Gå til innhold

Nå-skal-jeg-slutte-å-spise-sjokolade-tråden

Anbefalte innlegg

Gjest freia melkesjokolade
Skrevet

Jeg er en skikkelig sjoko-holiker og trenger å slutte med dette så raskt som mulig. I dag har jeg spist 3 kvikk-lunsjer og litt smågodt...

Jeg er slank, men merker at jeg blir urolig og deprimert av alt sukkeret.

Så nå må jeg skjerpe meg! :kjefte:

Flere som vil henge seg på? Kom med gode råd og egne erfaringer så setter vi igang! Lover oss selv flotte belønninger etterhvert som vi klarer å holde oss lenger og lenger! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Løve66
Skrevet

Oj - er det flere av oss :legrine: !! Hiver meg med jeg - har ikke akkurat tatt noen gjennomtenkt beslutning på at jeg-skal-slutte-å-spise-sjokolade, men vet at det hadde vært lurt, så hvorfor ikke!?

Gode råd? Nei - de får vente. Foreløpig har jeg rigget meg til i sofaen med en stoooor pose Polly turmiks på bordet! Har allerede plukket ut alle sjokoladebitene så nå er det bare peanøttene og rosinene igjen.... he-he, så kan jeg stolt si etterpå at jeg var flink og spiste ikke opp hele posen... sannheten er jo at jeg ikke er så glad i peanøtter og rosiner... :skratte:

Skrevet

:fnise: Kos deg med turmixen uten sjokolade.- jeg spiser eple :jepp: ....og prøver å styre unna skapet med det gode i. Kanskje jeg bør kaste alt sjokoladen, eller gi den bort...hm... har ingen mann som kan spise den opp heller. :lete::ler:

Uansett, jeg SKAL klare denne kvelden uten sjokolade. Basta! :)

Gjest Løve66
Skrevet

He-he, nå har jeg begynt å gå løs på nøttene og rosinene og! I nøden spiser fanden fluer - er det ikke så det heter?

Seriøst; Rema-varianten "det enkle er ofte det beste" gjelder også her, mitt beste råd foreløpig er ganske enkelt å ikke kjøpe sjokolade.

Jeg er i hvert fall sånn; har jeg ikke noe tilgjengelig så får jeg heller ikke spist noe. Og det går forbløffende greit. Har jeg kjøpt noe; ja - så spiser jeg alt. Kan liksom ikke ha det i huset - det er vel derfor de nøttene og rosinene måtte til pers nå likevel :fnise:

Skrevet (endret)

Denne gruppen her kan jeg ikke bli en del av desverre mtp. mitt inntak av nettopp sjokolade :sjokolade: fredager og lørdager. Har ingen planer om å stoppe med det heller, så mine bidrag her ville vært minimale =), men flinke er dere som står i mot. Har ikke de store behovene til vanlig faktisk.

Jeg er for glad i det til å nekte meg det og har mine kosedager i helgene, holder liksom..

Men kommer til å lese innleggene deres, spennende å følge med på =)

Endret av Lotte27
Gjest Løve66
Skrevet

Enig Lotte - slutte å spise sjokolade er drøyt! Jeg har vel strengt tatt ingen ambisjoner å slutte helt, men jeg er som TS litt for mye sjokomons og det jeg kunne tenkt meg var å begrense disse godsakene til helger og andre anledninger, for den siste tiden nå har det blitt sjokkis nesten hver dag og det bør jeg ikke fortsette med.

Jeg blir ikke hyper av det akkurat og jeg legger vel heller ikke lett på meg selv om litt ekstra nok kommer lettere nå enn for 10 år siden, men får stygg hud (og de som påstår at kosthold ikke har betydning for huden - sorry, gidder ikke høre på dere, jeg VET at sjokolade o.l. gir utslag i form av kviser - i hvert fall på meg) så derfor kunne jeg tenkt meg å begrense inntaket.

Dessuten føles det som om lysten på søtt nærmest er som en sukkeravhengighet og det sies at hvis man lar være å tilføre kroppen for mye sukker noen dager vil dette søtsuget avta.

Så første steg blir: Tre dager på rad uten sjokolade :Nikke: (begynner i morgen jeg for da kan jeg kjøpe meg en stor pose på fredag...)

Råd til TS: Noen sverger til eplecidereddik - en teskje blandet i vann som drikkes før frokost. Skal dempe søtsug. Hvorvidt det funker vet jeg ikke.

Skrevet

3 dager uten sjokolade - hjelp!! :goodbye: Ok, jeg skal prøve så godt jeg kan jeg også! Eplecidereddik må prøves *skrives på handleliste straks* :fnise:

Jeg har heller ikke som mål å slutte helt med sjokolade - men jeg vil begrense det såpass at jeg kan ta et par biter som jeg kan nyte. Istedenfor å trykke innpå en hel pose om gangen :sukk:

Jeg har ikke spist noe sjokolade i kveld hvertfall. Nå skal jeg ta meg en youghurt før jeg pusser tennene, og så satser vi på en ny sjokoladefri dag i morgen :enig:

Skrevet

Jeg vil være med! Skal heller ikke slutte helt. Men satser på å tillate meg å spise litt sjokolade på mandag, fredag og lørdager. Bedre med tre dager enn nesten sju! Jeg starter neste uke, denne uken er jeg på ferie så da må det være lov :)

Skrevet

Her et tips til dere som vil senke sjokolade-inntaket!

Kjøp kvalitetssjokolade! Ordentlig god, gjerne mørk sjokolade. Den aller beste får du kjøpt i spesialforretninger om du har en i nærheten av deg.

Denne sjokoladen er mye mektigere, slik at en ikke klarer å spise like mye av den som av billigere varianter.

En vil i tillegg ikke innta så mange e-stoffer og dårlige ingredienser ved å spise kvalitetssjokolade. Noe å tenke på!

Mitt beste råd ved søthunger er å pusse tennene...da får en ikke lyst å putte noe i munnen etterpå, og om en likevel gjør det, så smaker alt bare tannkrem..hehe..

Skrevet
Jeg vil være med! Skal heller ikke slutte helt. Men satser på å tillate meg å spise litt sjokolade på mandag, fredag og lørdager. Bedre med tre dager enn nesten sju! Jeg starter neste uke, denne uken er jeg på ferie så da må det være lov :)

Hm...hvorfor mandag egentlig..? :klø: Jeg skal også tillate meg selv å spise litt av og til. Tar jo selvfølgelig en liten bit på besøk o.l. for å ikke være uhøflig.

Kos deg videre på ferie, så blir du med oss fra neste uke! :klemmer:

Gjest Gjest Marmelade
Skrevet
Her et tips til dere som vil senke sjokolade-inntaket!

Kjøp kvalitetssjokolade! Ordentlig god, gjerne mørk sjokolade. Den aller beste får du kjøpt i spesialforretninger om du har en i nærheten av deg.

Denne sjokoladen er mye mektigere, slik at en ikke klarer å spise like mye av den som av billigere varianter.

En vil i tillegg ikke innta så mange e-stoffer og dårlige ingredienser ved å spise kvalitetssjokolade. Noe å tenke på!

Mitt beste råd ved søthunger er å pusse tennene...da får en ikke lyst å putte noe i munnen etterpå, og om en likevel gjør det, så smaker alt bare tannkrem..hehe..

Hei

Tro meg om det er veldig mektig sjokolade eller mørk eller lys, jeg klarer ikke å stoppe når jeg først har begynt, og takke være Gud Jeg er ikke overvektig i forhold til hvor mye sjoko jeg putter i meg =)

Men det er jo usunt så jeg mååå slutte!!!

Skrevet

Jeg pusser tenner for harde livet i dag :fnise: men jeg er fortsatt sjokoladefri siden i går!

Men humøret er litt anstrengt i dag, kan det være abstinenser mon tro...? :ler:

Skrevet
Hei

Tro meg om det er veldig mektig sjokolade eller mørk eller lys, jeg klarer ikke å stoppe når jeg først har begynt, og takke være Gud Jeg er ikke overvektig i forhold til hvor mye sjoko jeg putter i meg =)

Men det er jo usunt så jeg mååå slutte!!!

Da er vi to, mørk eller lys - spiller ingen rolle. Jeg er også bare helt ustoppelig når det gjelder sjokolade!! Og skulle jeg ha lagt på meg i forhold til mengdene, ja - da hadde katastrofen vært et faktum! :fnise:

Gjest Krynkel
Skrevet

For å svare på spørsmålet: Nei. Jeg blir ikke med. Men lykke til.

:sjokolade:

Skrevet

hehe... dette er helt klart en tråd jeg "burde" vært med i.. og skal nok titte innom i ny og ne.

er sjokoholiker, hardt rammet.

Trener såpass mye at jeg ikke er overvektig og trenger ikke gå ned i vekt, men jeg kjenner også sukkeret på humør og psyke + at jeg skriver under på dette med at hva man putter i seg faktisk påvirker huden! Det virker ihvertfall slik på meg.

prøver å bremse i ukedagene da, og har vel egentlig som mål å ikke spise sjokolade i uka, så fremt det ikke er noe spesiellt som bursdager etc, men tidvis går det litt så som så.... :ler:

Skrevet

Hei. Mitt navn er Tabris og jeg er en sjokoholiker.

Jeg har heller ingen planer om å slutte, men om å holde det til helgene, spesielle anledninger og evt. besøk. I går spiste jeg en liten eventyrsjokolade, og den holdt søtsuget unna resten av dagen.

Problemet mitt er at jeg ikke liker mørk sjokolade. Jeg klarer bare noen ytterst små, få biter - og jeg føler heller ikke at det hjelper noe særlig på sjokoladesuget. :klø:

Så nå ser jeg frem til lørdag, hvor jeg kan få kose meg med sjokolade. Bare fire dager igjen!

Skrevet

Jeg kan vel slenge meg på, for jeg har ikke spist sjokolade på flere måneder... Går på en spesiell diett pga sykdom og intoleranser for tiden, og da er sjokolade uaktuelt. Det går helt greit, for jeg har aldri vært en sånn som har spist snop hele tiden. Jeg bare sluttet rett og slett, og har ikke savnet sjokolade noe særlig. Hvis folk i samme rom som meg sitter og spiser sjokolade, får jeg jo litt lyst på, men er ikke verre enn at jeg tar meg et glass vann og spiser noe ordentlig mat så jeg blir mett, og så går det helt fint!! :)

Skrevet
Hei. Mitt navn er Tabris og jeg er en sjokoholiker.

Jeg har heller ingen planer om å slutte, men om å holde det til helgene, spesielle anledninger og evt. besøk. I går spiste jeg en liten eventyrsjokolade, og den holdt søtsuget unna resten av dagen.

Problemet mitt er at jeg ikke liker mørk sjokolade. Jeg klarer bare noen ytterst små, få biter - og jeg føler heller ikke at det hjelper noe særlig på sjokoladesuget. :klø:

Så nå ser jeg frem til lørdag, hvor jeg kan få kose meg med sjokolade. Bare fire dager igjen!

Klarte virkelig en liten eventyrsjokolade å holde søtsuget unna resten av dagen? Spiser jeg en sånn liten sjokolade, blir jeg bare desperat etter mer - søtsuget blir bare enda større.... :snurt: Synes du er flink!

Skrevet

Jeg er med!

Har to dager på rad spist en stor pose Smash alene =/

Skrevet
Jeg er med!

Har to dager på rad spist en stor pose Smash alene =/

:fnise: Høres ut som meg, heng deg på - dette klarer vi! Første mål er å holde seg uten sjokolade til fredag....

Jeg knasker fortsatt på epler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...