Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Det er snart 50 dager siden jeg sist hadde mensen.

Dette var da mensen som kom når jeg sluttet på pillen, som jeg gikk på i nesten et år,, og da utsatte jeg mensen så mye jeg kunne. Kanskje ikke så smart, for jeg var endel kvalm i slutten.

Så jeg og samboeren min har hatt endel sex uten beskyttelse siden da. I en god stund har jeg hatt mye murringer og stikkning nederst i magen, som jeg kjenner konstant nesten,, veldig oppblåst, trøtt og litt ømme brystvorter. Og jeg er ganske sikker på at jeg har hatt eggløsning, utifra utfloden.

For endel dager siden tok jeg en test, men den var negativ.

Kan jeg være gravid? Eller er det bare syklusen min som er helt på villspor siden jeg utsatte mensen så mye mens jeg gikk på pillen?

Jeg har lyst å bli gravid:) men vil ikke "stresse" med det.

og hvor lenge etter sex bør man teste, kan det ta en uke eller to før det slår ut?

Noen sier at det kan ta lang tid før man blir gravid etter pilleslutt. Men noen sa til meg at siden jeg har utsatt mensen så mye, og nå slutter med pillen at det er lettere å bli gravid, siden da "ligger eggene i kø" og så får slippes ut.

??

Og går det ann å vite om man har tilbakelagt livmor?

litt masse forskjellig spm her, mn håper på litt svar og erfaringer:P

takkk:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er snart 50 dager siden jeg sist hadde mensen.

Dette var da mensen som kom når jeg sluttet på pillen, som jeg gikk på i nesten et år,, og da utsatte jeg mensen så mye jeg kunne. Kanskje ikke så smart, for jeg var endel kvalm i slutten.

Å utsette (eller kutte ut) bortfallsblødningen er helt ufarlig.

Så lenge du er på pilla så har du egentlig ikke mensen i det hele tatt, men en "lur" mann la inn pillefri uke/sukkerpiller slik at kvinnene skulle få en blødning alikevel for å føle seg trygge (veldig kort fortalt).

I en god stund har jeg hatt mye murringer og stikkning nederst i magen, som jeg kjenner konstant nesten,, veldig oppblåst, trøtt og litt ømme brystvorter. Og jeg er ganske sikker på at jeg har hatt eggløsning, utifra utfloden.

For endel dager siden tok jeg en test, men den var negativ.

Noen kvinner får sterkere "mens-symptomer"/pms etter å ha sluttet på p-piller, så det kan være dette. Det kan også være graviditetssymptomer.

Kan jeg være gravid? Eller er det bare syklusen min som er helt på villspor siden jeg utsatte mensen så mye mens jeg gikk på pillen?

Jeg har lyst å bli gravid:) men vil ikke "stresse" med det.

Syklusen kan komme på villspor om du har utsatt eller ikke etter p-piller. Det er hormonene i pillene som forvirrer kroppen, ikke den falske syklusen.

Hvis du testet over to uker etter eggløsning og den var negativ så ville jeg ikke regnet med at du var gravid. Ta en test til hvis du vil være sikker.

og hvor lenge etter sex bør man teste, kan det ta en uke eller to før det slår ut?

Du kan jo teste rett etter å ha hatt sex hvis du vil, det spiller ingen rolle ;)

Men det er greit å vente minimum to uker etter eggløsning.

Noen sier at det kan ta lang tid før man blir gravid etter pilleslutt. Men noen sa til meg at siden jeg har utsatt mensen så mye, og nå slutter med pillen at det er lettere å bli gravid, siden da "ligger eggene i kø" og så får slippes ut.

Så lenge du er på pilla har du ikke eggløsning i det hele tatt. Det spiller ingen rolle om du utsetter eller ikke. Eggene har simpelthen ikke blitt modnet og gjort klare for slipp, så det ligger ingen i kø og venter.

Skrevet
Å utsette (eller kutte ut) bortfallsblødningen er helt ufarlig.

Så lenge du er på pilla så har du egentlig ikke mensen i det hele tatt, men en "lur" mann la inn pillefri uke/sukkerpiller slik at kvinnene skulle få en blødning alikevel for å føle seg trygge (veldig kort fortalt).

Noen kvinner får sterkere "mens-symptomer"/pms etter å ha sluttet på p-piller, så det kan være dette. Det kan også være graviditetssymptomer.

Syklusen kan komme på villspor om du har utsatt eller ikke etter p-piller. Det er hormonene i pillene som forvirrer kroppen, ikke den falske syklusen.

Hvis du testet over to uker etter eggløsning og den var negativ så ville jeg ikke regnet med at du var gravid. Ta en test til hvis du vil være sikker.

Du kan jo teste rett etter å ha hatt sex hvis du vil, det spiller ingen rolle ;)

Men det er greit å vente minimum to uker etter eggløsning.

Så lenge du er på pilla har du ikke eggløsning i det hele tatt. Det spiller ingen rolle om du utsetter eller ikke. Eggene har simpelthen ikke blitt modnet og gjort klare for slipp, så det ligger ingen i kø og venter.

Trodde det var sånn at p-piller bare gjør at egget ikke kan feste seg i livmoren? At du har eggløsning fordeom. Har aldri hørt om at man ikke har eggløsning når man går på pillen. Det er jo eggløsningen som gjør at vi får mensen..

Skrevet
Trodde det var sånn at p-piller bare gjør at egget ikke kan feste seg i livmoren? At du har eggløsning fordeom. Har aldri hørt om at man ikke har eggløsning når man går på pillen. Det er jo eggløsningen som gjør at vi får mensen..

Jepp, det stemmer. Var selv med på uttesting av nye p-piller for norske markedet, og da fikk jeg følge eggets vei ned i livmoren via UL. Faktisk spennende! :jepp:

Skrevet

Man har (normalt) ikke eggløsning når man går på p-piller.

Så lenge du tar p-piller etter bruksanvisningen har du ingen eggløsning. Det er en av grunnene til at du ikke blir gravid når du tar p-piller. I tillegg virker p-pillene på slimet i livmorhalsen, slik at det blir seigt og vanskelig å trenge gjennom for sædceller. Slimhinnen på innsiden av livmoren holdes også tynn og lite egnet til å ta i mot et befruktet egg.

Det over er sakset fra lommelegen.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...