Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ulykkelig
Skrevet

Hei.

I sommer var kjæresten min utro mot meg, jeg fant det ut og han fortalte at det hadde vært litt tafsing og en dårlig blow job i fylla + litt kinky meldinger i ettertid. Vi snakket masse om det, han var kjempelei seg, men kunne ikke helt forklare hvorfor det skjedde. Jeg fortalte han at jeg trengte å vite ALT for å kunne ta stilling til hva jeg ville gjøre. Jeg spurte han flere ganger om han hadde fortalt meg aboslutt alt og at det bare var den ene gangen de hadde sex. Han så meg rett inn i øynene flere ganger og lovet at jeg visste alt. Det ble mange lange kvelder med mye prat (noe han egentlig hater) tårer, sinne og frustrasjon. Jeg bestemte meg for å prøve å tilgi og fortsette. Siden det skjedde har vi hatt det mye bedre sammen, kanskje bedre en vi noen sinne har hatt det.

Selv om det noen ganger dukker opp i overflaten, og det har hend at jeg har spurt om han virkelig har fortalt alt og han har lovet dette.

Så fant jeg ut i sted at det ikke er sant. Han har blitt sugd av denne jenta ved flere anledninger, både edru og i fylla... Først blir jeg bare helt kald inn i meg, før jeg knekker sammen i krampe gråt. Går inn til han som ligger i sengen (han festet til kl 6 i natt og var fyllesjuk som ett uvær). Sier bare jeg drar hjem til meg, han spør hvorfor og jeg svarer at det er fordi jeg har funnet ut at du har løyet til meg ang XXXX. Det blir bare helt stille, orker ikke å si noe jeg heller. Ligger bare med ryggen til å gråter en lang stund, mens han stryker på meg og sier at det er bare meg han vil ha og det er det vi har som betyr noe. Orker først ikke å si noe, men så prater vi litt. Jeg sier at det aller aller værste er at han har løyet meg rett opp i trynet. Han mener han ikke har løyet, bare holdt tilbake informasjon som var uvesentlig !!!!! for å ikke såre meg mer en nødvendig. Hun betydde ingen ting og det er det vi har som betyr noe bla bla bla. Spør hvor mange ganger det skjedde, han sier han ikke vet, men kanskje 5 ganger. Han var som sagt super fyllesjuk og orker egenlitg ikke å prate nå. Jeg ligger bare apatisk vedsidenav han i sengen, mens alt det vonde kommer tilbake. Lurer på om jeg bare er en naiv idiotisk dott eller hva. Sa jeg drar hjem, mens tårene renner. I steden for å "holde" meg tilbake sier han bare ringer du etter på eller snakkes vi i morgen????

Så nå sitter jeg her mens tårene renner, er kvalm, fryser, svetter og aner ikke hva jeg skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du vet selv hva du bør gjøre. Sånne kjærester er ikke noe å samle på.

Skrevet (endret)

Først var det en gang, nå er det 5 ganger. Hvor mange ganger er det neste gang ny informasjon kommer til overflaten? At utroskapen ble etterfulgt av kinky meldinger, og enda mer utroskap, betyr jo bare at han ikke kan ha angret så mye...

"Det bare skjedde... Igjen og igjen og igjen og igjen osv..."

Endret av Jade
Gjest ulykkelig
Skrevet

Ja, jeg vet....

Men er på en måte løgnen som er det værste, hadde han fortalt meg alt der og da så hadde det vært en ting. Da hadde jeg iallefall hatt muligheten til å ta ett ordentlig valg, og mitt eget valg. Han sier han var sikker på at jeg hadde gått i fra han om han hadde fortalt sannheten.

Men tanken på å miste han er så sykt vond også. Vi har hatt så mange år sammen og det siste halve året har vært fantastisk...

Akkurat nå aner jeg ingen ting, eneste jeg kjenner er at ikke har noe lyst til å prate med han akkurat nå.

Skrevet

Dersom du kan leve med en som jevnlig er med andre kvinnfolk, og som lyver til deg, så bli... Dersom du har et fnugg av selvrespekt og er gla i deg selv, kom deg ut av forholdet!!!!!

Gjest Sandbekken
Skrevet

For det første så føler jeg så utrolig med deg! synes kjempe synn på deg!! :klem:

Forholdet ditt er farlig for deg og psyken din. Om du velger å bli hos ham kan du komme til å plage deg selv med usikkerhet og andre vonde tanker pga det som har skjedd. Etterhvert kan dette være med på å bryte selvfølelsen din ned til 0, og dette er noe man skjelden merker før det er for sent..

Mitt råd er at du kommer deg vekk fra ham med en gang!

En person som har vert utro har lettere for å gjøre det igjen, på lik linje med mennesker som stjeler..

Skrevet

Det kan jo godt hende at han kun var utro de "5" gangene, og at han nå kommer til å være trofast resten av livet. Det kan godt hende at han løy for ikke å miste deg, ikke fordi han hadde tenkt å fortsatte i samme "løypa" (eller en annen, for den saks skyld). Det kan også godt hende at han har gjort mer enn du vet, som du aldri kommer til å få vite. Det vet ikke vi, det vet ikke du, kanskje han tror på det selv at det aldri kommer til å skje igjen. Den som kunne vært synsk - av og til...

Han mener han ikke har løyet, bare holdt tilbake informasjon som var uvesentlig !!!!! for å ikke såre meg mer en nødvendig.

Det var jo en grei måte å vri seg unna syndene sine på... :ironi:

:klem: Håper det går bra med deg, og at han gjør seg fortjent til deg, hvis du bestemmer deg for å tilgi han.

Skrevet

Sitat fra tidligere eks (gudene vet antall ganger han var utro):

"Men stjernekyss! Det var ikke MEG! Det var fulle-meg!"

:roll:

Skrevet

Forresten, smerten ved å la ham gå er ikke større enn smerten ved å bli og godta utroskapen. Den er mindre.

En kjempestor og god :klem: til deg. Det fortjener du virkelig. Kjempetøffe ting du går gjennom nå! :hug:

Gjest Gjest - E
Skrevet

Vet du hva!? Det er NÅ du må ta hevn. Han har missbrukt tilliten din, han har ikke hatt noe som helst respekt for deg! Hvis jeg var deg hadde jeg funnet en annen gutt og ligget med han(mens du sier ingenting til "kjæresten din") så skal du ta bilde av det, spare på det til neste gang du ser han. Avtal at dere skal møtes, så sparker du han hardt i balla mens du sier "sjekk mobilen din", og der er bilde av deg og en annen.

Dette er så klart brutalt, men han skal LÆRE av sine feil. ikke gjøre dette 5 ganger! Det er bare helt sinnsykt. Det er han det er noe helt sykt galt med, ikke deg.

Storesøsteren min hadde en kjæreste som hadde flørtet masse med andre jenter, og snakket dritt om søsteren min bak ryggen hennes. Det hun gjorde var å gå rett til han og sparke han mange ganger i balla. Han hadde ikke rørt noen jenter, men han hadde flørtet og snakket dritt om kjæresten sin. Det er respektløst og søsteren min har ikke tilgitt han enda!

Men jeg råder deg til å ta hevn. Selvfølgelig er det vanskelig å knuse hjerte hans når dere sikkert egentlig elsker hverandre. Men du må tenke og innse at du fortjener SÅ mye bedre enn han. Hva føler du når du tenker på hva han har gjort? Du blir jo så klarte helt sinnsykt frustrert og sur og alt det der. Men jeg sier bare at du hadde nok angret hvis du ikke tar hevn. Du må playe han, sånn som han har playet deg. For han har tråkket på deg, missbrukt følelsene dine, og han har ikke oppført seg som en kjæreste skal gjøre!

Knus han som han har knust deg, og lev videre med en mye bedre kjæreste!

Alle fortjener en god kjæreste som ikke juger, går bak ryggen på en, og sist men ikke minst er urto! 5 ganger!! :nei:

(jeg vet jeg høres syk ut, men du burde ta hevn) Det hadde jeg gjort hvertfall..

Hva er et forhold som er bygget opp fra at den ene har vært utro? Er det en bra "ny start". Du kommer ikke til å glemme dette. De som er utroe, de har lett for å gjøre det igjen og igjen. Du kan aldri stole på denne mannen! Eller guttungen for å kalle han det han virkelig er. IKKE respekt for deg i det hele tatt. Lykke til, håper du kommer deg over det og finner en som virkelig setter pris på deg!

Skrevet

*Sukk* Av og til savner jeg de årene der - hvor livet var så svart/hvitt.

Til TS. Kanskje noe banalt, men skriv en god gammeldags for og mot liste. Så ser du ting i perspektiv. Kan du leve med dette i det hele tatt? Eller er ikke det en gang et alternativ?

Det har vel ikke skjedd flere ganger siden første avsløringen? Han har vært trofast siden den gang? Det var bare ikke ALLE fakta som var på bordet? I så fall kan du jo velge å inkludere dette i tilgivelsen din også - siden det egentlig gjelder de samme hendelsene.

Som du ser - det finnes argumenter både for og imot. Skriv dem ned: Livet med & livet uten.

Lykke til.

Gjest til deg
Skrevet

Noen skriver: "Forresten, smerten ved å la ham gå er ikke større enn smerten ved å bli og godta utroskapen. Den er mindre."

Dette kan jeg signere, har vært i din situasjon.

Jeg var steinhard mot min eks og skulle ha sannheten. Etter 6 mndrs helvete, får jeg vite at han også hadde sex med en tidligere date kort tid ut i vårt forhold. Jeg fikk selvfølgelig også vite mye fra hans affære, som ikke kom frem i starten. "Trodde ikke det var så viktig" - my ass. Det han fortalte viste at de var i ferd med å innlede mer et kjæresteforhold, enn enn seksuell affære. Så min erfaring er at det dukker opp mye grums når en kjæreste viser seg å ha vært utro flere ganger.

Jeg har aldri hatt det bedre som etter at jeg forlot min eks. Hvorfor skal jeg ha sånn dritt i livet mitt, når det overhode ikke er fortjent (vi hadde et godt forhold, noe eksen også mener).

Skrevet

Han har ikke vært utro 5 GANGER, han har hatt et utroskapsforhold til EN DAME og de har hatt intim kontakt kanskje 5 ganger. Andre som har vært utro har kanskje hatt intim kontakt 100 ganger...og blir tilgitt.

Selvsagt er dette ikke noe bra, men dere trenger nå ikke gjøre det verre enn det er. Kanskje er dette en gutt som er verdt å holde på tross alt, eller kanskje ikke. Det kan man ikke vite nå, men vraker du han så kan du komme til å angre på det også. Så lenge dere har det veldig godt sammen, går det an å prøve. Så får du se etterhvert. Det er vondt ja, mendet kan kanskje være riktig likevel.

Har vært gjennom akkurat det samme. Løgnene og alt. Av samme grunn, han trodde ikke jeg kunne tilgi han hvis jeg visste alt. Løgnene var det som såret mest, selve utroskapen kan jeg delvis forstå siden ting var som de var dengang.

Jeg tilga, og vi har det fantastisk i dag. Angrer ikke et sekund på det.

Men det har vært noen tårer og krangler ja..men det går over etterhvert.

Skrevet

Kjære deg.

Jeg vet det kan være utrolig vanskelig å bryte ut av ett forhold ( elsket selv en mann høyere enn himmelen ) han var utro, det gikk for langt. Jeg endte opp med null selvrespekt og selvtillit igjen.

Dette er heldigvis noen år siden og jeg har fått bearbeidet det meste, forteller litt fordi jeg kjenner igjen måten du skriver på. Dette forholdet kommer til å ende uansett, en som elsker ett menneske behandler en ikke slik. Det finnes en der ute som er bedre for deg enn han du har nå, en som vil være snill med deg og respektere deg. Ikke kast bort mer tid på ett menneske som ikke en gang er snill med deg.

Skrevet
Han har ikke vært utro 5 GANGER, han har hatt et utroskapsforhold til EN DAME og de har hatt intim kontakt kanskje 5 ganger. Andre som har vært utro har kanskje hatt intim kontakt 100 ganger...og blir tilgitt.

Jo, han har vært utro 5 ganger. At det var med samme dama tyder bare på at blowjoben hennes gav mersmak. Evt. at han var lat, eller at hun var den eneste som ville ha han (unntatt dama hans).

Skrevet
Jo, han har vært utro 5 ganger. At det var med samme dama tyder bare på at blowjoben hennes gav mersmak. Evt. at han var lat, eller at hun var den eneste som ville ha han (unntatt dama hans).

Når man sier at noen har hatt et forhold på si, eller et utroskapsforhold, så ligger det vel ofte i det at man kan ha hatt sex med vedkommende flere enn en gang. En gang så kalles det ofte et sidesprang. Denne fyren har hatt et forhold, der han har truffet vedkommende fem ganger. Selvsagt ikke noe å være stolt over, men dere setter det vel mye på spissen med å si at han har vært utro fem ganger, så han kommer garantert til å gjøre det igjen. Hadde det vært bare en gang, så ok...

Klart det sikkert ga mersmak siden han gjorde det igjen; han er da bare en mann som ble sugd av enn dame som er mer enn villig...hvilken mann kan motstå det?? Men det er jo nettopp fristelser som gjør at noen er utro. Det gjør ikke han noe annerledes enn andre som er utro...

Og dere som sier at dere ALDRI ville tilgitt utroskap uansett...og GARANTERT hadde kastet han på hodet ut...Vent og se til dere havner i situasjonen selv før dere uttaler dere så bastant. Vi er mange som har fått oss en overraskelse der når alt kommer til alt..

TS: Følg magefølelsen din. Ønsker du å prøve å tilgi, så gjør det. Hvis ikke det går kan du alltids gjøre det slutt senere. Dere har det jo bra, ofte kan det bli bedre enn det var på forhånd. Det ble det for oss. Jeg angrer ikke på det valget jeg gjorde da jeg valgte å tilgi! Ikke hør på alle som sier "kast ham ut". De aner IKKE hva de snakker om med mindre de har vært der selv. Og de som har vært der har kanskje vært i en helt annen situasjon enn dere, og ikke fått det bra etterpå.

Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon og støtter påstanden om at dette er vanskelig å mene så mye om uten erfaring.

Jeg valgte å tilgi. Nå ble det slik at min eks VAR notorisk utro og endte opp med å forlate meg for en annen. Men jeg har ALDRI angret på at jeg tilga han. For jeg kan leve resten av livet med at jeg gjorde alt jeg kunne - jeg prøvde virkelig. Og da er det lettere å leve med at det ikke gikk til slutt.

Han må på en måte bære skylden alene.

Skrevet

Huff, jeg føler så inderlig med deg. Har vært i en lignende situasjon selv (dog var det ikke snakk om utroskap), og det aller vondeste å takle var ikke nødvendigvis sviket og det han hadde gjort mot meg, men at han ikke fortalte meg sannheten, bare nye og nye løgner mens han tittet på meg meg dådyrøyne og lovet at dette var sannheten...

Vi er sammen enda, og har det stort sett veldig bra, men det er ikke tvil om at dette gnager i meg. Plutselig stikker det: "Hva om det er mer han ikke har fortalt", "han har løyet til meg før, hvorfor skulle han ikke gjøre det igjen" etc etc. Det er snart et år siden for vår del. Det har blitt bedre, men er usikker på om det noen gang vil forsvinne helt.

Ble ikke så mye råd ut av dette, men ville bare si at jeg føler med deg og at du absolutt ikke er alene om følelsen!

Gjest Gjest_rosa_*
Skrevet

Det var et uhell. Helt sikkert. Han ramla på kniven 17 ganger...jeje.

Skrevet

Jeg har vært i liknende situasjon, og har ikke angret et sekund på at jeg gjorde kort prosess og forlot han, da løgnen viste seg å være større enn tidligere forespeilet og tilgitt. (a'la "ikke løyet, bare holdt tilbake informasjon som var uvesentlig")

Selvfølgelig er det trist dersom man tenker på hva som "kunne ha vært" o.l. men det skal altså to til for å ha et optimalt forhold, og hans utroskap bidro ikke akkurat her. Såret stolthet kan også ta lang tid å komme over, men den begrenset seg i hvertfall til den dagen jeg fikk vite hvordan ting egentlig hang sammen.

Nå, mange år senere er jeg godt over han, og funnet meg en ny mann som jeg vet at jeg kan stole på. En som ikke "faller for fristelsen" bare fordi om den byr seg. Jeg har hørt at eksen min, fortsatt er utro mot kjærestene sine, og er glad for at jeg kom meg unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...