Gå til innhold

Deltidsansatt og barns sykdom

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gro_*
Skrevet

Hei!

Min søster er deltidsansatt i 50 % stilling, og har fått beskjed om at antall fraværsdager ved barns sykdom blir redusert tilsvarende.(Fra 10 til 5) Sønnen hennes var syk fra tirsdag til fredag, og da ble det regnet 4 fraværsdager selv om hun har fri på onsdag. Hun måtte da ha legeerklæring for fredagen. Men hun fikk ikke lov til å ha legeerklæring for tirsdag, onsdag og torsdag.

Dvs at hun har 1 fraværsdag med lønn ved barns sykdom igjen resten av året. Jeg synes dette er urimelig. Er det noen som kan noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med at hun ikke fikk lov til å ha legeerklæring for tirsdag - torsdag?

Gikk hun først til legen fredag så kan legen selvsagt ikke tilbakedatere en sykemelding, men om hun fikk sykemelding allerede tirsdag for resten av uken så kan jeg ikke forstå hvordan arbeidsplassen ikke skal godkjenne den og kreve at hun bruker egenmeldingsdager for de tre første dagene

Skrevet (endret)

Dagene hun har fri skal ikke telle med da sykt barn dager er enkeltdager.

Det hjelper forresten ikke med legemeldinger når en har sykt barn, en kan ha 10 dager på rad om en trenger.

Endret av liv
Skrevet

Alle har 10 dager de kan bruke på sykt barn uansett hvor mange prosent de jobber. Det er heller ingen begrensning på antall dager i strekk tror jeg. Man kan ta alle ti på rad. Har hun fri på onsdag teller ikke den dagen heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...