Gå til innhold

ikke invitert

Anbefalte innlegg

Skrevet

til sommeren skal min kjæreste gjennom 7 år, som er far til mine barn og som er min forlovede gjennom 3 år i bryllup til et vennepar av oss, kjæresten min skal da være forlover til bestekammeraten sin, jeg er ikke invitert..

vi henger masse sammen vi 4 og trodde vi var gode venner, sjokket var derfor stort både for manen og meg da det kunn var han som var invitert spesielt siden han er forlover i tillegg..

synes det er litt flaut og egentlig i tilegg til at jeg er en del såra, folk regner jo med at jeg er invitert er kipt å forklare at nei det er jeg ikke, det er i tilegg et stort bryllup på rundt 90 gjester med fancy detaljer, tenkte jo en stund at jeg ikke er invitert pga at de ellers ikke får råd til alt de vil ha på sin store dag det hører og med til historien at de har mange plikt gjester og, den tråden lengere ned fikk opp mange såre føleser hos meg som jeg sikkert ikke har lov til å ha, er jo dems dag men føler meg svært lite vært for de, lurer nesten på om vi skal ta hevn når vi gifter oss med og ikke invitere henne, men klarer liksom ikke å være så fæl..

er det vanlig eller er det litt rart slik vi synes det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig? Der var virkelig ikke pent gjort. Tror faktisk min kjæreste hadde takket nei til det ærefulle oppdraget å være forlover jeg da.

Skrevet
Er det mulig? Der var virkelig ikke pent gjort. Tror faktisk min kjæreste hadde takket nei til det ærefulle oppdraget å være forlover jeg da.

Enig! Men først ville jeg faktisk spurt de om det er noen spesiell årsak. Syns det er utrolig frekt av brudeparet, så hadde ikke hatt skrupler med å spørre om hva som er årsaken (evt fått forloveden min til å spørre). Så får de heller blir snurte for at man er så "frekk" og spør om det. De har jo allerede laget klein stemning..

Vi ville virkelig ALDRI gjort noe sånt! Vi har bedt med følge selv om vi ikke kjenner alle "følgene" godt..

Gjest _Leela_
Skrevet

Skal være forlover til ei venninne i sommer og hadde sambo ikke blitt invitert så hadde jeg forlangt en veldig god grunn for hvorfor. Hadde jeg ikke fått det så hadde jeg faktisk vurdert om jeg ville vært forlover.

Så jeg synes du skal få samboeren din til å spørre, når han er forlover så står han vel brudgommen såpass nært at han kan spørre om slikt uten å få sure blikk.

Skrevet

Be samboeren din spørre på en fin måte om ikke du også er invitert. Det der høres nesten for ille ut til å være sant!

Kanskje invitasjonen gjelder med følge, uten at de har ført opp begge navnene?

Skrevet

:hakeslepp:

Det er det verste! Det sier seg selv at forlover skal ha med seg følge, og hvis dere i tillegg er omgangsvenner?! :sjokkert:

Nei, dette hadde jeg ikke funnet meg i! Det må være en logisk forklaring på det. Kan det være at du er en så selvskrevet gjest at de har "glemt" å invitere deg? Få mannen din til å snakke med kameraten sin først, du. Det kan jo hende det er en glipp? Hvis dette var meg, og dette ikke var en glipp, så tror jeg ikke samboeren min hadde stilt som forlover likevel.

Skrevet
Vi ville virkelig ALDRI gjort noe sånt! Vi har bedt med følge selv om vi ikke kjenner alle "følgene" godt..

Men synes ikke det er frekt å ikke be med følge selv om man ikke kjenner "følgene" godt. Selv har vi ikke plass til å bli med følge. Da hadde vi måttet kutte ut noen venner for at andre venner kunne få med seg følger. Vi har sagt at følgene kan komme til bryllupsfesten om de ønsker. Det er jo ikke alle som ønsker å bli med i bryllup. Opplevde i sommer at min samboer virkelig ikke hadde lyst til å dra i et bryllup vi var bedt i (av forskjellige grunner, blant annet fordi han ikke kjente de). Vet at det var flere av de andre mennene som og var "tvunget" med av sine respektive. Jeg vil ikke sløse bort plasser på folk som ikke vil være der i utgangspunktet, derfor dette valget.

Synes det som skjedde med tråstarter var veldig merkelig. Det er såpass rart at du virkelig bør vurdere å ta det opp. Hadde det enda vært at dere ikke kjente hverandre eller at det var liten plass, men nå var det ingen av delene.. Skjønner at du er skuffa og såra.

Skrevet
til sommeren skal min kjæreste gjennom 7 år, som er far til mine barn og som er min forlovede gjennom 3 år i bryllup til et vennepar av oss, kjæresten min skal da være forlover til bestekammeraten sin, jeg er ikke invitert..

vi henger masse sammen vi 4 og trodde vi var gode venner, sjokket var derfor stort både for manen og meg da det kunn var han som var invitert spesielt siden han er forlover i tillegg..

synes det er litt flaut og egentlig i tilegg til at jeg er en del såra, folk regner jo med at jeg er invitert er kipt å forklare at nei det er jeg ikke, det er i tilegg et stort bryllup på rundt 90 gjester med fancy detaljer, tenkte jo en stund at jeg ikke er invitert pga at de ellers ikke får råd til alt de vil ha på sin store dag det hører og med til historien at de har mange plikt gjester og, den tråden lengere ned fikk opp mange såre føleser hos meg som jeg sikkert ikke har lov til å ha, er jo dems dag men føler meg svært lite vært for de, lurer nesten på om vi skal ta hevn når vi gifter oss med og ikke invitere henne, men klarer liksom ikke å være så fæl..

er det vanlig eller er det litt rart slik vi synes det er?

:tristbla: er det muuuuuulig!!!!

Syns dette hørtes helt jævlig ut. Hadde nok fått min kjære om å spørre korfor du ikke er bedt.....hadde det vært min(som sitter ved siden av meg med haka ned på gulvet) så tror eg ikke han hadde takket ja til å være forlover altså!!!

Fy $%&#.....syns dette var såååå dårlig gjort.

Skrevet

snakka me sambo om det og han spurte på msn nå, er hvist som jeg trodde pga mange plikt gjester og nære venninner av bruden som bor langt unna, sambo må nesten stille som forlover da det har vært avtalt for over 1 år siden, og han vil ikke svikte kameraten, men han a at vi ikke kom til å invitere henne til vårt brylup da, men det klarer ikke jeg å gjøre.. skjønner valget dems på en måte og, er bare det at vi tok det som en selvfølge at vi skulle dra dit sammen og gleda oss.. har alt kjøpt gava og til 2000 kr angrer ltt på det nå, synest det er litt for dyrt når kunn 1 av oss drar.. bør jeg sette navnet mitt på korte eller blir det for teit..

ska på hyttetur sammen i påska, gruer meg en del til det nå...

Skrevet

Har opplevd det samme, angående min samboer gjennom elleve år sine venner. Blant annet i en dåp hvor hans navn sto på invitasjonen, men ikke mitt. Han var fadder (til bestekameratens barn). Jeg ble selvfølgelig såret, og ble spurt etter av felles kjente i dåpen siden jeg ikke var til stede. Situasjonen førte desverre til uvennskap mellom meg og bestekameraten hans. :(

Personlig ville jeg aldri ha invitert bare den ene parten i et seriøst forhold uten å komme med en forklaring. Har man en god grunn er det jo selvfølgelig noe annet. Men jeg ville snakket med paret på forhånd, før invitasjonene ble sendt ut.

Skrevet
snakka me sambo om det og han spurte på msn nå, er hvist som jeg trodde pga mange plikt gjester og nære venninner av bruden som bor langt unna, sambo må nesten stille som forlover da det har vært avtalt for over 1 år siden, og han vil ikke svikte kameraten, men han a at vi ikke kom til å invitere henne til vårt brylup da, men det klarer ikke jeg å gjøre.. skjønner valget dems på en måte og, er bare det at vi tok det som en selvfølge at vi skulle dra dit sammen og gleda oss.. har alt kjøpt gava og til 2000 kr angrer ltt på det nå, synest det er litt for dyrt når kunn 1 av oss drar.. bør jeg sette navnet mitt på korte eller blir det for teit..

ska på hyttetur sammen i påska, gruer meg en del til det nå...

:hakeslepp:

Hvor gamle er disse menneskene? Jeg kan rett og slett ikke tro det.

Skrevet

Beklager, ts, eg skjønte ikkje heilt svaret ditt, kva sa brudgommen? Er du ikkje invitert? Dersom de har kjøpt så dyr gave, og du ikkje skal er det to ting å gjere som eg ser det:

1) gje den, og signer med begge sitt navn, gni det inn ;)

2) bytt den i noko langt billigare...

Skrevet

25 og 26.. skulle nesten ønske sambo sa han ikke kom uten meg, men det skjer ikke og jeg vil ikke kreve det..

synes dere vi kan droppe å invitere henne til vårt brylup, blir en del småarg her jeg sitter..

jegv hadde personlig ikke laga meg et brylup så dyrt at ikke alle kunne inviteres med følge..

Skrevet
har alt kjøpt gava og til 2000 kr angrer ltt på det nå, synest det er litt for dyrt når kunn 1 av oss drar.. bør jeg sette navnet mitt på korte eller blir det for teit..

Jeg ville byttet gave inn til noe for ca halvparten av prisen siden det bare er en av dere som drar.

Skrevet

Jeg synes dette høres veldig merkelig ut.

Hadde det vært snakk om et lite bryllup med bare familie og nærmeste venner kunne jeg forstått det, evt. hvis du og din kjære er et nytt par og de ikke har noe forhold til deg.

Men, i og med at de skal ha en såpass stor fest, samt at du også kjenner brudeparet godt forstår jeg ikke hva de kan ha tenkt på.

Er det mulig at det har skjedd en misforståelse?

Hvis det virkelig er så at de bevisst har latt være å invitere deg så er jeg nesten troendes til å si at din samboer burde takke nei til både forloverjobb og deltagelse i bryllupet. Slikt går rett og slett ikke ann.

Hva i all verden gjør at de vil være med dere/deg til vanlig, men at du ikke er verdig som gjest i deres bryllup? Slike folk ønsker ikke jeg å ha rundt meg hvertfall, og hadde en av mine venninner oppført seg slik ovenfor min samboer så hadde jeg blitt nødt vil å velge side - og da hadde det blitt samboeren.

Skrevet

han sa at jeg ikke var invitert pga pliktgjester og ga alle venninnene til bruden..

Skrevet

Fascinerende at de enda ikke tok hintet når han spurte. Hadde jeg vært samboeren din så hadde kompisen måtte funnet seg annen forlover.

Skrevet

Gjest 22:21 her,

ser nå at det dessverre ikke er en misforståelse. Ingen har 90 pliktgjester. Forlover sin samboer gjennom mange år burde komme veldig langt opp på listen over "pliktgjester". Jeg har aldri hørt som slik smålighet.

Jeg hadde nok ikke laget noen scene, men tror rett og slett jeg aldri ville ha blitt med på noe med dem igjen.

Skrevet

Hvis dere går sammen en del ellers, tror jeg nok jeg hadde initiert til en samtale med dem om dette, istedenfor å tolke evt svar via MSN. Og jeg ville nok uttrykt min overraskelse over å ikke bli invitert. OM dette er et par dere tenker å vanke sammen med i fremtiden, kan det være en fordel å ta det fortest mulig og få det ut av verden om det er mulig.

Skrevet

jeg sitter bare her å måper. er det virkelig mulig....

også 90 gjester da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...