Gå til innhold

Behagelige sko

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er på brudesko jakt for tiden og har tittet endel på nettet. Fordelen ved å bestille på diverse nettsider (leverandører og ebay bl.a.) er at prisen blir mye lavere enn om man bestiller via en brudesalong.

Ulempen derimot blir at jeg da ikke vet om skoene er behagelige og gode å gå i. De skal tross alt bære oss rundt hele bryllupsdagen og det er viktig at de sitter godt og ikke er vonde.

Skoene jeg leter etter er hovedsakelig 6cm og under. Har lagt ved noen bilder som viser hvordan type sko jeg er ute etter.

Jeg har bl.a. hørt om merker som Coloriffics og Touch Ups, men lurer på hvor komfortable de er. Agape har også et par (har lagt ved bilde) som er gode å gå i, men vet ikke hvor jeg evt. kan få tak i den høyden jeg vil ha..

Har surfet mang en time på nettet og lett, men til slutt må jeg nå bare høre med noen her hva deres erfaringer, tips og råd er. Legg gjerne ved bilder og linker.

På forhånd tusen takk til alle svar :goodbye:

Vedlegg fjernet.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk :)

Har sett, men finner ingen svar på spørsmålene mine.. Så må nok holde tråden varm og spørre videre...

Skrevet

Jeg kjøpte et par Touch Ups, men de var stive og vonde, så jeg endte opp med å kjøpe noen andre istedet.. Det kan være litt fordi de var veldig små i størrelsen, men jeg synes ihvertfall ikke de var noe gode på!

Skrevet
Jeg kjøpte et par Touch Ups, men de var stive og vonde, så jeg endte opp med å kjøpe noen andre istedet.. Det kan være litt fordi de var veldig små i størrelsen, men jeg synes ihvertfall ikke de var noe gode på!

Hvilke sko endte du opp med? Hvor kjøpte du de?

Skrevet

Fant tilfeldigvis noen på Finn.no, vet ikke hva de heter. Hvis jeg ikke hadde funnet de, så tror jeg jeg hadde investert i noen i en brudesalong. Agape sine er ihvertfall behagelige på! :Nikke:

Skrevet
Fant tilfeldigvis noen på Finn.no, vet ikke hva de heter. Hvis jeg ikke hadde funnet de, så tror jeg jeg hadde investert i noen i en brudesalong. Agape sine er ihvertfall behagelige på! :Nikke:

Ja, agape har noen veldig gode sko - men de koster nesten 1400 kr de jeg har lyst på.... :(

Skrevet

skoene mine

Disse har nu kommet frem og er utrolig behagelige....syns det var nesten rart siden de var ganske tynne og høye i hælen. kostet 686 med frakt!!!

Har bestemt og ha noen flate "sneakers" som eg skal sy pærler og sånt på. Men disse skal eg stort sett danse i slutten av kvelden :)

Skrevet
skoene mine

Disse har nu kommet frem og er utrolig behagelige....syns det var nesten rart siden de var ganske tynne og høye i hælen. kostet 686 med frakt!!!

Har bestemt og ha noen flate "sneakers" som eg skal sy pærler og sånt på. Men disse skal eg stort sett danse i slutten av kvelden :)

De er kjempefine :) Litt for høye ift hva jeg ønsker meg (maaaaaaks 6cm). hehe

Skrevet

ja, men touch ups har mange i forskjellige høyder.

er også enig i at 1400kr er veldig mye for sko!

Skrevet
ja, men touch ups har mange i forskjellige høyder.

er også enig i at 1400kr er veldig mye for sko!

Har sett hos justprettybridals og funnet noen jeg synes var fine og i riktig høyde. Hvordan er selve "fotsålen" på skoen? Jeg får ofte vondt der om den er for flat og for liten/tynn pute på den, hvis du skjønner...?

Skrevet

det du kan gjøre er å kjøpe "såle" til å legge helt i bunn, under tærne, dette gjør at mange sko blir bedre å gå i og at man ikke blir så fort sliten under tå"ballene", hvis det er der det er viktigst for deg, finnes også noen "såler" til å legge under akkurat helen med den samme efekten bare på helene ;) har brukt begge deler selv å var fornøyd :jepp: kan jo være et alternativ hvertfall :danse:

Skrevet

den der var jo kjempefin :jepp: kunne ikke se at det var en dansesko og ikke en vanlig sko jeg :lur:

Gjest Ellinora
Skrevet

Jeg har kjøpt meg disse (øverste) og de er NYDELIGE på foten! jeg bestilte dem i ivory og har avtalt med salongen å få farget skoene svart etter bryllupet. synes da d er det ok å bruke en såpass sum på flotte og gode brudesko! :)

Skrevet
Jeg har kjøpt meg disse (øverste) og de er NYDELIGE på foten! jeg bestilte dem i ivory og har avtalt med salongen å få farget skoene svart etter bryllupet. synes da d er det ok å bruke en såpass sum på flotte og gode brudesko! :)

Er de brede? Har prøvd mange sko og mange er passe i lengden, men for trange i bredden.. Viktig at de passer i på hele foten :)

Når brudesalonger averterer med at skoene kan farges i alle farger etter bruk, er det inkl. i prisen da?

Gjest Ellinora
Skrevet
Er de brede? Har prøvd mange sko og mange er passe i lengden, men for trange i bredden.. Viktig at de passer i på hele foten :)

Når brudesalonger averterer med at skoene kan farges i alle farger etter bruk, er det inkl. i prisen da?

Jeg har bred fot og kjøpte den brede typen, og de sitter kjempegodt på foten. ettersom jeg bor i tr.heim var jeg innom brudesalongen og prøvde dem jeg fikk god hjelp og vi fant riktig størrelse. damen i butikken sa at prisen er inkludert farging i hvit-nyansene (off hvit og ivory) men ved etterfarging i svart farge (etter bryllupet) koster det 200 kr for farging og arbeid. dette er en tjeneste man kjøper i tillegg i etterkant, men da får man ihvertefall brukt skoene som pensko etterpå. kan tenke meg at de blir stilige i svart! :jepp:

Skrevet
Jeg har bred fot og kjøpte den brede typen, og de sitter kjempegodt på foten. ettersom jeg bor i tr.heim var jeg innom brudesalongen og prøvde dem jeg fikk god hjelp og vi fant riktig størrelse. damen i butikken sa at prisen er inkludert farging i hvit-nyansene (off hvit og ivory) men ved etterfarging i svart farge (etter bryllupet) koster det 200 kr for farging og arbeid. dette er en tjeneste man kjøper i tillegg i etterkant, men da får man ihvertefall brukt skoene som pensko etterpå. kan tenke meg at de blir stilige i svart! :jepp:

Smart :) Kanskje jeg rett og slett må prøve de og så se hvorvidt de sitter godt på foten eller ei. *Krysser fingrene*, hehe.

Gjest Gjest_Becky_*
Skrevet
Er også på evig jakt etter sko :tristbla: Lurer litt på om jeg kommer til å kjøpe dansesko...

http://odfs.no/ds_product_info.php?products_id=433

Takk for tipset! De passer perfekt til min kjole og de er ikke typisk brudesko (slik at de fint kan brukes seinere og). Jeg har vært på leiting etter sko behagelige sko jeg og. Tenkte kjøpe så snart som mulig, så jeg kan gå de ut frem til sommeren. Bryr meg inegnting om forloveden ser de før bryllupet. ER kjolen han ikke skal se ;) Håper de skoene er behagelige. Stod at hælene var tykkere enn på bildet, noe som betyr at de er lettere å gå med ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...