Gå til innhold

En eks som aldri slutter å ringe, hva kan jeg gjøre for å få det til å slutte?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette har pågått i seks år. Det kommer kuler hvor han ringer, og ringer, og ringer, og ringer, og ringer, og ringer.

Jeg har vært i et nytt forhold i fem år i mellomtiden, jeg har til og med vært gift! Men likevel, ringer, ringer, ringer, ringer.

Om morgenen er telefonen min fylt opp. De verste dagene holder det på døgnet rundt.

Jeg har alltid vært litt mildt overbærende til dette, vet at det tar noen uker, så går han lei eller gir opp.

Men nå orker jeg rett og slett ikke mer.

Jeg vil være i fred.

Jeg er ikke overbærende lenger.

Da vi var sammen, var han nototrisk utro, full av løgn, drev mye med dop og behandlet meg generelt dårlig. Nå idealiserer han meg til det sykelige, og jeg er trett av å være objektet for besettelsen hans.

Jeg har akkurat vært i frontkollisjon og har ikke overskudd til dette her. Jeg trenger fred. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og er helt på gråten, jeg er så sliten.

Jeg trenger noen konkrete råd som ender dette raskt. Jeg vet det går over om noen uker, men jeg orker ikke dette nå. Jeg trenger nattefred og sinnsro for å hele den mørbankede kroppen min.

Kan man kontakte politiet i slike situasjoner? Hvordan går man frem?

Edit: jeg vil også bare si at etter frontkollisjonen har jeg vært veldig skjør for skarpe kommentarer, så vær mild i vendingene, ok? Jeg orker ikke mer vondt, vil bare få det til å slutte.

Endret av stjernekyss
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke forklare han det?

Eller rett og slett gi beskjed..at du har vært i en ulykke og trenger fred og ro, at nå har du ikke overskudd til han.

Hvis han alikevel fortsetter er det jo noe galt..

Man skal ikke være tvunget til å ha slike i livet sitt...

Skrevet

hva skjer om du bytter nr? ureg.

min x kjører frem og tilbake utenfor her :P

Skrevet

Bytt nr hvis han ikke kommer til å få det av noen felles bekjente.

Skrevet

Hmm... Kan du ikke bare sende han en sms hvor du sier du er stresset for tiden og ikke order å prate akkurat nå, eller har du forsøkt dette allerede? Så kan du heller ta en konfrontasjon med ham siden, når du føler deg bedre. Du bør i det minste sørge for at budskapet kommer vel fram før du blander inn politiet :)

Gjest Gjest_Nora_*
Skrevet

Etter 5 år er det på tide å snakke med politiet, ikke å vennlig si at "det ikke passer akkurat nå" (jeez, hvem pokker tror at det hjelper når han har holdt på så lenge? Lykke til når du en dag får en stalker!).

Ikke snakk med ham (noe jeg går ut i fra at du ikke gjør, ettersom det bare anmoder).

Gjest MissBella
Skrevet

Ja jeg lurer også på om du har bytta nr??

Skrevet

Det går an å ta kontakt med telefonselskapet og få dem til å sperre av hans nr når han ringer til deg.

Ellers må du bytte nr selv.

Skrevet

Jeg har ikke byttet nummer foreløpig, mest fordi jeg gjennom alle disse årene ikke har villet la meg herse med, men jeg blir jo herset med, så kanskje det er på tide..

Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke er interessert, men det er intetsigende, jeg kunne likegjerne sagt blah-blah-blah.

Han ringte med nytt nummer like etter frontkollisjonen, hvor jeg tok tlf. Da fortalte jeg hva som hadde skjedd, og at jeg kom til å bli bra igjen.

Jeg skjønner jo at det at jeg snakket med ham har startet kjøret igjen, og at jeg etter så mange år burde vite bedre, jeg gjør jo egentlig det, men jeg var ikke helt i modus rett etter ulykken, og det falt meg faktisk ikke inn at noen kunne finne på å begynne å telefonterrorisere meg på et sånn tidspunkt i livet. Selv ikke ham.

Etter dette har det kommet meldinger, mobilsvar og telefoner i massevis. Jeg gjorde en til tabbe her om dagen, da jeg tok tlf og sa klart at jeg ikke var interessert og at han ikke måtte kontakte meg sånn. Da hadde jeg allerede begynt å tenke på å koble inn polititet, og ville ha sagt klart i fra til ham først. Sånn som det er nå er jo besettelsen en tilbedelse, og jeg er faktisk litt redd for hva som kan skje dersom "kjærligheten" går over i hat.

Av erfaring vet jeg også at ringekulene kan være like intense selv om jeg ikke har svart, men jeg vet jo at det ikke akkurat hjelper.

Det gamle systemet med å bare prøve å ignorere det uten å ta tlf har jo fungert "bra", men nå har jeg fått nok. Seks år er nok. Jeg vil ha det bort for godt nå. Så jeg merker at jeg gjør litt nybegynnertabber nå, vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem.

Hva slags signal får han fra telefonselskapet dersom jeg stenger hans nummer? Det er jo kanskje det enkleste og minst dramatiske.

Nå som jeg skriver dette merker jeg at jeg faktisk er redd for å provosere tilbedelsen over i hat. Jeg vet ikke hva han kan finne på, og jeg vet at han brukte (bruker?) mye dop.

Søren heller..

Skrevet
min x kjører frem og tilbake utenfor her :P

Uff, det gjorde eks-svigerfaren min også, da jeg enda var gift med sønnen hans, men det var for å kontrollere hva sønnen hans drev med. Grusomt.

:klem:

Skrevet

Du må løsrive deg fra han 150% mentalt, så du ikke går i dialog med han (forklarer hva som har skjedd osv). Uten det blir du aldri kvitt han.

Så skriver du en sånn melding: "Er du eksen til Stjernekyss? Hun er sammen med meg nå, la oss være i fred!"

Eventuelle svar besvares med: "Du hadde din sjanse, du behandlet henne ikke bra nok, og hun er for bra for deg. La henne være i fred, finn deg noen andre."

Skrevet

Kan du ikke bare si det til ham?

Skrevet

På noen mobiler har man muligheten for å sperre nr, slik at de ikke kommer igjennom til deg, det kan jo være noe å sjekke ut.

Skrevet

Nå har jeg sjekket telefonen min, og det går ikke an å sperre på den (som jeg klarte å finne ut i allefall, har en sony ericsson w880i).

Har ringt telefonoperatøren min som heller ikke kan sperre enkeltnummere.

Har sagt fra tusen ganger tidligere, som du sier waco, uten at det har hjulpet tidligere.

Men i morges da jeg våknet til flere tapte anrop, sendte jeg en sms hvor jeg bare skrev "Ikke plag meg", og jeg har foreløpig ikke hørt noe siden.

<-- Håpefull :)

Jeg tror jo ikke at han ønsker å plage meg så mye som han gjør. Tror han ser det fra en helt annen kant. Men det tar liksom ikke bort det faktum at han plager meg så mye som han gjør. Har lyst til å gjøre dette så udramatisk som mulig.

Skrevet

Jeg gjentar:

Du må løsrive deg fra han 150% mentalt, så du ikke går i dialog med han (forklarer hva som har skjedd osv). Uten det blir du aldri kvitt han.

Så skriver du en sånn melding: "Er du eksen til Stjernekyss? Hun er sammen med meg nå, la oss være i fred!"

Eventuelle svar besvares med: "Du hadde din sjanse, du behandlet henne ikke bra nok, og hun er for bra for deg. La henne være i fred, finn deg noen andre."

Det du allerede gjør virker nemlig ikke.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare har byttet tlfnr for leeeenge siden? Går an å bytte til et hemmelig nr som ikke kommer opp på tlf søk eller internett, og si fra til alle hans/deres bekjente at de ikke under noen omstendigheter skal gi ham nr ditt.

Så enkelt kan det gjøres...

Gjest MissBella
Skrevet

Da ville jeg prøvd å bytte nr. Jeg har ei venninne som sleit med å kvitte seg med en eks. Han plagde henne i flere år etter at det ble slutt og hun er sammen med en ny en nå. Men det hjelper ikke. Til slutt så hun ingen annen vei og bytta nr.

Skrevet

Hvorfor fortsetter han å ringe da? Har du lånt penger av ham eller noe sånt?

Ellers får du jo bare be ham holde seg unna, fortell ham at du har fått en soppinfeksjon etter at du har vært på hyttetur med en asylsøker eller spør ham om han har mye penger eller noe du kan ta fra ham som plaster på såret for alle disse årene med trakasseringer..!

Skrevet

Men han ringte og maste da han visste at jeg var gift også, selv om jeg ikke tok tlf.

Men kanskje jeg ikke helt skjønner hva du mener med å løsrive seg 150% mentalt?

Jeg skjønner jo at det var dumt å fortelle ham om kollisjonen, og at jeg nå i denne runden er litt delskyldig, men det kommer ringekuler selv om jeg ikke tar tlf en eneste gang også. Og det er sånn det har vært de siste seks årene.

Det var sånn jeg kom meg unna av ham i utgangspunktet. Vi var nemlig mye frem og tilbake i de årene vi var sammen, og han lokket meg alltid tilbake ved å ringe i det uendelige. Endte med at jeg flyttet ut av landet for å klare å sette en endelig strek.

Og siden jeg flyttet tilbake igjen har jeg vært utilgjengelig og ikke tatt tlf, annet enn ved menneskelige tabber som når tlf ligger nederst i vesken og ringer, og man rekker akk å ta den uten å sjekke hvem som ringer, for så å få en eks i fleisen.

Når jeg nå tok tlf hadde han nytt nummer som jeg ikke kjente.

Jeg tenker at hvis han ringer igjen å sende ham en mld og si at "Dette sier jeg bare én gang. Dersom du ringer meg igjen tar jeg kontakt med polititet" elns. Synes det er greit å gi en heads up før polititet trekkes inn.

Utover det gir jeg ikke noe mer respons nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...