Gjest Cromer Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Litt rart spørsmål, men hvem får bytte bleie å ditt barn? De fleste i familien eller kommer det ann på alderen av personen? Altså jeg har da vært barnevakt lenge for mine Nieser og nevøer men nå er jeg snart 18 år så jeg bruker mye mer tid på venner og kjente, samt mye festing i helgene. Før da jeg var mindre satt jeg mye barnevakt for andre i familien men nå er det mer eller mindre, min Mor og far som gjør det. Men det er en ting jeg lurer på. Jeg pleier som regel å skifte bleie på min 2 nies'er ( de er og 3 år ) før jeg går ut i helgene. Føler på en måte at både pappa ( som er barnevakt ) og min søster ( mor til ungene ) hinter til at jeg skal gjøre det før jeg gåt, så da lurer jeg på om det er unormalt at min far eller mor skifter bleier på unger de er i familie med, selv om de begge er i 50 årene. Min far og mor har dannet en stor og fin familie gjennom årene. De er begge glad i familien og barna. De bruker mye av tiden på å ta dem med på flotte turer og lærer dem masse bra. Det er absolutt ingen grunn til å stille seg i tvil til mine foreldre, de er kjempe snille og de ville aldri gjort noe mennesker noe vondt. Jaja, men hvem får skifte på ditt barn og hvem får sitte barnevaktt? Om du fant en A-4 side på en oppslags tavle, hvor det sto at 14-15 søker barn å passe for å tjene inn penger til EKS Skoletur, ville du stolt på dem nok til å sitte barnevakt? Altså i din leilighet + du kjenner dem ikke. Ble litt mye her men hva sier dere ? Ha en god aften
Gjest Cromer Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Ingen som vill si noe ? * Sukk * - Cromer
Crow Jane Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Forstår ikke problemstillingen helt, jeg. Selvsagt kan familien skifte bleier på barna. Ift. eksterne barnvakter så kan man jo be dem være barnevakter et par ganger mens man ER tilstede, så får man sjekket kjemien. Det å finne ut hvor barnevakten kommer fra / bor og eventuelt ringe foreldre (dersom man er ekstremt paranoid) gjør jo også at den eksterne barnevakten føler seg litt mer kontrollert og ikke kan stjele halve stua di.
Jade Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 Skjønner ikke hvorfor foreldrene dine ikke skulle få skifte på ungene? Mener de at de ikke er flinke nok til å putte på en bleie? Vil det si at det ikke skiftes bleie på ungene før du er hjemme igjen? Det kan ikke være at de ber deg skifte bleie fordi de ikke synes bleieskifte er supergøy? Jeg ville ikke stolt på en fremmed barnevakt som i tillegg var så ung (ihvertfall ikke uten referanser fra noen jeg stolte på). Huset er én ting, men tenker da mest på barnet.
Gjest Cromer Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Skjønner ikke hvorfor foreldrene dine ikke skulle få skifte på ungene? Mener de at de ikke er flinke nok til å putte på en bleie? Vil det si at det ikke skiftes bleie på ungene før du er hjemme igjen? Det kan ikke være at de ber deg skifte bleie fordi de ikke synes bleieskifte er supergøy? Jeg ville ikke stolt på en fremmed barnevakt som i tillegg var så ung (ihvertfall ikke uten referanser fra noen jeg stolte på). Huset er én ting, men tenker da mest på barnet. Takk for svar begge 2. :=) Vet ikke helt selv hva jeg spør om. Føler på en måte at det er blitt hintet til at jeg burde gjøre bleieskiftet på niesene mine før jeg går ut i helgene. Selv når jeg ikke er barnevakten. Tviler på at pappa har noe særlig imot å skife bleier, ettersom han har gjort det mange ganger før. For å si det slik så tror jeg ikke pappa / mamma ville passet mine søstre's unger om de måtte stå for bleieskiftet. ikke at de har noe imot å gjøre det men at de føler at det blir litt feil ( av en eller annen grunn ) Kanskje at de føler deg litt ubekvemt med å gjøre det... Neii jeg aner egentlig ikke hvorfor. Bare ble litt nyskjerrig av dette, hva som var normalt, altså hvem får lov å skifte bleie på din(e) unger. Takk for alle var, om det er flere som ønsker å si sin mening så sitter jeg å leser her :=) Takk igjen
Gjest Liss Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Jeg synes det var en merkelig problemstilling du kommer med her... Skjønner ikke helt problemet, men siden du føler behovet for å spørre og utbrodere her, antar jeg du mener det ligger mer bak enn at de ikke gidder å skifte bleier selv? Så... Håper ikke jeg er på villspor nå, mener du at både faren din og søsteren din synes det er upassende at han skal skifte bleie på jentene fordi han er en "eldre mann"? At det ligger frykt for upassende tanker/handlinger til grunn? De fleste småunger har jo besteforeldre og gamle tanter/onkler som sitter barnevakt, og da følger både bleieskift, bading, osv. I utgangspunktet er det jo ingenting galt eller unaturlig i det, så jeg lurer virkelig på hvorfor dette bekymrer deg så mye over dette...
Gjest Cromer Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 Jeg synes det var en merkelig problemstilling du kommer med her... Skjønner ikke helt problemet, men siden du føler behovet for å spørre og utbrodere her, antar jeg du mener det ligger mer bak enn at de ikke gidder å skifte bleier selv? Så... Håper ikke jeg er på villspor nå, mener du at både faren din og søsteren din synes det er upassende at han skal skifte bleie på jentene fordi han er en "eldre mann"? At det ligger frykt for upassende tanker/handlinger til grunn? De fleste småunger har jo besteforeldre og gamle tanter/onkler som sitter barnevakt, og da følger både bleieskift, bading, osv. I utgangspunktet er det jo ingenting galt eller unaturlig i det, så jeg lurer virkelig på hvorfor dette bekymrer deg så mye over dette... Helt seriøst så vet jeg ikke hva jeg selv mener med det jeg skriver. Men skal prøve å skrive det slik jeg føler det er. Når jeg tenker meg om så tror jeg at min søster hinter om at jeg burde skrifte bleier på de før jeg går ut om kvelden slik at det blir gjort. Hun er nøye på deg og det er eller mindre fort gjort å glemme. Hun har ikke noe imot hvem som skrifter på de. Men føler bare at pappa ikke vill gjøre det, ikke fordi han ikke orker men fordi det virker som om han blir ukonfortabel med å gjøre det. Det er iverfall slik jeg oppfatter det. Har da tenkt på dette flere ganger, hvorfor pappa ikke vill skifte på de. så derfor skrev jeg her på forumet og lurte på om det er unormalt om han skiftet på de.. Hver gang de trenger ny bleie så ber han andre om å gjøre det. Kan jo alltids være latskap men men, Takker alle for svar, Skriv gjerne flere kommentarer om dere føler for, sitter her å holder meg opptatert på det dere skriver Nei jeg tviler på at pappa er Pedofil, ( men vet jo aldri ) han er en skikkelig god far og tar med seg ungene og niesene på flotte turer som jeg har sakt tidligere. Men må si at det har gått innpå meg hvorfor han ikke vill gjøre bleieskrift.. Mvh Cromer
Gjest Liss Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 Det var godt å høre at du ikke mistenker at det ligger noe så alvorlig bak, men da blir det jo bare ville spekulasjoner Kanskje han føler seg for gammel og klønete til å fikle med disse små klisterlappene? Kanskje han er redd for å bli sett på som en dårlig bestefar hvis han ikke klarer å gjøre det like bra som dere? Kanskje han er redd dere skal tenke at det ikke passe seg? Kanskje han synes det er ekkelt og ufyselig med tiss og bæsj, og er glad han kan gi fra seg akkurat dette ansvaret nå som han ikke har småbarn selv? Hvis ikke har jeg ikke peiling, i alle fall...
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 Jeg tenker at de ber deg skifte bleie før du drar slik at du får litt "alenetid" med tantebarna dine.
Gjest imli Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 Jeg regner i grunnen ikke med at folk i familien min er pedofil, så alle som vil, får skifte bleie på mitt barn...
LukaFrost Skrevet 16. februar 2009 #12 Skrevet 16. februar 2009 Jeg tenker at de ber deg skifte bleie før du drar slik at du får litt "alenetid" med tantebarna dine. Høres ikke sannsynlig ut. Det er vel helst fordi de vil slippe å gjøre det selv.
Gjest Cromer Skrevet 16. februar 2009 #13 Skrevet 16. februar 2009 Høres ikke sannsynlig ut. Det er vel helst fordi de vil slippe å gjøre det selv. Du viker troverdig
Vera Vinge Skrevet 16. februar 2009 #14 Skrevet 16. februar 2009 Jeg antar at de syns det er kjedelig å skifte bleier, og at de derfor ber deg om å gjøre det?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #15 Skrevet 16. februar 2009 Høres ikke sannsynlig ut. Det er vel helst fordi de vil slippe å gjøre det selv. Jeg kommer tydeligvis fra en annen type familie, for her er både besteforeldre og tanter/ onkler bare glade for å kunne hjelpe til, og de synes alle det er kjempekoselig å få skifte bleier.
Jade Skrevet 16. februar 2009 #16 Skrevet 16. februar 2009 Jeg er med på at man skifter bleie fordi man er glade for å hjelpe til. Men at man skifter bleier fordi det er kjempekoselig, synes jeg virker litt merkelig
GlaJenta88 Skrevet 16. februar 2009 #17 Skrevet 16. februar 2009 I vår familie så skifter gjerne besteforeldrene bleier. Tror nok oldeforeldrene gjør det med "glede" også igrunn. Har ikke akkurat så mye med alderen å gjøre. Det handler mer om å hjelpe til. I ditt tilfelle virker det som om de ikke gidder evt. tror at du er litt mer ivrig etter å gjøre det rett og slett, så de "slipper deg til". Det er nok ikke så mange som synes at selve bleiebyttingen er "koselig", men det er koselig å føle at man hjelper til Sånn føler jeg det i alle fall Det er hyggelig å føle at det er et behov for deg Når det gjelder barnevakt, handler det om å stole på vedkommende for min del. Hvis personen er vant med småbarn og bleieskift så går det jo greit. Det kommer som andre har nevnt, an på kjemien mellom barnevakt og barn.
Gjest kaffedama Skrevet 16. februar 2009 #18 Skrevet 16. februar 2009 De som har skiftet bleie på sønnen min er: jeg mannen søstera mi mamma pappa kjæresten til pappa svigermor svigerfar min onkel Såvidt jeg husker. Ville ikke hatt problemer med å la andre familiemedlemmer eller gode venner av meg skifte på ham heller. Jeg ville også tenkt at grunnen til at pappaen din ikke vil skifte er fordi han føler seg ukomfortabel eller kanskje helst vil slippe jobben.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #19 Skrevet 16. februar 2009 Jeg er med på at man skifter bleie fordi man er glade for å hjelpe til. Men at man skifter bleier fordi det er kjempekoselig, synes jeg virker litt merkelig Vi er nok enige. De synes det er koselig å hjelpe til, og de synes det er koselig med den alenetiden på badet. Selve bleieskiftingen er vel ikke det som er høydepunktet.
Gjest kaffedama Skrevet 16. februar 2009 #20 Skrevet 16. februar 2009 Det som er koselig med bleieskiftet er jo ikke selve skiftingen og evt tørking av tiss/bæsj, men kontakten man får med barnet på stellebordet e.l! Det er en fin anledning til å snakke med barnet på tomannshånd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå