Gå til innhold

ikke invitert

Fremhevede innlegg

Skrevet
Syyyyyltynt. Hva koster du dem som ekstra gjest når de ellers har NITTI mennesker? Og atpåtil får de 2000kr i gave fra dere...

Det ligger noe annet der. *overbevist*

Brudeparet vet da vel ikke at de skal få 2000 i gave? Og uansett - hva har det med saken å gjøre? Ellers er det vel ikke snakk om EN ekstra gjest her, men flere, i og med at de har valgt bort venners partnere konsekvent.

Jeg syns også det må være leit å velge bort partnere, men hvis de nå må det så er det vel bedre å være konsekvent enn å begynne å sortere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ts her, er i aller høyeste grad brudeparets dag dette, er et skikkelig fancy brylup som de har på det jeg ville sagt flotteste stedet i byn, og 4 retter og 2 typer øl som er brygget utelukt til denne dagen, og det er slik de vil ha det, bruden er en skikkelig BRUD hehe, drømt om denne dagen siden hun var liten, jeg kommer ikke til å lage noe misstemning pga dette, saken er nå oppklart for min del, okay så prioriterer de på en HELT annen måte enn det jeg ville gjort hvis jeg hadde hatt foreldrer som betalte, men, men når alt kommer til alt er det deres dag :) og slikt kan man altså få rådt til med skilte foreldre på begge sider, søren og at mine var gift før de døde hehe..

takk for gode råd, og jeg regner meg og bruden som venner fremdeles asså, selv om de fleste sikkert synes jeg er dum som gjør det, men vi er liksom for tett knyttet på mange måter :)

Skrevet
takk for gode råd, og jeg regner meg og bruden som venner fremdeles asså, selv om de fleste sikkert synes jeg er dum som gjør det, men vi er liksom for tett knyttet på mange måter :)

Unnskyld meg men hvor tett forhold kan dere ha om hun ikke inviterer dere i bryllupet? Nei, dette er et venneforhold jeg glatt hadde kuttet ut.

Har det vært noen andre problemer gjennom årene da? Bare filleting kan være slikt hun fortsatt bærer på, og derfor ikke ønsker deg i bryllupet.

Skrevet

Nå har jeg lest hele tråden her inne... Skjønner veldig godt at du føler deg såret for å ikke ha blitt invitert, det hadde nok jeg også blitt...

Men jeg tror ikke man har så mye å tjene på det om man driver med hevnaksjoner. Det gjør ikke saken så mye bedre, men enda verre for mannen og brudgommen som har vært venner i mange år. De regner nok kanskje deg som sin 'venn', men tydeligvis ikke som nær nok. Det er jo vanlig i mange forhold, to er barndomsvenner men det betyr ikke automatisk at deres respektive partnere blir perlevenner, men man foholder seg til hverandre, til og med liker hverandre, men man blir liksom aldri 'bestevenner'.

På den andre siden av saken, så tror jeg det ikke er helt uvanlig å ikke invitere partner i et bryllup, men i denne saken så tror jeg at man kan si det ville ha vært mest høflig å også invitere deg.

Det virker som om du legger dette bak deg, og det tror jeg kanskje kan være det beste. Hevn og vonde tanker gjør bare ting verre, tror jeg.

Men OM du ønsker å gjøre hevn, så kunne jo dere ta med dere bare forloverne til Paris eller lignende når dere skal gifte dere...

Lykke til!!

Skrevet

Det er forsåvidt greit å ikke invitere venner med partnere..men jeg synes IKKE det er greit å ikke invitere forlover med partner!

Det blir mer som å invitere mor men ikke stefar, bror men ikke svigerinne..forlover stiller i en annen ''gjesteklasse'' enn vanlige venner..

Skrevet (endret)
ts her, er i aller høyeste grad brudeparets dag dette, er et skikkelig fancy brylup som de har på det jeg ville sagt flotteste stedet i byn, og 4 retter og 2 typer øl som er brygget utelukt til denne dagen, og det er slik de vil ha det, bruden er en skikkelig BRUD hehe, drømt om denne dagen siden hun var liten, jeg kommer ikke til å lage noe misstemning pga dette, saken er nå oppklart for min del, okay så prioriterer de på en HELT annen måte enn det jeg ville gjort hvis jeg hadde hatt foreldrer som betalte, men, men når alt kommer til alt er det deres dag :) og slikt kan man altså få rådt til med skilte foreldre på begge sider, søren og at mine var gift før de døde hehe..

Gjør det som gjør deg mest glad, og ikke angre på avgjørelsen :) Det er som du sier noen som prioriterer (og tenker) fundamentalt annerledes enn mange andre, og når man kan slå seg til ro med det så blir det den beste situasjonen for dere begge. Om de hadde ombestemt seg nå så hadde det sikkert blitt veldig rart for deg å gå dit uansett, og hvis du da hadde nektet å bli med så ville sikkert situasjonen snudd seg til at *du* var vanskelig hehe.

Det viktigste er at du ikke er trist lenger, og ikke føler deg forbigått. Så får du gjøre hva du vil når dere kommer til bryllupet ditt, men det er ikke sikkert du synes dette er en like stor sak da ;)

:klemmer:

(edit2: men jeg er nå fortsatt enig med deg og de andre her i at de er "teite")

Endret av Phaedra
Skrevet
Det er forsåvidt greit å ikke invitere venner med partnere..men jeg synes IKKE det er greit å ikke invitere forlover med partner!

Det blir mer som å invitere mor men ikke stefar, bror men ikke svigerinne..forlover stiller i en annen ''gjesteklasse'' enn vanlige venner..

:Nikke:

Skrevet (endret)

Godt vi ikke har problem med en halv million pliktgjester :/ Alle våre gjester er ønsket, og alle som har kjæreste får ha han/hun med, enten vi har truffet dem eller ikke.

Men prioriteringer er forskjellig fra brudepar til brudepar. Dumt at dette brudeparet prioriterte deg vekk. Men godt å høre at du var en av mange partnere som ikke fikk komme. Skal du få komme, så er det sikkert 20-50 til som må få komme for at ingen blir fornærmet.

Klart mannen din skal være forlover til brudgommen, og klart brudgommen skal være forlover til mannen din. Det er sikkert ikke så greitt for han, dette. Man kan ikke forvente at han skal være med på noe hevnaksjon som mange her foreslår. Det er ikke han som bestemmer gjestelisten. Og brudgommen betyr nok veldig mye for han! Og omvendt.

Angående hvor nær venn du er med brudeparet; Typene til veninnene mine ser jeg på som venner, og synes det er kjekt å omgås de. Det er kjekt å finne på ting med de som par (f.eks. hyttetur). MEN hvis det hadde blitt slutt mellom de, så hadde jeg ikke omgås typene lengre. Uansett hvor mye kjernekar de måtte være. De var venner av oss, men kun pga at de var sammen med veninner av meg. Men i vårt tilfelle er de altså invitert i bryllupet, og vi ser på det som en selvfølge. Men så har vi ikke ørten tusen pliktgjester heller, og vi betaler bryllupet selv (heldigvis).

Endret av Jade
Skrevet
Syyyyyltynt. Hva koster du dem som ekstra gjest når de ellers har NITTI mennesker? Og atpåtil får de 2000kr i gave fra dere...

Det ligger noe annet der. *overbevist*

Men noen ganger er det ikke penger det står på, men rett og slett at lokalet er fullt.. Der vi skal ha selskapet vårt er det plass til 95 til bords. Ikke 96. Kun 95. Da er det stappa fullt. Du kan si at man da burde finne et annet lokale, men det er nå flere momenter som spiller inn i valg av sted.

Skrevet

Synes mildt sagt at dette var helt idiotisk.. Andre gjester må jo synes at det er rart og kanskje frekt(!) at forloverene ikke har med følge?? :lete: Mangel på prioritering altså, og selv om foreldrene kanskje betaler, betyr nå vel ikke det at det er DE som skal bestemme hvem som skal komme i ungenes bryllup, det er bare helt fjernt i min verden altså... :filer:

Skrevet

ts her, takk for hjelpen alle, problemet er som sagt løst i mitt hode nå.. til dere som tror jeg er et troll, så er dette en virkelig historie, hvis det var øl brygginga dere reagerte på så er det en tradisjon i brudgommens familie..

Skrevet

Godt du ble enig med deg selv.

Verre kanskje med samboern, som må hjelpe seg selv til lenge etter bryllupet, som takk for sin innsats med å totalt ignorere hvordan du hadde det oppi alt dette. :lur:

Skrevet

:Nikke:

Skrevet

Cluet blir da at man betaler for sitt eget bryllup og kan da invitere akkurat hvem man vil og unngå for mange pliktgjester. :)

Skrevet

dette er jo helt forferdelig!

spurte mannen min hva han hadde gjort i den situasjonen og han sa at han ville sagt at hvis han skulle være forlover så skulle jeg være med.

hvis de må kutte et sted så burde det ikke være på forlovernes følger!!

ærlig talt!

:klemmer: til deg TS og :kjefte: til brudeparet!!

• 1 måned senere...
Gjest Papirkurven
Skrevet

Jeg har lest 5 av 7 sider i diskusjonen og skjønner at min mening er overflødig, men... vi satt med gjestelista vår og fant ut at han har mye færre pliktgjester enn meg. "Mine gjester" utgjør 2/3 av listen, mest fordi jeg føler at jeg be samboere og kjærester som jeg ikke kjenner så godt. Var litt usikker på om han synes det var greit, men det synes han. Vi er begge enig om at det er rarere ikke å be kjærester/samboere og ektefeller. Og dette er bare "vanlige gjester", ikke forloverne. Selvfølgelig skal man bli bedt når man er samboer, forlovet og tydeligvis omgangsvenn! Skjønner ikke hvordan de tenker jeg...90 gjester, da har de virkelig plass til en til. Kom ikke her og fortell meg at de har så godt planlagte familier at det går opp med 45 kvinner og 45 menn, eller at du ikke kunne sittet på en ende!

Gjest Gjest_Mannen_*
Skrevet
Jeg forstår at folk synes ts burde motta invitasjon, særlig siden de er forlovet. Men jeg vil gjerne (hvis noen har tid) at noen forklarer meg hvorfor det er uhørt å ikke invitere med forlovers samboer...(helst på en saklig måte, jeg mener ikke noe vondt). Vi kjenner ikke forlovers kjæreste/samboer særlig godt. De gangene vi har besøkt forlover eller omvendt, har partneren prioritert sin hobby framfor å delta. Vi føler ikke at det er naturlig å ha vedkommende der, men vil ikke tråkke noen på tærne, slik som ts føler.. Vil gjerne ha noen innspill på hvorfor det er uhørt på generell basis å ikke invitere forlovers kjæreste..

Det er vel egentlig ganske enkelt. Det er respektløst ovenfor den som er forlover like mye som det sender ut et signal til forloverens partner om at en ikke liker personen. Om noen blir bedt om å være forlover så regner jeg med at det er en god venn, å da si at vi liker deg, men vi liker ikke den du har valgt å dele livet ditt med sender ut noen signaler om at en egentlig ikke syntes noen av dem er god nok.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er vel egentlig ganske enkelt. Det er respektløst ovenfor den som er forlover like mye som det sender ut et signal til forloverens partner om at en ikke liker personen. Om noen blir bedt om å være forlover så regner jeg med at det er en god venn, å da si at vi liker deg, men vi liker ikke den du har valgt å dele livet ditt med sender ut noen signaler om at en egentlig ikke syntes noen av dem er god nok.

Akkurat tilfellet du kommenterer her er litt spesielt da, da det er snakk om en person som tydeligvis ikke gir signaler om å ønske å ha kontakt. Dette går da begge veier...? Synes ikke det virket like respektløst som ts' situasjon.

Gjest Gjest
Skrevet

Jøss, sier jeg.

Det tyder jo på at dere er endel sammen siden dere skal på påskeferie sammen og enda gir de ut innbydelse kun til samboeren din.. synes de er utrolig ubetenksomme..

Jeg hadde nok ikke dratt på påsketur med de altså!!

Da jeg var yngre skulle broren til bestevenninnen min gifte seg. De ba kun par som hadde vært samboere i over et år... jeg ble ikke bedt fordi jeg ikke hadde noen kjæreste.. Etterpå fikk vi vite at bruden var supersjalu på oos jenter i ungdomsgjengen og trodde tydelig at ALLE jenter ville ha typen hennes.. *dream on*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...