Kamelia83 Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Jeg prøver å finne frem til hudpleieprodukter jeg kan bruke når solen titter frem Vil gjerne sole meg litt på sommeren, og da vil jeg ikke bruke syreprodukter. Jeg har vel blandingshud, tørr i kinn og fetere på nese/hake. Også litt sensitiv, så det kan ikke inneholde for mye parfyme. Nå bruker jeg: DDF brightening cleanser/JM bioglycolic facial cleanser JM bioglycolic bioclear cream Elixir moisturizing facial cream Solfaktor 30 fra md, skal bestille fra DDF. Peeling pads fra Elixir. Er det kun fuktighetskremen fra Elixir jeg kan bruke på sommeren? Vil ikke sjanse med noen av syreproduktene for jeg vil ikke ha mer pigmentflekker. Tips til andre produkter jeg kan prøve ut disse månedene med sol?
tante fiolett Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Jeg bruker også Bioclear, pluss andre produkter fra Jan Marini. Tror det skal være greit å bruke den om våren/sommeren også, men da kun på kveldstid, og høy solfaktor om dagen. Rens med syrer ville jeg ikke bekymret meg for, da dette er et produkt du kun har på huden kort tid og deretter skyller av. Ellers ville jeg satset på produkter med vitamin C, f.eks C-esta-serien fra JM. Jeg skal selv snart begynne å bruke serumet i C-esta-serien. Vitamin C er bra for å beskytte huden mot solskader, samt at det hjelper til med å reparere allerede oppståtte skader i huden pga soleksponering (slik som pigmentflekker).
Gjest Deception Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Man skal ikke bruke produkter med syrer om kvelden, heller. Det er ikke slik at syrene i kontakt med sol gir pigmentflekker, men syrene gjør huden tynnere, slik at den naturlige beskyttelsen minskes. Derfor den økte tendensen til pigmentflekker. Jeg ville brukt et produkt med vitamin C under dagkrem, og deretter en krem med min. spf30, evt. dagkrem med spf 30. Dermalogica Age Smart har en OK en, men den er hårreisende dyr (tror ca 8-900 for 30ml).
Gjest *lucky* Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Tror ikke du behøver å bytte rens men siden du skriver at du vil sole deg litt så er det kanskje tryggest. DDF har også rens uten syre. DDF sin faktorkrem er bra synes jeg. Og et c serum på dagtid undre faktorkrem er bra. Jeg bruker syrer på kvelden om sommeren men soler meg ikke. Men det hender jeg kutter ut syrer om kvelden også visst jeg er mye ute og solen er sterk.
Gjest *lucky* Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Ser forresten at du ikke tåler parfyme i produkter, da tror jeg ikke c serumet til JM er noe for deg. Det er litt vanskelig å finne et c serum som fungerer så du må lete litt, visst ingen andre har noen tips.
Gjest Deception Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 (endret) Jeg har C-serum (i silikonbase, dvs. vannfritt) fra PCA Skin. Det er uten parfyme, og vannfritt, så holdbarheten er også bra. Det jeg har, har 15% vitamin C og 5% vitamin E. Ublu dyrt i Norge (ca 900?), en tredel hos Ebay. Endret 16. februar 2009 av Deception
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Obagi har også gode c vitamin i ulike styrker. Fra 5 % opptil 20 %. Jeg bruker dette nå, og det er ikke tilsatt parfyme. Jeg for min del elser serumet fra Jm så neste gang blir det nok det..
Kamelia83 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2009 Man skal ikke bruke produkter med syrer om kvelden, heller. Det er ikke slik at syrene i kontakt med sol gir pigmentflekker, men syrene gjør huden tynnere, slik at den naturlige beskyttelsen minskes. Derfor den økte tendensen til pigmentflekker. Jeg ville brukt et produkt med vitamin C under dagkrem, og deretter en krem med min. spf30, evt. dagkrem med spf 30. Dermalogica Age Smart har en OK en, men den er hårreisende dyr (tror ca 8-900 for 30ml). Tips til en krem med vitamin C? Solfaktor 30 har jeg, og kan vel bruke fuktighetskremen fra Elixir. Tror ikke det er syrer i den.
Kamelia83 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. februar 2009 Obagi har også gode c vitamin i ulike styrker. Fra 5 % opptil 20 %. Jeg bruker dette nå, og det er ikke tilsatt parfyme. Jeg for min del elser serumet fra Jm så neste gang blir det nok det.. Og det kan man bruke når man soler seg? Lønner det seg å kjøpe 5% først?
Gjest Deception Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 Hvis du starter med for høy konsentrasjon av C-vitamin, kan huden reagere. Mange blir tørre og såre av vitamin C i begynnelsen, spesielt pga. den lav PH-verdien som er nødvendig. Derfor er det lurt å starte lavt, og heller venne huden gradvis til produktene.
Gjest Jåla Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 Obagi sitt serum 5% er beregnet til området rundt øynene, så jeg hadde nok gått for 10 eller 15 %. Kanskje 10 % er nok dersom du har sensitiv hud. Jeg bruker selv serumet som inneholder 15% c vitamin, og huden min reagerte ikke noe på det, men jeg har også en ganske "robust" hud. Lykke til
tante fiolett Skrevet 16. februar 2009 #12 Skrevet 16. februar 2009 Tips til en krem med vitamin C? Solfaktor 30 har jeg, og kan vel bruke fuktighetskremen fra Elixir. Tror ikke det er syrer i den. For eksempel C-esta Cream fra Jan Marini.
Gjest Deception Skrevet 16. februar 2009 #13 Skrevet 16. februar 2009 C-vitamin tåler ikke oksygen, så alt som eventuelt er i krukke og inneholder C-vitamin, vil ha minimalt av virkestoffet kort tid etter åpning. C-vitamin krever lufttette forpakninger, dvs. enten pumpeflaske eller tube.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #14 Skrevet 17. februar 2009 Tips til en krem med vitamin C? Solfaktor 30 har jeg, og kan vel bruke fuktighetskremen fra Elixir. Tror ikke det er syrer i den. Avalon Organics, Vitamin C Vitality Facial Serum får gode kritikker på MUA, og er ikke så forferdelig dyr. Kommer til å bestile den selv når det nærmer seg sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå