre venninner hun heller vil velge som forlover enn meg om hun skulle gifte seg en dag. Jeg har også andre venninner jeg ser langt oftere og deler mer med nå de siste årene, men tenkte på henne siden hun er den av venninnene mine jeg har kjent lengst (kanskje 10 år). Barndoms-/ungdomsvenninner har jeg ikke pga. mye flytting. Sånn ellers har vi mest lyst til å stikke fra hele greia og gifte oss alene i utlandet for å slippe alt styret ... Det trenger da slett ikke være en barndomsvenninne som er forlover. Velg en annen om du vil det.
Gjest Gjest_Undrende_* Skrevet 25. mars 2009 #152 Skrevet 25. mars 2009 Nei, da er det vel litt annerledes. Da går jeg utifra at du ikke inviterer inngifte onkler/tanter heller? Eller svigerinner/svogere? Nope, som sagt er det en ganske stram linje på listen, siden vi verken ønsker eller har råd til noe stort selskap, kun tinghuset og en relativt enkel middag før vi stikker på bryllupsreise. Ingen utdrikningslag, enkle ringer, enkelt antrekk, ingenting pynt eller annen dilldall. Med en liste på ca. 12 gjester kommer man ikke langt ... Det er ørten onkler og tanter og faddere og kusiner og fettere og venner som sikkert føler seg snytt, men for oss er det dette eller ingenting. Vi hadde egentlig planlagt å gifte oss i alle stillhet i utlandet, men har gitt etter for presset blant våre nærmeste. Men: Jeg ser absolutt poenget med å invitere forloverens partner om man har 30-100 gjester.
Rafi Skrevet 25. mars 2009 #153 Skrevet 25. mars 2009 Kjære vene! Hadde det vært meg som var forlover, og min samboer ikke ble invitert så hadde jeg sagt at beklager, da ville jeg ikke være forlover allikevel! Makan!!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. mars 2009 #154 Skrevet 25. mars 2009 Forslag: siden du skal bare ha 12 og ingen partnere til dine tanter og onkler spør først din venninne om hva hun syntes om å bli invitert uten partener. Se ann hennes reaksjon. Så spør om hun vil eller ikke. La henne i det minste få være med i den diskusjonen, Tror det er lettere ennat hun bare får en invitasjon uten å forstå hvorfor. Jeg haddereagert om det er 30-100 gjester. Litt anderledes med bare søsken og familie uten partnere.
Rosalie Skrevet 25. mars 2009 #155 Skrevet 25. mars 2009 Nope, som sagt er det en ganske stram linje på listen, siden vi verken ønsker eller har råd til noe stort selskap, kun tinghuset og en relativt enkel middag før vi stikker på bryllupsreise. Ingen utdrikningslag, enkle ringer, enkelt antrekk, ingenting pynt eller annen dilldall. Med en liste på ca. 12 gjester kommer man ikke langt ... Det er ørten onkler og tanter og faddere og kusiner og fettere og venner som sikkert føler seg snytt, men for oss er det dette eller ingenting. Vi hadde egentlig planlagt å gifte oss i alle stillhet i utlandet, men har gitt etter for presset blant våre nærmeste. Men: Jeg ser absolutt poenget med å invitere forloverens partner om man har 30-100 gjester. Så da skal heller ikke søskens partnere/ektefeller inviteres, regner jeg med? For de vil jo være på samme nivå som forlovers partner.
Kanutten Skrevet 25. mars 2009 #156 Skrevet 25. mars 2009 (endret) Jeg synes ikke saken stiller seg anderledes om man er få jeg heller. Om så bare brudepar med forlovere skal ut å spise, synes jeg forlovernes partnere hører med... Endret 25. mars 2009 av Maye
VinterBrud09 Skrevet 26. mars 2009 #157 Skrevet 26. mars 2009 ufattelig dårlig!! Jeg hadde også forlanget en GOD grunn hvis min mann ikke var invitert og jeg skulle være forlover....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå