Gå til innhold

Kattepest i Oslo

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei alle katteierer i oslo.

Nå er det kattepest ut å går. Da kan det være lurt å vaksinere pus, eller er det over å ut.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Helt enig Care! Kattepest er en fryktelig sykdom for pus.

Kosepusen min blir helt hysterisk, rasende, agressiv, fresende osv, når vi er oss veterinæren. Fortvilende, men de klarer å få satt vaksinen. Undersøkelsen som de egentlig skal gjøre samtidig er helt umulig å få gjort. Til det har veterinæren livet for kjært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at pus blir aggresiv når den allerede er smittet av kattepest? Jeg spør fordi jeg ikke vet noe særlig om denne sykdommen. Jeg skal med gullgutten min i morgen til veten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Nei, min pus er frisk som en fisk (!)

Men vi vaksinerer en gang i året, det liker pus dårlig...

Jeg har sett bilder av katter med kattepest - ikke noe vakkert syn.

Hadde bare alle vaksinert kattene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kattepest her i østfold også! Husk at selv om katten er innekatt så må den vaksineres, for smitten følger med sko ol. Noe jeg faktisk ikke viste før vet'en fortalte det......

Men pusekattene mine har alltid blitt vaksinert en gang i året uansett de også når de var innekatter i en blokkleilighet i oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Min katt døde av kattepest - fordi vi bodde "på landet" og ikke visste om vaksiner ol., hadde jo hatt katter i årevis uten å gå til veterinær med dem.

Skal hilse og si at det var et fryktelig syn som møtte meg da jeg fant henne - hun gjorde nemlig som katter gjør når de er alvorlig syke - stikker av og finner seg et sted å dø. I tillegg hadde hun nettopp fått kattunger - som vi måtte mate selv den første tiden.

Så løp avgårde til veterinæren dere som har katter !!!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp! Hva er dette? Kan noen fortelle mer? Hva slags vaksine er det snakk om? Hvordan arter sykdommen seg? Hvordan smitter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte om det her jeg og....skrekk og gru... og skal få gjort det så fort som mulig, men har nok ingen mulighet før til uka :(

Men min pus ble vaksinert for ca halvannet år siden..så kanskje hun har litt vaksine i seg ennå?

håper det...vil ikke at hun skal få noe sånt :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...