Gå til innhold

Noen som har erfaring med parterapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min skal endelig til parterapi etter et par måneder med berg- og dalbane i forholdet. Han har vært usikker på oss en stund, og greide midt oppe i det hele å være utro med en kollega. Hun er ikke en del av bildet nå, men han er usikker på om han elsker meg nok til å fortsette vårt liv sammen. Vi har vært sammen i nesten 14 år, gift i 10 av dem og har barn i 10-12 års alderen. Jeg har slitt litt med denne kollegaen, spesielt siden de jobber relativt sett tett sammen. Mannen min nektet først parterapi, men innser at han må forsøke å få orden på forholdet vårt - finne ut av om det er verdt å kjempe for. Jeg er ikke klar til å la ham gå i det hele tatt, og håper han vil finne tilbake til sine følelser for meg.

Noen som har erfaring fra parterapi med lignende utgangspunkt eller parterapi generelt? Hører gjerne fra deg/dere - er usikker på hva jeg kan "forvente".

Takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg og mannen min skal endelig til parterapi etter et par måneder med berg- og dalbane i forholdet. Han har vært usikker på oss en stund, og greide midt oppe i det hele å være utro med en kollega. Hun er ikke en del av bildet nå, men han er usikker på om han elsker meg nok til å fortsette vårt liv sammen. Vi har vært sammen i nesten 14 år, gift i 10 av dem og har barn i 10-12 års alderen. Jeg har slitt litt med denne kollegaen, spesielt siden de jobber relativt sett tett sammen. Mannen min nektet først parterapi, men innser at han må forsøke å få orden på forholdet vårt - finne ut av om det er verdt å kjempe for. Jeg er ikke klar til å la ham gå i det hele tatt, og håper han vil finne tilbake til sine følelser for meg.

Noen som har erfaring fra parterapi med lignende utgangspunkt eller parterapi generelt? Hører gjerne fra deg/dere - er usikker på hva jeg kan "forvente".

Takk! :)

Jeg lurer også på dette. Synes faktisk at det er vanskelig å finne parterapeut på nettet.

Hva søker man på?

Skrevet
Jeg lurer også på dette. Synes faktisk at det er vanskelig å finne parterapeut på nettet.

Hva søker man på?

kanskje man kan søke på gule sider?

Skrevet

Min kone og jeg gikk på samlivskurs da vi var noe yngre. Det har vi aldri angret. Det har forebygget mange problemer, fordi vi ble oppmerksomme på hva det går ut på å være et par.

Kommunikasjon kan være vanskelig, og ofte kan dårlig kommunikasjon skape problemer som ikke trenger å være der. Men selv om kommunikasjon kan være vanskelig, så trenger den jo ikke bli mer vanskelig enn den være. Små grep kan gjøre (sam-)livet mye lettere ved at man blir oppmerksom på både det ene og det andre. Man trenger ofte bare å oppdage det, lære det.

Har ikke gått i parterapi, men det blir vel en mer spesifikk og målrettet form for samlivskurs.

Skrevet

TS her...

Vi har funnet terapeuten - googlet samlivsterapeut og har også forhørt meg litt rundt. Gule Sider finner du sikkert noen på. Riktig som noen skriver at alle kommuner har dette - jeg er dog veldig usikker på kvaliteten - den er nok ikke like bra overalt.

Skrevet

Gikk i samlivsterapi et par ganger, men var ikke helt fornøyd med terapeuten og uansett var det for sent for vår del.

Er jo viktig å treffe kjemien med terapeuten og begge må være positivt innstilt til å prøve og ordne opp i problemene med hjelp utenfra.

Familievernkontoret er gratis og vi fikk beskjed om at vi hadde krav på ti timer gratis.

Gjest Kara, 52
Skrevet

Har kun dårlige erfaringer med parterapi, både i kommunen, kirken og privat + Modum Bad.

Det hjalp oss ingenting.

Vi hadde det labert og det beste jeg og vi har gjort er å flytte hver for oss og skille oss.

Alle er fornøyd to år etter og lurer på hvorfor vi ikke gjorde det før!

Skrevet

TS her..

De to siste var vel ikke akkurat oppløftende innlegg.... Hm. Men takk for ærlige svar!

Noen som har mer positiv erfaring?

Gjest Gjest_Jeanette_*
Skrevet

Vil trekke denne opp. ingen som har positive erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...