Gjest *Mim* Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Har du profil på Twitter? Jeg har, men finner ingen kjente...
freezepop Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Har tydeligvis ikke heeeeelt slått ann i Norge enda. Jeg har da http://www.twitter.com/electricalyce
Gjest reet Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Jeg har også, men av en gigantisk gjeng kontakter i adressebøkene til mine e-poster, har jeg bare fire som også har Twitter, hvorav en er et netthandelfirma... Det skal jo være det siste store, men har definitivt ikke slått an i Norge enda.
Gjest Lommerusk Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
FrizzleSizzle Skrevet 25. mars 2009 #9 Skrevet 25. mars 2009 Så eksempel på det på et web 2.0-kurs. Noen skriver fjas, mens andre satt og tok notater fra et kurs/forelesning. Dette hadde de "mashet opp" med facebook, slik at folk som hadde interesse av forelesningen kunne følge den, selv om de ikke var der. Du kan vel også sende slike twitter-oppdateringer til faglige hjemmesider, kan jeg tenke meg. Dårlig forklart, men kan sikkert læres, poenget mitt er at jeg forsåvidt kunne se en faglig nytte av det her. Folks privatliv har jeg mer enn god nok tilgang på allerede, thank you very much
Gjest fisk Skrevet 25. mars 2009 #11 Skrevet 25. mars 2009 Har egentlig aldri helt forstått greia, jeg.. Ikke har jeg noe større interesse av å vite hva andre driver med eller tenker til enhver tid, og ikke har jeg noe spesielt behov for å dele denslags banale trivialiteter med andre heller. Kan egentlig ikke fatte hvorfor dette navlebeskuende vissvasset er så fryktelig interessant for enkelte. Jeg kan forøvrig telle på to hender de gangene jeg har brukt denne "Hva driver du med nå"-greia på Facebook, så for meg er Twitter egentlig fryktelig uinteressant. Men jeg må ha oppmerksomheeeeet......
Noli Skrevet 25. mars 2009 #12 Skrevet 25. mars 2009 Twitter er jo microblogging, og jeg synes det er praktisk. Er ofte man vil kommentere en sak uten å skrive et helt blogginnlegg. Noen bruker også Twitter til å si i fra om at de har skrevet et nytt blogginnlegg. Det blir litt som facebook-light, og jeg synes det er ufattelig deilig å slippe alle fyllebildene, maset om applikasjoner og gruppeinvitasjoner.
freezepop Skrevet 26. mars 2009 #13 Skrevet 26. mars 2009 Gjennom twitter har jeg: funnet ut at et av fav. banda mine har sluppet ny skive blitt henvist til en utrolig interessant artikkel på the new york times Hatt mulighet til å "følge med" på arrangementer jeg ikke har mulighet til å være med på selv. Flykræsjet i NY ble først rapportert på twitter før det kom på noen aviser. I lang tid har styrken til internett vært fri flyt av informasjon og hastigheten av informasjon. Du følger kun 1)Kilder med interessant informasjon. Band, nyhetskilder osv. 2)Bekjente/interessante mennesker som du gjerne vil følge med på livet til.
Gjest Frosk Skrevet 27. mars 2009 #14 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har (ganske så nettopp) begynt å bruke Twitter som et slags lite "tillegg" til bloggen min - for eksempel til å tipse om artikler osv jeg ikke skriver et helt blogginnlegg om. Jeg er her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå