Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Er sammen med en mann med barn og ex. (Ex. før jeg kom inn i bildet.) Vi tenker på å flytte sammen,og i den forbindelse prøver jeg å sette meg mest mulig inn i ulike aspekt av livet hans. Han har sagt han har et relativt ukomlisert forhold til exen,men jeg opplever ofte at vis hun ringer og skal snakke med han når jeg er tilstedes(uten at hun vet,kanskje),blir han irritert og stemmen endrer seg.Og humøret. Han blir kortfattet og sur og forteller som regel lite om det. Det er en del diskusjon dem i mellom om hvem som skal ha barna når osv. Ferier o.l ,dem i mellom,blir gjerne planlagt så i siste liten at det er vanskelig å planlegge noe sammen med min ex. Jeg vil gjerne finne ut hvilket forhold jeg kan regne med å gå inn i,og spør en del. Da blir han gjerne sur og føler seg presset. Samtidig vil han gjerne at vi etablerer et forhold. Det jeg vil vite,er hvor mye plass hun tar i hans nye tilværelse og hvor avhengig hun er av han. Dette dreier seg IKKE om samarbeidet om barna,men mer andre ting. Som et eksempel er det ennå ikke klarlagt når han skal ha barna i ferien. "Det blir to uker en gang i juli måned" Følgen av det,er at vi ikke kan planlegge noe verken sammen eller fra hverandre.Jeg kan ikke sikre meg fri på jobben på forhånd,og da er det mindre sjangs for å få når jeg ønsker. Alt dette sliter på meg. Forøvrig har jeg et ok forhold til både barn og exen hans.Jeg prøver å tilpasse meg,men føler at det er umulig å legge litt langsiktige planer. Noen som har løst slike startproblem på en bra måte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå