Nana Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 I dag fikk jeg mine Jan Marini produkter og prøvde selvfølgelig med en gang. Først tok jeg på Bioglycolic Facial Cleanser og den svei/svir noe så grusomt!! Skal den gjøre det? Så tok jeg vitamin C-serum Så Transformatin Cream I tillegg har jeg Factor A+ lotion (som skal brukes mellom C-serum og Transformation Cream om kvelden hvis jeg har forstått riktig? Og så tilslutt har jeg en waterproof greie med solfaktor (den skal vel helt, helt til slutt?) Spm: 1. Skal det svi så forferdelig??????? 2. Har jeg gjort riktig rekkefølge? 3. Er det noe jeg mangler / dere kan anbefale i tillegg? Huden min er sensitiv med uregelmessige utbrudd av akne + sorte og hvite prikker som har kommet seg veldig mens jeg brukte Dermalogica i venteperioden på Jan Marini :-) 4. Er skin-etc til å stole på? Vet at Jean anbefaler det og jeg stoler på henne men er litt skeptisk siden ingen av produktene var forseglet, skriften på Transformation Cream var litt skjev og pipetten på Factor A+ lotion var helt tett - av lotion. Shit jeg svir altså!! Håper på svar fra dere eksperter!!
tante fiolett Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 I dag fikk jeg mine Jan Marini produkter og prøvde selvfølgelig med en gang. Først tok jeg på Bioglycolic Facial Cleanser og den svei/svir noe så grusomt!! Skal den gjøre det? Så tok jeg vitamin C-serum Så Transformatin Cream I tillegg har jeg Factor A+ lotion (som skal brukes mellom C-serum og Transformation Cream om kvelden hvis jeg har forstått riktig? Og så tilslutt har jeg en waterproof greie med solfaktor (den skal vel helt, helt til slutt?) Spm: 1. Skal det svi så forferdelig??????? 2. Har jeg gjort riktig rekkefølge? 3. Er det noe jeg mangler / dere kan anbefale i tillegg? Huden min er sensitiv med uregelmessige utbrudd av akne + sorte og hvite prikker som har kommet seg veldig mens jeg brukte Dermalogica i venteperioden på Jan Marini :-) 4. Er skin-etc til å stole på? Vet at Jean anbefaler det og jeg stoler på henne men er litt skeptisk siden ingen av produktene var forseglet, skriften på Transformation Cream var litt skjev og pipetten på Factor A+ lotion var helt tett - av lotion. Shit jeg svir altså!! Håper på svar fra dere eksperter!! Jeg bruker selv noen av de produktene du nevner, så basert på min erfaring: 1. Bioglycolic cleanser svir ikke forferdelig på meg. Men huden min var vant til syreprodukter før jeg startet på JM, så dette har kanskje noe å si. Jeg kjenner at det svir og prikker litt, men ikke forferdelig. Har du skylt godt av med vann etter å ha renset? Forøvrig har JM en rens uten fruktsyrer, dersom den du har blir for sterk for huden din. 2. Rekkefølge: Du bruker c-serum kun om morgenen. Først c-serum, deretter Transf. cream hvis du trenger mer fuktighet, og til sist kremen med solfaktor 30. Om kvelden blir det da, etter rens, Factor A, deretter evt. Transf. Cream. Factor A kan du første uke bruke hver 3. dag, deretter annenhver dag. (Husker at "bruksanvisning" står på skin-etc.) 3. Jeg bruker Bioclear cream mot urenheter (spes. sort og hvite prikker). Factor A funker også på urenheter, men Factor A inneholder også retinol. Mulig kombinasjonen av retinol + syrer blir sterk hvis du har sensitiv hud? Jeg vet ikke nok om produktene til å fortelle deg om Bioclear evt er bedre her. Kanskje noen andre vet? 4. Har ikke handlet fra skin-etc, men vet om flere enn Jean som bruker dem og er veldig fornøyde. Håper dette var til hjelp
Gjest *lucky* Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Det skal ikke svi veldig. Start med å innføre et av produktene en gang hver eller annenhver dag alt ettersom huden din tåler det, det er da logisk at du starter med rensen og bruker den fuktkremen du vanligvis har brukt. Rutinene din ser helt ok ut, innfør de etterhvert. Bruk solkremen hver dag! Visst det ikke slutter å svi kan det hende at produkter med syre ikke er noe for deg og dessuten er JM spesiellt for voksen hud. Har du tålt produkter med syrer tidligere er det vel kanskje at JM er litt sterkt for deg.
Nana Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2009 Takk for svar jenter! Sviingen har avtatt litt, heldigvis! *lucky*: jeg tror jeg har voksen hud (er 31)selv om jeg helst vil tenke på meg selv som 18 :-)
Gjest Jåla Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Jegbegynte å bryke bioglycolic cleanser for godt over 6 mnd siden og jeg kjente også at det svidde/ prikket endel i huden. Dette avtar nok etterhvert. Et lite råd.. Dersom du ikke har ekstrem tørr hud så har jeg villet brukt rens- vit c serum- (transformation cream ved behov) og solfaktor på morgenen. På kvelden ville jeg gått for rens og factor a pluss. Det er dyre produkter så å smøre på transformation cream på kvelden etter å ha brukt factor a pluss ser jeg på som bortkastet hvis du føler huden får nok fukt av factor a pluss..
Gjest ikke ts Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Tenkte jeg kunne spørre her jeg også, istedet for å lage en helt ny tråd.. Jeg har fått bioclear nå, men har ikke kjøpt noen andre produkter. Det er fordi jeg ikke vet hva jeg skal kjøpe, og har ikke råd til å kjøpe alt på en gang. Kan jeg starte med rensen, eller MÅ jeg ha noen andre produkter i tillegg?
Gjest gjesten over Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Hmm, ikke bioclear, men den bioglycolic.. Skjønner meg ikke helt på alle disse navnene! :gjeiper:
Nana Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2009 Glemte å spørre om hvordan c-serumet og a-factor skal oppbevares.. må de i kjøleskap eller kan de stå på badehyllen? jeg har det ikke spesielt varmt på badet.
Nana Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. februar 2009 Nå har jeg nettopp kjørt "kveldsregimet" og nå svir det ikke - bare prikker bittelitt. Føler meg litt som et luksusdyr, deilig :-))) Er det bare å klæsje på alt etter hverandre (i rekkefølgen nevnt over) eller må man vente litt. Er forresten ikke c-serumet fra Jan Marini jeg har, jeg har det med 10% fra Obagi (siden jeg så det anbefalt her på KG - Obagi sitt skulle visst være drøyere). Klem :-)
tante fiolett Skrevet 17. februar 2009 #10 Skrevet 17. februar 2009 Nå har jeg nettopp kjørt "kveldsregimet" og nå svir det ikke - bare prikker bittelitt. Føler meg litt som et luksusdyr, deilig :-))) Er det bare å klæsje på alt etter hverandre (i rekkefølgen nevnt over) eller må man vente litt. Er forresten ikke c-serumet fra Jan Marini jeg har, jeg har det med 10% fra Obagi (siden jeg så det anbefalt her på KG - Obagi sitt skulle visst være drøyere). Klem :-) På skin-etc står det ang. ventetid: Factor A: Uke 1 og 2 skal du vente 15 min. etter at du har renset før du tar på factor A. Uke 3 og 4 trenger du bare å vente 4 min. Etter at Factor A har trukket inn i huden, kan du legge evt. andre produkter. C-serumet tror jeg bare du kan massere inn slik at det trekker godt inn i huden, deretter følge på med andre produkter. (Kjenner ikke til Obagi sitt serum)
Gjest Gjest_liz_* Skrevet 17. februar 2009 #11 Skrevet 17. februar 2009 noen som kan anbefale et godt serum? og en god solfaktor? Takk:)
tante fiolett Skrevet 17. februar 2009 #12 Skrevet 17. februar 2009 noen som kan anbefale et godt serum? og en god solfaktor? Takk:) Det finnes mange forskjellige serum, så det spørs hvilke eventuelle problemer du har med huden/hvilken effekt du er ute etter. Jeg liker Antioxidant Daily Face Protectant med faktor 30 fra Marini. Finnes både med og uten farge
Gjest Gjest_liz_* Skrevet 17. februar 2009 #13 Skrevet 17. februar 2009 Det finnes mange forskjellige serum, så det spørs hvilke eventuelle problemer du har med huden/hvilken effekt du er ute etter. Jeg liker Antioxidant Daily Face Protectant med faktor 30 fra Marini. Finnes både med og uten farge har ikke noe problemhud eller noe, så da funker vel de fleste på meg. har bare hørt at det gir god fuktighet og sånn... og det trengs vel når jeg nærmer meg 30 får du kjøpt den du anbefaler på estetique..vet du det?
stella K Skrevet 17. februar 2009 #14 Skrevet 17. februar 2009 noen som kan anbefale et godt serum? og en god solfaktor? Takk:) dette lurer jeg også på
tante fiolett Skrevet 17. februar 2009 #15 Skrevet 17. februar 2009 har ikke noe problemhud eller noe, så da funker vel de fleste på meg. har bare hørt at det gir god fuktighet og sånn... og det trengs vel når jeg nærmer meg 30 får du kjøpt den du anbefaler på estetique..vet du det? Nei, Marini selges ikke i parfymerier. Så vidt jeg vet er det kun Ellipseklinikken som fører serien. Men du finner den i flere utenlandske nettbutikker samt Ebay.
Nana Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #16 Skrevet 17. februar 2009 Tusen takk til dere som tar dere tid til å svare!! tante fiolett: supert! har lest så mye på skin-etc de siste dagene at det går helt i surr for meg. Du er en engel :-))
Gjest *lucky* Skrevet 17. februar 2009 #17 Skrevet 17. februar 2009 noen som kan anbefale et godt serum? og en god solfaktor? Takk:) Denne liker jeg godt http://eu.strawberrynet.com/productDetail....goChar=D#DETAIL fukt og faktor i en.
Bjørnemor Skrevet 18. februar 2009 #18 Skrevet 18. februar 2009 Det vil svi litt i begynnelsen.. men det går over etterhvert.. noen ganger svir det og prikker på meg ennå når jeg har på Bioglycolic facial cleanser.. den jobber godt.. har den på i ett min før jeg skylder av.. Man skal ikke blande den med vann ved påføring.. unngå å få det i øynene.. Bruk mengde som tilsvarer en liten ert;) Jeg bruker C-ESTA serumet til Jan Marini også.. men kun på dagtid etter rens.. når den har trukket godt inn i huden, bruker jeg Transformation Cream. Jeg har jo veldig tørr hud og da er denne fin. Om kvelden bruker jeg ikke serumet men etter rens så smører jeg på A-faktor pluss cream.. Jeg blir lett tørr og føler jeg må ha noen fuktighet over denne igjen. Da bruker jeg enten Transformation Cream eller Recover E cremen.. Rundt øynene bruker jeg transformation eye cream.. og om kvelden bruker jeg A-vit eye capsuls.. som jeg ikke smører på men tapper rundt øynene.. med ringefingeren. Hvis man synes man har fått nok fuktighet, kan man bruke etter rens kun C'esta serumet og solbeskyttelsen.. for noen holder dette.. Husk at huden vil bli seendes værre ut den først tiden.. Man vil flasse av som er normalt.. kanskje bli ekstra tørr også. Da er transformation cremen veldig god å ha... Det tar tid før resultatet vises ordentlig.. nå etter 3 mnd ca så er huden min helt fin:)
Bjørnemor Skrevet 18. februar 2009 #19 Skrevet 18. februar 2009 Noen av jan marini produktene vil mørkne.. som c-serumet.. og utseende på de forskjellige produktene er gammeldagse og lite innbydene... MEN innholdet er skikkelig bra. Det er verdt pengene. Da har man produkter som jobber i dypet av huden.. ikke bare overflaten.. Har veldig positiv erfaring med skin-etc... Jeg har fått tatt en sånn gratis hudpleie program.. her da får man en god pekepinn på hva man trenger av forskjellig hudpleieprodukter tilpasset huden din.. men de kommer gjerne med veldig lang smørbrødliste.. så det er ikke alle man trenger i første omgang.. men det står hvordan man skal bruke disse produktene.. det er jo medisinsk hudpleie.. og ikke bare bare å klæsje på uten å vite rekkefølge osv...
Gjest Gjest_mimi_* Skrevet 18. februar 2009 #20 Skrevet 18. februar 2009 Kan man fjerne sminke med cleanseren eller må sminken av først og så kan man rense?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå