Gå til innhold

gave til pappas sambo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal poste denne, men prøver meg her, siden det er mange design-interesserte her.

Skal kjøpe bursdagsgave til pappas sambo for første gang. Har hatt en litt turbulent start med henne, men nå går alt så meget bedre. Ønsker å vise at det ligger mye omtanke bak gaven og håper å treffe spesielt godt.

Hun nærmer seg 40 år, og er både mat og design-interessert. Ser at hun leker seg litt med symaskin innimellom, og hun har tatt kveld/nettkurs i interiørdesign, så hun er veldig opptatt av interiør og mote.

Tenkte kansje å kjøpe en bok om design, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Noen som har gode forslag? Tar gjerne i mot andre forslag også. Tenkte rundt 400 kr, men kan gå noe over om det er noe veldig bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan kansje denne boken være noe? Hun er glad i reise også..

designdestinasjoner

Åh, har så lyst å overraske med noe hun virkelig liker. Men vil ikke spørre henne, for da skjønner hun at vi skal kjøpe noe, og det vil jeg ikke.

Skrevet

Hvis hun er matinteressert er en fin kokebok alltid interessant.

Skrevet

Jeg har alle disse, pluss haugevis med andre..... Men design er så utrolig mye forskjellig, og det er flere ulike stilarter.

Utnytt plassen

Mat fra Terence Conran

Essential Conran

Men om hun driver med interiørkurs, så ville jeg kanskje ha anbefalt deg å få tak i en NCS-vifte til henne... Det er noe man bruker MASSE når man holder på med farger og interiør :)

Skrevet

Om ikke du velger bok, er kanskje abonnement på et mat- eller interiørblad noe å tenke på?

Skrevet

Oi, denne tråden havnet så langt ned på mine innlegg at jeg ikke så svarene før nå. Tusen takk for gode tips. Skal sjekke ut de bøkene du tipset om Fisken, den ene så midt i blinken ut.

:klemmer:

Skrevet (endret)
Oi, denne tråden havnet så langt ned på mine innlegg at jeg ikke så svarene før nå. Tusen takk for gode tips. Skal sjekke ut de bøkene du tipset om Fisken, den ene så midt i blinken ut.

:klemmer:

Håper det faller i smak hos samboeren til pappaen din :)

Ellers er jo et abonnement på et designblad også noe å vurdere. Jeg har et abonnement hos BoBedre (som forøvrig er bedre på dansk, men det får man vel ikke abonnement på?), og jeg anser det som et av de beste bladene.

En skikkelig god saks til stoff om hun syr, er også en god idé. Mange som sliter med dårlige sakser, men på den andre siden, det er kanskje ikke så 'bra' å gi bort en saks i gave??

Håper du lykkes med gaven!!

:klem:

Endret av Fisk73
Skrevet

Utenom bok - hva med å kjøpe noe kult fra Alessi? Kjøkkengreier feks? Mat og design i samme gave! :-)

Skrevet
Jeg har et abonnement hos BoBedre (som forøvrig er bedre på dansk, men det får man vel ikke abonnement på?), og jeg anser det som et av de beste bladene.

Det går an å abonere på dansk Bo Bedre, men det blir like dyrt som å kjøpe bladene enkeltvis i butikken.

Skrevet

Takk for alle svar. Endte opp med å kjøpe boken "digital fotografi i praksis" da jeg måtte kjøpe noe som var i bokhandelen for jeg måtte sende samme dag som jeg kjøpte. Men skal spare tråden til min designinteresserte venninne har bursdag, og til neste år. Har nemlig tenkt å vær flink med gavene til henne også i årene som kommer :)

Skrevet

Klassiske gaver er jo forskjellige varer fra Iittala, som mariskålen designet av Marimekko og kivi-lyktene. Finnes i mange forskjellige fine farger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...