Gå til innhold

Hvordan herde neglelakken?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jeanette_*
Skrevet

Jeg er glad i å bruke neglelakk, men den tørker sjeldent ordentlig. Hvis jeg lakkerer neglene om kvelden, sitter jeg gjerne rolig en time for å la de tørke. Men dagen etter kan jeg oppleve at neglelakken blir oppskrapet, eller "skjøvet sammen" hvis dere forstår hva jeg mener. den herdes ikke ordentlig.

Har kjøpt div. dyre og billige merker, brukt med og uten base and top coat lakk, og har tørket med hårføner.

ingenting hjelper. noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Raptuza
Skrevet

Har du sørga for å ha heilt reine negler når du legg den på? Du kan evt ta litt neglelakkfjernar på neglene før du lakkar. La fjernaren tørka heilt før lakkinga.

Skrevet

Å jeg har også det problemet!

Fikk høre at det kunne ha sammenheng med at jeg har veldig kalde fingre.. Fryktelig irriterende iallefall!

Vil gjerne høre om noen har tips;)

Skrevet

ja, jeg renser neglene, og lar de tørke ordentlig først. Mellom hvert lag også.

noen flere tips?

Skrevet

Kanskje du tar på for mye?

hender med meg at lakken blir seg da.

Man trenger ikke mye for at det skal dekke, da kan man heller legge to tynne lag over hverandre.

Skrevet

Kan være lurt å file litt med en neglefil over neglen for å skape en svak ru overflate slik at fargen setter seg bedre.

Gjest strykebrett
Skrevet

Legg to veldig tynne lag i stedet for ett tykt. Pass på at det tøreker 100% mellom begge lagene.

Ellers går det an å bruke hurtigtørkende neglelakk (sånn 60 sekunders), da tørker den helt selv med bare ett lag er min erfaring i alle fall :)

Skrevet

Ja. Det er nok at jeg bruker for tykke lag. Skal forsøke med tynne lag neste gang. Og neglefil/hurtigtørkende hvis ikke det hjelper. Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...