Gå til innhold

Svar på feilinformasjon om dyptvirkende hudpleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har blitt kontaktet av hudpleiere som har reagert på en del negative innlegg i dette forumet fra ett av medlemmene mot Dermanors serier.

”Vi” er to fagsjefer i Dermanor med utdannelse fra Universitetet i Oslo. Fagsjef 1 er Cand. Scient. i generell fysiologi inkl. biologi. Fagsjef 2 har studert medisin og har gjennom 20 år i bransjen skaffet seg inngående kunnskap om kosmetisk kjemi. Vi vil med dette gi oppklarende faglig informasjon.

Det blir påstått at hudpleieseriene Decléor og Matis ikke inneholder noen ingredienser som kan virke i dybden, som er helt feil. Decléor er basert på aromatiske planteessenser, som kjennetegnes av at de er så småpartikulære at de beviselig kan penetrere inn i huden. Dette gjør at de kan ha meget gode normaliserende effekter. Det finnes mange forskningstester som beviser produktenes gode resultater. Matis er mest kjent for sitt innhold av planteteknologiske ingredienser. Dette inkluder bl.a. ”bio-mimiske” stoffer, som er direkte etterlikninger av stoffer som finnes i huden og kan påvirke hudens naturlige prosesser. Et eksempel er såkalte ”signalpeptider” som for eksempel kan stimulere hudcellene i dermis til økt kollagenproduksjon, og dermed motvirke rynker. Dette er noe av det siste og mest avanserte innen kosmetisk kjemi.

Vi er enig i at det er viktig at et produkt bør innholde ingredienser som penetrerer inn i huden for å oppnå optimale effekter. Imidlertid er det også viktig at produktet innholder gode ingredienser total sett, da også overhuden trenger riktig pleie for å unngå tørrhet, hudaldring, hudirritasjoner eller kviser. Dette omfatter fuktighetsbindende ingredienser, antioksidanter, beroligende og beskyttende stoffer m.m.

Mange fagutdannede hudpleiere har valgt å bruke disse produktene som hovedserier i sin hudpleiesalong, og seriene får stadig flere og flere fornøyde brukere i alle aldersgrupper.

Vi støtter at cosmeceutical-produkter med glykolsyre og A-vitamin-forbindelser kan gi dypere hudforbedrende effekter,- forutsatt riktige formuleringer som i serien MD Formulations. Cosmeceutical-produkter kan være gode tilleggsprodukter, spesielt i behandling av akne og solskadet hud. Gode plantebaserte hudpleieprodukter kan også gi gode resultater, samt utfyllende effekter for mer helhetlig hudpleie.

Det er for øvrig ikke tilfelle at huden bare tar til seg ingredienser den selv produserer,- det motsatte er godt bevist. Dessuten er det mange ingredienser som huden selv produserer, som kun virker på hudoverflaten om de anvendes i kremer, som enzymer eller hyaluronsyre. Forutsetningen for penetrasjon er at ingrediensen er under en viss molekylstørrelse og kan binde seg til fettstoffer som finnes i hudbarrieren og hudcellenes cellemembraner.

Hvis noen har spørsmål rundt dette innlegget eller til våre produkter kan dere spørre i denne tråden.

Vennlig hilsen

Fagsjefene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry men dette blir bare spam og reklame for meg.

Man kan stort sett skrive hva man vil i et forum og det blir for rart hvis representanter for hvert negativt omtalte merke skal komme på banen for å forsvare seg.

Skal hudpleiere få holde på, må L'oreal og Isadora få lov også.

De får jo daglig høre hvor dårlige de er.

Kanskje er jeg negativ da jeg selv ikke bruker noen av disse merkene. Matis og Decleor elskere vil sikkert elske innlegget.

Skrevet

Gjest, jeg tror kanskje du burde fokusere på at dette er et svar på rykter en person her liker å spre om disse merkene. Om det blir for reklame, les et annet innlegg. Når det blir såpass stor diskusjon rundt dette synes jeg det er helt fint at de som kjenner merkene best gir oss et svar.

Skrevet
Gjest, jeg tror kanskje du burde fokusere på at dette er et svar på rykter en person her liker å spre om disse merkene. Om det blir for reklame, les et annet innlegg. Når det blir såpass stor diskusjon rundt dette synes jeg det er helt fint at de som kjenner merkene best gir oss et svar.

Uenig.

Nesten all kritikk av diverse merker er rykter og subjektive meninger.

Ryktene rundt Matis og Decleor er ikke noe annet enn når du skriver at diverse butikkmerker suger.

Noen har gått 1 år på hudpleie, noen er kjemikere andre massekonsumenter av produkter. Alle kan de ytre seg boltre og uttrykke erfaringer og SUBJEKTIVE meninger i diverse fora.

Skal noen få forsvare seg må det gjelde alle.

Typiske tilfelle av for mange trær som skjermer for skogen.

Skrevet

Men hvem sier at andre ikke kan forsvare seg da? Om representanter fra L'Oreal har lyst til å snakke om produktene sine her står det da helt fritt til å gjøre det :)

Når det blir sånn at jeg får bøttevis av mail fra folk som skriver "jammen er ikke decléor bra da???!!!" synes jeg det er helt flott at leverandøren av produktene kommer på banen og får sagt litt tilbake. Ihvertfall når ryktene som har dukket opp her har vært helt riv ruskende galt.

Gjest *lucky*
Skrevet

Jeg lurer på hvliken av produktene som kan brukes ved uren hud som fort får tette porer. Og om det har noe å si om det er olje i produkter som brukes på uren hud. Jeg har lenge hatt lyst til å teste både matis og decleor men er redd det skal gi meg urenheter..

Skrevet
Men hvem sier at andre ikke kan forsvare seg da? Om representanter fra L'Oreal har lyst til å snakke om produktene sine her står det da helt fritt til å gjøre det :)

Når det blir sånn at jeg får bøttevis av mail fra folk som skriver "jammen er ikke decléor bra da???!!!" synes jeg det er helt flott at leverandøren av produktene kommer på banen og får sagt litt tilbake. Ihvertfall når ryktene som har dukket opp her har vært helt riv ruskende galt.

De kan ikke forsvare seg fordi det ikke er lov til å drive med reklame og spam i forumet. Slike ting må man betale for.

Skrevet
Jeg lurer på hvliken av produktene som kan brukes ved uren hud som fort får tette porer. Og om det har noe å si om det er olje i produkter som brukes på uren hud. Jeg har lenge hatt lyst til å teste både matis og decleor men er redd det skal gi meg urenheter..

Både Decléor og Matis har produkter skreddersydd for uren hud. Disse produktene inneholder ikke mineraloljer som kan tette porer. Vil du prøve ut produkter fra disse seriene anbefaler jeg deg å gå til din hudpleier for å få best mulig veiledning om hva du skal bruke. Hudpleierne kan da se på huden din og finne ut hva du trenger. Du trenger ikke ta en behandling for å få gode råd. Den serien som kanskje er aller best mot uren hud er MD Formulations. Her er det også fint å få litt hjelp før du handler for å se om huden din er fet, tørr, sensitiv osv. Som du sikkert vet trenger du ikke ha fet hud for å få urenheter eller tette porer.

På våre nettsider kan du søke frem nærmeste forhandler av Matis, Decléor og MD Formulations: www.dermanor.no

Mvh

Skrevet

Er ikke dette reklame så vet ikke jeg.. Kunne tenkt meg å fått noen uttalelser fra hudleger eller andre fagfolk som ikke jobber for å markedsføre sine produkter!!

Skrevet
De kan ikke forsvare seg fordi det ikke er lov til å drive med reklame og spam i forumet. Slike ting må man betale for.

Hei!

Vi har opprettet en profil som firmabruker for å kunne svare på spørsmål eller påstander angående våre produkter. Dette har vi gjort etter anbefaling fra redaktøren i forumet. Vi skal ikke drive med reklame eller spam, men komme med skorrekt faglig informasjon. Skulle vi skrive noe som oppfattes som direkte reklame vil moderatorene gi oss tilbakemelding om det.

Mvh

Skrevet
Er ikke dette reklame så vet ikke jeg.. Kunne tenkt meg å fått noen uttalelser fra hudleger eller andre fagfolk som ikke jobber for å markedsføre sine produkter!!

Hei!

Jeg syns det er en god ide å høre hva andre fagfolk sier også, både hudpleiere og hudleger. Du kan jo også søke deg frem til mye informasjon og dokumentasjon på nettet.

Mvh

Skrevet

Jøss, men det er det bare Dermanor som skal følge? Du vet, om du har brukt litt tid her i forumet, at flere andre driver med skjult reklame. At du ikke skjønner at dette blir et svar på det som har blitt sagt her om Matis etc før forstår jeg ikke.

Gjest *lucky*
Skrevet
Både Decléor og Matis har produkter skreddersydd for uren hud. Disse produktene inneholder ikke mineraloljer som kan tette porer. Vil du prøve ut produkter fra disse seriene anbefaler jeg deg å gå til din hudpleier for å få best mulig veiledning om hva du skal bruke. Hudpleierne kan da se på huden din og finne ut hva du trenger. Du trenger ikke ta en behandling for å få gode råd. Den serien som kanskje er aller best mot uren hud er MD Formulations. Her er det også fint å få litt hjelp før du handler for å se om huden din er fet, tørr, sensitiv osv. Som du sikkert vet trenger du ikke ha fet hud for å få urenheter eller tette porer.

På våre nettsider kan du søke frem nærmeste forhandler av Matis, Decléor og MD Formulations: www.dermanor.no

Mvh

Ok, takk for svar!

Jeg har brukt MD formulation over lengre tid med veiledning fra hudpleier uten at jeg så noe bedring på huden min.

Har vært hos flere hudpleiere over mange år uten at noen av de produktene jeg kjøpte derfra hjalp meg så det er ikke aktuelt for meg å gå i en hudpleiesalong igjen.

Det som er viktig for meg er opplysninger fra dere om Decleor og matis kan gi urenheter, siden dere svarer at de ikke gjør det skal jeg teste. Trenger ingen forhandler liste da jeg handler alt på nett billigere enn det dere kan tilby.

Skrevet

For å klargjøre; Dermanor har etter avtale med meg fått tillatelse til å gå ut i forumet. De har kun fått tillatelse til å skrive i denne tråden, og den er laget som et leserinnlegg/motsvar på kritikk som er skrevet her inne.

Vi ønsker ikke at bedrifter skal gå skjult ut i forumet for å forsvare seg, da vi mener det er mer ryddig når dere som brukere/lesere vet hvem som er avsender av informasjonen. Dermanor har derfor fått tillatelse til å skrive som en såkalt "firmabruker", og både vi og diskusjon.no, som også er eid av Edda Media, åpner for at firmaer skal kunne komme med svar til kritikk.

Skrevet
Hei!

Jeg syns det er en god ide å høre hva andre fagfolk sier også, både hudpleiere og hudleger. Du kan jo også søke deg frem til mye informasjon og dokumentasjon på nettet.

Mvh

Spennende! Jeg kunne veldig gjerne tenkte meg uttalelser fra diverse fagfolk på dette området. Jeg er også interessert i å lese aktuell litteratur på området. Har dere noe litteratur/ nettsider å anbefale?

Skrevet
For å klargjøre; Dermanor har etter avtale med meg fått tillatelse til å gå ut i forumet. De har kun fått tillatelse til å starte denne tråden, og den er laget som et leserinnlegg/motsvar på kritikk som er skrevet her inne.

Vi ønsker ikke at bedrifter skal gå skjult ut i forumet for å forsvare seg, da vi mener det er mer ryddig når dere som brukere/lesere vet hvem som er avsender av informasjonen. Dermanor har derfor fått tillatelse til å skrive som en såkalt "firmabruker", og både vi og diskusjon.no, som også er eid av Edda Media, åpner for at firmaer skal kunne komme med svar til kritikk.

Jeg synes dette er en fin måte å gjøre dette på, veldig ryddig og greit. :)

Hilsen fast bruker av forumet (som velger å være anonym i sine innlegg).

Skrevet

Er det noen som har en link til de innleggene som her blir beskrevet som misinformasjon og løgn. Jeg har ikke lest de og det kan jo være greit å få med seg begge sider i saken.

Gjest *lucky*
Skrevet

Lurer også på en ting som irriterer meg. Body and face skrubben fra MD formulation inneholder mineralolje så jeg tør ikke bruke den. Den er forøvrig den beste skrubben jeg har testet. Skjønner ikke hvorfor dere må ha mineralolje i den? Dette er jo også et produkt som anbefales til bruk på uren hud, hva er logikken i det?

Ønsker at dere fjerner mineraloljen slik at jeg kan bruke produktet!

Gjest SmallTalk
Skrevet
Lurer også på en ting som irriterer meg. Body and face skrubben fra MD formulation inneholder mineralolje så jeg tør ikke bruke den. Den er forøvrig den beste skrubben jeg har testet. Skjønner ikke hvorfor dere må ha mineralolje i den? Dette er jo også et produkt som anbefales til bruk på uren hud, hva er logikken i det?

Ønsker at dere fjerner mineraloljen slik at jeg kan bruke produktet!

Her står det litt om virkningen til mineralolje generelt og litt om hvilke produkter mineralolje kan være i uten at den tetter porer osv.

http://www.dermanor.no/cat/163.aspx/205

Gjest *lucky*
Skrevet
Her står det litt om virkningen til mineralolje generelt og litt om hvilke produkter mineralolje kan være i uten at den tetter porer osv.

http://www.dermanor.no/cat/163.aspx/205

Ok,takk. Kunne ikke falt meg inn å bruke et produkt som inneholder mineralolje på huden min uansett forklaring. Jeg får tette porer av den minste ting. Kan ikke fatte at en produsent av et såpass annerkjent merke kan bruke dette stoffet, særlig i produkter som skal passe for oss med urenheter.

Håper jeg kan få et bedre svar fra Dermanor på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...