Gjest lurer litt Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 * Saldo: 513,41 * Disponibelt beløp: 73,81 * Betalinger til forfall: -89,27 Sånn ser tallene ut på nettbanken min nå. Hvorfor er disponibelb beløp kun 73??
Gjest SmallTalk Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Det er disponibelt beløp som bestemmer hvor mye penger du kan bruke. Altså hvor mye penger du reelt har på konto. Hva som er grunnen til at disponibelt beløp kun er 73 kroner veit ikke jeg. det er du som har brukt kortet ditt til å betale med. Men hvis du har brukt kortet iløpet av helgen så vil ikke saldoen din oppdateres før på mandag.
sixx Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Er du sikker på at det ikke står 'bokført saldo'?
Pingting Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Saldo er det siste bokførte beløpet. Det oppdateres sånn ca en gang daglig, og ikke i helgene. Derfor er disponibelt beløp det beløpet du faktisk har. Hvorfor disponibelt beløp er kun 73 aner jeg ikke...du har vel handlet litt da?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 merkelig, trodde ikke jeg hadde brukt kortet i helga
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Det trenger ikke nødvendigvis stamme fra kortbruk i helgen. Reservasjoner kan av og til først dukke opp mange dager (og i enkelte tilfeller til og med uker og måneder) etter at du har foretatt handelen. Du må nesten gå inn på kontoutskriften din og se. Du vil kunne se hva som er reservasjoner og hva som er bokført. Beløpene som er reservasjoner er differansen mellom saldo og disponibelt beløp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå