Gå til innhold

Tomannsbolig - hvordan organisere måking etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å kjøpe en halvpart av en tomannsbolig. De siste ukene har de snødd masse i Oslo, og i dag når jeg var ute og (prøvde å) trille barnevogn, så slo det meg at i en tomannsbolig så må man jo selv måke (bor i borettslag med vaktmester nå).

Hvordan gjør andre det? Hvordan fordeler man slike ting som måking mellom husstandene når man har felles innkjørsel og garasje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare til å bli enig det. Annenhver gang, annenhver uke, halvparten hver, leie inn noen til å gjøre det...utallige muligheter altså

Skrevet

Det må jo avklares med de i den andre delen av boligen selvsagt. Jeg tror jeg i utgangspunktet hadde foreslått at man fikk et firma evt privatperson med brøytebil til å stå for dette, og så delt på utgiftene.

Skrevet

Noen tomannsboliger har jo egen innkjørsel og da får man ikke dette problemet...

Ikke ta sorgene på forskudd og tenk heller på å kjøpe en bolig dere blir fornøyd med.

Skrevet

Spleis på en snøfreser og fordel arbeidet sånn cirka 50-50.

Skrevet

måke i lik uke og ulik uke? Eller gjøre som mange gjør, leier inn andre til å måke for seg.

Skrevet

Vi bor ikke i tomannsbolig da, men i selveierleilighet med 3 boenheter. Vi bor i midten. Under oss bor en tiltaksløs fyr. Over oss bor en som "aldri har tid" til noe som helst.

Så det er jeg som måker snø. Jeg som vasker trapp. Jeg som luker ugress, og jeg som klipper plen. Dersom noe må gjøres utenfor er det jeg som må gjøre det også.

Det er ikke rart det blir krig her i verden, for jeg blir iallefall VELDIG provosert av å bo slik. Kan nesten ikke vente til vi finner oss en passende enebolig.

Skrevet

Du kan risikere å komme ut for ganske mye rart skal jeg fortelle deg :)

Jeg bor i borettslag hvor alt blir måket bortsett fra trappa, der er det nesten bare jeg som har helsa til det. Her bor det så mange syke og gamle at det har ikke orket selv. Inni meg har jeg lyst til å si at de bør spleise på å få den måket, for det er jo urimelig at dette skal falle på en person. Men samtidig så er de jo syke og gamle så jeg får meg ikke til å gjøre det..

Men jeg måker når det passer meg altså, jeg står ikke opp kl 6 for å måke den trappa. Selv om jeg tror de forventer det, for de står i vinduene og følger med om jeg gjør jobben godt nok, hehe..

uff.

Skrevet

her vi bor er de fleste rekkehusene uten felles tomt og innkjørsel... så her har man hver sin gårdsplass akkurat som om man har i et vanlig hus...!!

Men ellers må det jo være mulig å enten dele på det, eller får noen til å gjøre det og dele på utgiften. Det siste blir det sikkert minst irritasjon av... for den ene vil alltid at gårsplassen skal være perfekt.. mens den andre ikke bryr seg.. ;)

Sånn er det her.. vi er 3 hus... 2 bryr seg.. og 1 ikke.. men vi har som sagt seperate innkjørsler, så det spiller ingen rolle !!

Lykke til :)

P.s. Snømåking er god trim ;)

Skrevet

Både snømåking og trappevask er god trim, men jeg synes fremdeles det er kjedelig å være gratis hushjelp og vaktmester for de andre i oppgangen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...