Mamma til 3 Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Skal i bryllup på lørdag, antrekket er kjole/ dress. Teller skjørt og dressjakke/ drakt som kjole?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Jeg ville synes det var rart om noen kom i drakt med dressjakke når det sto kjole på invitasjonen... Jeg har vært gjest i et bryllup med antrekk galla, og da hadde også noen spurt om de _måtte_ komme i kjole eller smoking... Jeg tenker at du får en fin kjole til noen få hundrelapper, og man blir mye finere. Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil gå med kjole?
Rosalie Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Du kan gå i todelt kjole, men ikke i skjørt og dressjakke.
Gjest Grafica Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Jeg personlig vil nå si at skjørt og blazer teller, med en fin topp under. Det er jo fortsatt pent og pyntet.
Rosalind Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Skal i bryllup på lørdag, antrekket er kjole/ dress. Teller skjørt og dressjakke/ drakt som kjole? Ja.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Ja. Det får da være måte på å være pirkete og skulle detaljstyre anres antrekk.
Rosalie Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Men dressjakke/drakt er jo jobbantrekk... *fortsatt skeptisk*
Gjest Grafica Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 Det er nå stor forskjell på en drakt som brukes i jobb-sammenheng, og en penere versjon som man bruker til fint!
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 Men dressjakke/drakt er jo jobbantrekk... *fortsatt skeptisk* Dressjakke/drakt er ikke dressjakke/drakt Det er ikke slik at alle dressjakker og drakter er like. De finnes i ulike "finhetsgrader". Min man må forøvrig ha på seg dress, hvit skjorte og slips på jobben hver dag. Så det er jo forsåvidt også jobbantrekk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå