Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Vi planlegger å flytte om ett års tid. Det primære er at mannen skal kunne komme nærmere sin jobb som er i Oslo, og da hjelper det godt å komme på andre siden av fjorden (i forhold til pris). Men så har situasjonen på min arbeidsplass forverret seg drastisk. Det er mobbing og trakassering og jeg blir fryktelig syk av det. Jeg må bort før jeg blir fullstendig ødelagt. I ren desperasjon har jeg søkt andre jobber og har faktisk vært så heldig at jeg har fått jobb på det stedet vi planlegger å flytte til. Det som skjer da, er at vi fremskynder flytteprosessen. Men vi er ikke helt klare til å selge ennå, da vi holder på med å pusse opp kjøkkenet. Jeg skal begynne i ny jobb 1.april, men jeg tror ikke vi er har fått solgt boligen til da. Jeg må bo på stedet jeg skal jobbe, det er ikke mulig å pendle dit, selv ikke for en kort periode. Vi har sett på flere leiligheter som kan overtas omtrent umiddelbart, men tør vi å kjøpe først? Vår økonomiske situasjon er god; vi er gjeldfrie på det huset vi eier nå, ca 1 million i årsinntekt, regner med å få 1-1,2 millioner for det vi eier nå. Og vi kjøper ikke noe over 2,2 millioner. Likevel; det kan ta lang tid å selge... Alternativet er selvfølgelig å leie bolig for en svært kort periode. Men hvem ønsker å leie ut for kanskje kun 2-3 måneder? Hva hadde dere gjort?
sixx Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Hva hadde dere gjort? Vet ikke, men kan ikke du bli pendler og leie en hybel på det stedet dere ønsker å flytte til da? Så akn dere selge i ro og mak og finne nytt hus/leilighet i ro og mak.
Aurela Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Trenger du å opplyse om at du kun skal leie i noen måneder? Eller pleier de å spørre om sånt noe :klø: Hvis du får en hybel er det jo bare å si den opp når salg/kjøpet er i boks
Alison Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Jeg vil anbefale dere å ta kontakt med megler fortest mulig for å få i gang prosessen med å legge boligen ut for salg. Det at kjøkkenet ikke er ferdig trenger ikke å være noen ulempe. Kanskje kjøperen har mulighet til å påvirke løsninger, fargevalg ol.? Ta også kontakt med banken. Med en (bundet) egenkapital på 1-1,2 mill + en samlet inntekt på 1 mill. vil dere ha gode muligheter for å få mellomfinansiering.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Vi planlegger å flytte om ett års tid. Det primære er at mannen skal kunne komme nærmere sin jobb som er i Oslo, og da hjelper det godt å komme på andre siden av fjorden (i forhold til pris). Men så har situasjonen på min arbeidsplass forverret seg drastisk. Det er mobbing og trakassering og jeg blir fryktelig syk av det. Jeg må bort før jeg blir fullstendig ødelagt. I ren desperasjon har jeg søkt andre jobber og har faktisk vært så heldig at jeg har fått jobb på det stedet vi planlegger å flytte til. Det som skjer da, er at vi fremskynder flytteprosessen. Men vi er ikke helt klare til å selge ennå, da vi holder på med å pusse opp kjøkkenet. Jeg skal begynne i ny jobb 1.april, men jeg tror ikke vi er har fått solgt boligen til da. Jeg må bo på stedet jeg skal jobbe, det er ikke mulig å pendle dit, selv ikke for en kort periode. Vi har sett på flere leiligheter som kan overtas omtrent umiddelbart, men tør vi å kjøpe først? Vår økonomiske situasjon er god; vi er gjeldfrie på det huset vi eier nå, ca 1 million i årsinntekt, regner med å få 1-1,2 millioner for det vi eier nå. Og vi kjøper ikke noe over 2,2 millioner. Likevel; det kan ta lang tid å selge... Alternativet er selvfølgelig å leie bolig for en svært kort periode. Men hvem ønsker å leie ut for kanskje kun 2-3 måneder? Hva hadde dere gjort? Flyttet, såfremt dere nå bor i et strøk hvor det ikke er problemer med å selge. Du er gjeldfri, så du slipper det åket. Pusse opp kjøkken kan bli gjort på noen helger om en går inn for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå