Gå til innhold

Hårtransplantasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mira_*
Skrevet

I og med at samboeren min drømmer om litt fyldigere hår, lurte jeg på om noen her kjenner noen menn som har tatt hårtransplantasjon, og kan si noe om resultatet, hvor det var gjort, kostnader osv.

Takk på forhånd!

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Bergen_*
Skrevet

Hei! Jeg googlet "hårtransplatasjon" og fant innlegget ditt. Jeg er i begynnelsen av 30-årene har tatt to hårtransplatasjoner, såkalte "single hair transplantation, SHR. Inngrepet er fantastisk enkelt og smertefritt. Du har sikkert lest mye om metoden; man fjerner en hårremse bra bakhodet. Hårsekkene deles opp og plantes akkurat der kirurgen mener det er best. Det blir kun et lite arr i bakhodet, dette er ikke mulig å se.

Dersom du lurer på det så var det helt smertefritt, tro det eller ej. Jeg satt å spiste pizza og så på tv rett etterpå.

Resultatet er så bra at alle frisørene jeg har vært ble overrasket når jeg fortalte dem om at jeg har tatt en hårtransplatasjon. Dessverre tror fortsatt folk at man ender opp med å se ut som Halvard Flatland, inkludert frisørene. Merkelig at ikke engang de vet bedre.

Grunnen til at jeg gidder å skrive dette er at jeg søkte mye på nettet før jeg bestemte meg. Det var noen negative innlegg som fikk meg til å tvile. Skal jeg være helt ærlig så må jeg si at jeg er en smule forbannet på disse personene. De gjorde avgjørelsen min vanskelig og jeg avbestillte faktisk første gangen. Begriper ikke hva de snakker om. Nå som jeg har gjort dette to ganger vet jeg at det faktisk ikke er mulig å gjøre så mye galt. Inngrepet er forsåvidt enkelt.

Jeg hadde ganske mye hår fra før, men ville "fylle på" litt ekstra. Ble så fornøyd at jeg har tatt to operasjoner på halvannet hår. Resultatet er meget bra! Første gangen flyttet de nesten 4000 hårsekker og andre gangen ca 3000 hårsekker. Det er nå gått 4 mnd siden den forrige operasjon og jeg kan kjenne med håndflaten de små hårene som vokser opp fra hodebunnen. 2 uker etter inngrepet var det ikke mulig å se at jeg hadde gjort noe oppe i hodebunnen.

Jeg tok begge operasjonene hos Ragnild Stuve ved Klinikk Haugesund. Vet ikke noe om de andre klinikkene, men går 100% god for henne. Inngrepene kostet 40.000 kroner per gang. Man kan ta mindre operasjoner, men når man først har bestemt seg så er det bare å ta full pakke. Du kan snakke med en hyggelig dame som heter Linda dersom du vil vite mer. De har forresten en leilighet som man benytter til dagen etterpå, så kan man kjøre hjem.

mvh fra Bergen :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg vet ikke mye om hårtransplantasjoner. Men jeg har sett en mann som tok det for mange år siden, når han begynnte å få måne.

Han ble sikkert veldig fin med fyldig flott hår.

Men nå står det igjen mange små runde tuster jevnt fordelt på et ellers nesten skallet hode. Og det var ikke pent.

Bare en ting å tenke på.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Jeg tok hårtransplantasjon i fjor høst (2008) etter at en kamerat hadde gjort det samme. Han kunne fortelle om utrolig vennlige og dyktige folk på Klinikk Haugesund. Han fortalte videre at det stod mye dritt på nett som ikke stemte overhodet med virkeligheten. Hvem denne personen som skriver så mye negativt er eller hvorfor han ønsker å sverte en seriøs bedrift må gudene vite. Men en ting er sikkert. Alle jeg kjenner og meg selv inkludert kan ikke få sagt nok lovord om den behandlingen Klinikk Haugesund gir.

For min del var det mentalt litt rart å tenke tanken på et kirurgisk inngrep for å "pynte på fasaden". Men i en alder av 32 år var jeg lei av å irritere meg foran speilet hver morgen fordi hårfestet flyttet seg lengre og lengre bakover. Tidligere var jeg ikke klar over hvilke muligheter som fantes med hårtransplantasjon og for meg var en "matte" uaktuelt. Men når jeg hørte og ikke minst så hva Klinikk - Haugesund hadde fått til med håret til min kamerat, bestemte jeg meg fort for at dette var løsningen på min sterkt tiltagende hårfrustrasjon. Jeg tok en telefon til Klinikk Haugesund og fikk en veldig positiv opplevelse. Selv om jeg hadde hørt om prosessen fra min kamerat ble jeg invitert inn til et kort møte. En meget vennlig og profesjonell dame tok meg i mot og fortalte om hvordan prosessen var og hvilket resultat som var realistisk å oppnå. Jeg hadde ikke forventinger om å få pannelugg som en 18 åring, men å stoppe videre forflyttning bakover + å fylle litt på der det var begynt å bli tynt. Forventingsavklaringen fra Klinikk Haugesund var veldig prosesjonell og de som påstår noe annet kan rett og slett ikke har vært hos dem. Etter en times gjennomgang fikk jeg vite hva jeg kunne forvente av resultat, hvordan hele prosessen ville foregå, hva den ville koste, hvordan fasene etter inngrepet ville være og når jeg kunne forvente at håret ville begynne å vokse ut igjen.

Deretter fikk jeg tid til å gå hjem å tenke meg om før jeg ble kontaktet og spurt om jeg ville gå i gang.

Når jeg kom til Klinikk Haugesund ble jeg tatt hånd om på den beste måte. Det var profesjonelt, vennlig og seriøst fra A-Å. Hele prosessen før, under og etter inngrepet ble jeg fulgt opp og tatt hånd om av dyktige og vennlige ansatte. Maken til god servicegrad har jeg ikke opplevd tidligere. Etter inngrepet ble jeg fulgt opp og jeg følte meg trygg hele veien. Selv om et slikt inngrep kan virke skremmende, gjorde de ansatte ved Klinikk - Haugesund ved hjelp av informasjon og samtaler med meg hele veien at jeg følte meg fullstendig trygg. I ettertid gikk rekreasjonsprosessen nøyaktig slik jeg ble forespeilet og i dag - 6-7 måneder etterpå kan jeg bare smile når jeg ser meg selv i speilet om morgenen. Jeg er strålende fornøyd med resultatet. Min kamerat var så fornøyd at han tok et nytt inngrep på "månen" etter å først å ha fikset "luggen". Selv vurderer jeg det samme når det begynner å minke mer der bak. Men enn så lenge er jeg strålende fornøyd med at jeg har stoppet vikene fra å gli enda mer tilbake. Ingen på jobb, venner eller til og med frisøren min har merket at jeg har tatt transplantasjon siden jeg tok det før alt var borte. Men de hadde merket det om jeg ikke hadde gjort noe, da jeg hadde vært en meget tynnlugget person i dag.

Så hvis noen vurderer å ta en hårdtransplantasjon vil jeg anbefale Klinikk - Haugesund på det sterkeste. Er du i tvil tar du en konsultasjon med dem slik at de kan få forklart prosessen. En slik uforpliktende samtale koster ikke noe og for min del er jeg glad jeg gjorde det. Jeg er strålende fornøyd med resultatet og kan ikke få sagt nok lovord om Klinikk-Haugesund og de dyktige folkene som jobber der.

Mvh fornøyd Bergenser med nytt hår

Skrevet

Eeeh, dere to bergensere som er så fornøyde (og tydeligvis er samme person, hadde du glemt at du skrev her for to måneder siden, så du gjorde det igjen nå?), dere trenger kanskje ikke lage såå tydelig reklame for deres egen klinikk vel? :ler:

Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Furstina, mod

Gjest Gjest
Skrevet
Eeeh, dere to bergensere som er så fornøyde (og tydeligvis er samme person, hadde du glemt at du skrev her for to måneder siden, så du gjorde det igjen nå?), dere trenger kanskje ikke lage såå tydelig reklame for deres egen klinikk vel? :ler:

Hehe, tenkte det samme. Enten må det være Klinikk Haugesunds eneste fornøyde kunde, eller så er det en ansatt ;)

Skrevet
Hehe, tenkte det samme. Enten må det være Klinikk Haugesunds eneste fornøyde kunde, eller så er det en ansatt ;)

Ring Klinikk Haugesund og be om referanse. Jeg skal garantere deg at de kan gi deg mitt telefon nummer og sikkert til han andre også. Dette er seriøst! Som sagt; bare ring å sjekk!!

Hilsen fra han som skrev første innlegg!

Skrevet
Ring Klinikk Haugesund og be om referanse. Jeg skal garantere deg at de kan gi deg mitt telefon nummer og sikkert til han andre også. Dette er seriøst! Som sagt; bare ring å sjekk!!

Hilsen fra han som skrev første innlegg!

:ler:

• 4 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Den klinikken virker jo bare helt forferdelig stusselig, måtte legge inn falske innlegg for å få kunder...

En venninne var der for å få fjernet noen hår med laser en gang, eneste hun fikk mindre av var tusenlappene, hårene fortsatte å vokse som om ingenting hadde hendt.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Samboeren min foretok en hårtransplantasjon hos dem, det ble helt forferdelig stygt og unaturlig resultat som ble den reneste katastrofe for forholdet vårt. Det hele har gått sånn inn på ham, han er blitt en annen og jeg synes det er forferdelig å se gubben min lide. Han går konstant med caps og misliker sterkt å være nær meg, at jeg stryker ham i ansikt og på hodet etc. Har i lang tid søkt rundt på nettet etter måter å hjelpe ham på, men han nekter å gå og se noen leger da han mangler fullstendig tillit til bransjen etter å ha blitt lovet det mest naturlige resultat av klinikk haugesund for så å oppleve den reneste massakren på hodet.

Innlegget er endret iht KGs regler.

Furstina, mod

Endret av Furstina
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Først av alt vil jeg anbefale forumet på www.hartap.net ! Der kan man møte folk som har utført hårtransplantasjoner, og som gladelig deler erfaringer.

De aller fleste som skriver på dette forumet er ærlige personer som legger ut bilder av seg selv etter hårtransplantasjoner, men det er nok noen "insidere" som skryter uhemmet av klinikkene her også. På generelt grunnlag vil jeg si at jeg foreløpig ikke ville utført en slik operasjon i Norge. Nærmeste sted jeg vil anbefale, er Dr. Bisanga i Belgia. Reiser man lengre, er Hasson & Wong i Canada et hett tips. Det finnes mange som utfører disse operasjonene, men få som holder mål... La ikke en lang reise virke avskrekkende, da man skal leve med resultatet resten av livet! Da er det viktig å gjøre et riktig valg vedr. klinikk.

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet
I og med at samboeren min drømmer om litt fyldigere hår, lurte jeg på om noen her kjenner noen menn som har tatt hårtransplantasjon, og kan si noe om resultatet, hvor det var gjort, kostnader osv.

Takk på forhånd!

Hei. jeg kjenner flere som har tatt hårtransplantasjon, en og flere ganger for å få fyldigere hår, med et naturlig resultat. De som jeg kjenner har utført inngrepet på Klinikk Haugesund. De er veldig fornøyd med både resultat og en veldig god service på klinikken både før og etter inngrepet. Er å anbefale.

De har betalt etter hvor stor transplantasjon de ønsker, ligger mellom 25000 opp til 40000 tror jeg.

Hilsen Heidi.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hørte på butikken at Ragnhild stuve skulle i fengsel :nei:

Skrevet

Hun hadde visst foretatt grovt underslag i klinikk haugesund.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Da jeg jobbet i butikk hadde tydeligvis en av stamkundene mine tatt denne typen transplantasjon, og det så helt jævelig ut!!! Man så tydelig skillet der håret var satt inn, det var kanskje for mange hår i hver "tust" og man så godt punktene der det var hår... Det så ikke naturlig ut i det hele tatt!

Frisørvenninna mi sier at man må betale helt sykt mye for å få et bra resultat. Man får det man betaler for mao...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...