Gå til innhold

Plast vinduer

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har noen vedlikeholdsfrie plastvinduer i vår leilighet, digger de og er kjempefornøyd med de. Men det jeg lurer på om går an er å skru skruer i de?

Vi har plastmo vinduer. Og jeg har lyst på sånn "plissegardin" eller hva det nå heter...som i tilfelle må festes inntil glasset, altså inne i plastikken. Det er ikke mulig å feste de på noen annen måte. Noen som har erfaring med plastvinduer?

Det er foressten snakk om 4 små skruer, en i hvert hjørne.

Eller burde en kanskje prøvd å limt de på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har noen vedlikeholdsfrie plastvinduer i vår leilighet, digger de og er kjempefornøyd med de. Men det jeg lurer på om går an er å skru skruer i de?

Vi har plastmo vinduer. Og jeg har lyst på sånn "plissegardin" eller hva det nå heter...som i tilfelle må festes inntil glasset, altså inne i plastikken. Det er ikke mulig å feste de på noen annen måte. Noen som har erfaring med plastvinduer?

Det er foressten snakk om 4 små skruer, en i hvert hjørne.

Eller burde en kanskje prøvd å limt de på?

Dette var nytt for meg. Plastvinduer?? har du noen link til slike vinduer?

Det med gardinen forsto jeg heller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen link. Jeg var inne på plastmo.no å kikket, men kunne ikke finne vinduer der, men mulig det er de som har laget dem. Men tror det er mange som har plastvinduer, spesielt i blokker og leilighetskompleks. De er kjempegreie og fine, lette å holde rene, og trenger ikke å males hverken på innsiden eller utsiden.

Men problemet er det at vinduene kan vippes ut oppe. Pluss at de også kan lukkes helt opp med et håndtak midt på venstre side. Sånn at det ikke er mulig å henge persienner eller noe inni trelistene, sånn som en normalt har. Derfor sjekket jeg opp disse plissegardinene...de så ut som persienner, men de er ganske små og helt tette. De kunne henges helt inntil glasset sa de i butikken for de tok så liten plass. Trenger bare 2 cm ca. Se http://kirsch.no/web/plissegardiner_no.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke kunne sparkle igjen og male over hullene den dagen du ikke vil ha disse gardinene lenger da. Hvor mye de tåler er også vanskelig å si.

Jeg går ut fra at det er KARMENE som er i plast og ikke selve vindusglasset.

Noe i meg sier "nei", men jeg skal være forsiktig med å være altfor bastant ettersom jeg aldri har sett noe sånt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener skru i vinduskarmen og ikke vinduet? Skrur du i plast kan det sprekke. Du bør i så fall borre hull først.

Jeg lurer på hvordan plastvinduer er. Har aldri hørt om det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada det er jo selvfølgelig bare karmen som er i hvit plast. Vindusglasset er selvfølgelig av glass ja. Har ikke vært borti slike vinduer før jeg heller, vi har akuratt kjøpt denne leilighten. Men trodde det ikke var så uvanlig. Har hørt snakk om slike vinduer før, at de er veldig greie og vedlikeholdsfrie. Men ikke noe mer enn det.

Det er jo sant at en ikke kan sparkle over etterpå ja, men disse gardinene koster jo litt, så det er ikke akuratt noe vi kommer til å bytte ut med det første. De skal jo også bestilles i eksakte mål som passer perfekt til vinduet. Men kanskje det er lurest å kun lime de på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...