Gjest Cromer Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Hei, skal kjøpe nytt halsbånd til min hund men en litt usikker på hva som skal stå på det. Har flere venner som jeg har blitt kjent med da jeg har gått på turer og slikt. Noen mener at jeg ikke burde skrive navnet til hunden på halsbåndet , mens andre mener at jeb burde. Hva mener dere? - Cromer
lovenemo Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Er sikkert greit å få en "tag" som du henger på halsbåndet med navn på hunden og ditt tlfnr, i tilfelle hunden skulle stikke av eller noe. Men skrift på selve halsbåndet, er det noen vits da? Det er jo uansett du som bestemmer, vil du ha det, så kjøper du det, enkelt og greit.
Crow Jane Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Jeg mener at du IKKE burde skrive bikkjas navn fordi dersom den blir kidnappet ønsker du ikke at fremmede skal kunne kalle på den ved navn. Skriv derimot ditt eget etternavn + mobilnr. - det gjorde jeg.
Gjest Cromer Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Jeg mener at du IKKE burde skrive bikkjas navn fordi dersom den blir kidnappet ønsker du ikke at fremmede skal kunne kalle på den ved navn. Skriv derimot ditt eget etternavn + mobilnr. - det gjorde jeg. Det var akuratt det jeg tenkte på. Burde jeg skrive hundens navn på halsbåndet? Min hund er svært lydig ( og søt ) så om en fremmed hadde ropt på den så hadde den løpt til den personen. ( men ikke om jeg er tilstede, sa der bare hunden rart på den personen som roper hans navn ) Men uansett, hva mener dere om dette ? Jeg er vant med å ha hundens navn på halsbånded
Titti72 Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Min hund (som så mange andre) lyder alle navn. Og kombinert med en godbit..... Jeg har derfor navn og mobilnr på plata.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Jeg mener at du IKKE burde skrive bikkjas navn fordi dersom den blir kidnappet ønsker du ikke at fremmede skal kunne kalle på den ved navn. Skriv derimot ditt eget etternavn + mobilnr. - det gjorde jeg. Hvis kidnapperen greier å lese hva som står på halsbåndet har han vel gjerne allerede fått tak i den?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 jeg har hundens navn og mitt tlf på plata. Har blandingshunder så ser ingen grunn for at noen skulle ønske å kidnappe de.
Gjest Deception Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 Vi bruker halsbånd kun når vi går tur (allergisk hund), og har dessuten chippet hunden, så jeg ser ikke umiddelbar nødvendighet av telefonnummer osv på halsbåndet.
Hilde Christina Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 Jeg har navn på hund og mitt telefonnummer. Hannen min er skeptisk til mennesker og går ikke i nærheten av mennesker han ikke kjenner, så derfor ser jeg på det som trygt å ha hans navn på halsbåndet. Om jeg hadde hatt en veldig menneskeglad hund tror jeg jeg kun ville gått for etternavn og mobnr.
Crow Jane Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 Hvis kidnapperen greier å lese hva som står på halsbåndet har han vel gjerne allerede fått tak i den? Jo, det er sant. Men det blir lettere for vedkommende å temme hunden videre. Det blir lettere å skape et bånd til den, et personlig forhold. Sånn tenker jeg i hvert fall.
lucy_in_the_sky Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 Vi har en tag med tlf.nret mitt på halsbåndet/selen til hunden, selv om den er chippet. Gjør det enklere for folk å få tak i oss om noe skulle skje, mye greiere å bare kunne se på båndet og ta en tlf til eier, enn å måtte ta hunden med til Falken/politiet/veterinær osv for å lese av chippen.. Har ikke navnet til hunden på tag'en, ser ikke helt nødvendigheten av det.. Har jo bare tag fordi jeg vil at hunden skal ha nr'et mitt på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå