Eske Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Hei! Jeg kom over en fantastisk oppfinnelse her om dagen, det var et lite glass med en led-lampe inni, som lyste som et telys. For å slukke lampen snur man bare glasset opp ned (bevegelsessensor altså), og snur det enda en gang opp ned for å slå det på igjen. Tingen er at det virkelig så ut som ekte telys som brant, bare uten faremomentet med å glemme å slukke dem. Jeg la merke til at Phillips-logoen var på undersiden av glasset, men fant ikke noe på nettsiden deres. Noen som har erfaringer med disse? Pris, eventuelt hvor jeg kan få tak i dem?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Euronics 3 stk 398,- De har også et sett med 12 stk til 1698,- og ekstralys til 98,-
kamela Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Jeg er godt fornøyd med mine som ble kjøpt før jul! Handlet hos en el-grossist og betalte kr. 250 tror jeg, men tror du finner dem sikkert hos de store el-kjedene.
Kamikatze Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Hvis du ikke bruker daglig, så finns der rimeligere alternativ, for eksempel hos clas ohlson, som bruker vanlige små batterier, og med skjult bryter under. Jeg foretrekker dem, fordi de ikke har den digre ufo-ringen nederst. De har noen små i telysstørrelse, og noen litt høyere, med samme diameter, som kommer med frostet glass, og varer to-tre døgn, om de ikke slås av. Siden denne typen ser mer naturlig ut, tar jeg meg heller bryet med å bytte batterier en gang i uka. (men bruker selvsagt oppladbare med egen lader, samme som til datamusa og lommelyktene). Egentlig synes jeg det er litt småflaut med feike planter og stearinlys. Men bruker dem i vinduer, for ikke å risikere at glasset sprekker pga temperaturforskjellen nå vinterstid, og fordi disse kan stå bak fortrukne gardiner, og inntil planter.
Eske Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2009 Tusen takk skal dere ha! Og ja Kamikatze, er igrunn enig, men jeg er for vimsete for tiden til å tørre å ha telys stående på soverommet, og badet, og da er fakeversjonene et godt alternativ
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå