Gå til innhold

kjæresten synes andre jenter er "penere" osv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, som tittelen sier.. han finner andre jenter penere enn meg, osv. og jeg finner DET vanskelig å takle! synes ikke det er noe lett å takle i det hele tatt faktisk.. hva skal jeg gjøre? jeg bare finner det så vanskelig.. jeg mener, når du liker noen er det da ikke ofte helt vanlig at du finner din vedkommende (for å si det sånn) vakrest, penest, skjønnest eller hva faen? ikke sant? jeg er tydeligvis ikke det i hans øyne.. :s det plager meg på en måte. det er ikke det at jeg trenger å være penest sånn sett. jeg vet jeg ikke er en supermodell eller noe. men det er har jo noe å si hvordan han ser det. hvordan jeg blir i hans øyne rett og slett. bare synes det er helt utrolig vanskelig å takle rett og slett.. tenker på det konstant desverre. finner det vanskelig at han synes det er andre jenter som er penere enn meg. jeg mener, jeg ser jo selvfølgelig attraktive mannfolk jeg også som objektiv sett kan nok være enda mer attraktive enn han men uansett så forblir han på en måte den vakreste. for han og bare han er den jeg liker liksom. men jeg blir tydeligvis ikke sånn i hans øyne. :(

why is that? og hvordan skal jeg gjøre det? hva skal jeg gjøre for å takle alt det her? føler jeg snart ikke kan tenke på det lengre.. bare plager meg. orker ikke mer. uff. blæh. hva ville du gjort? hvordan ville du takla alt? slike følelser/tanker i det hele tatt.. blæh.

Videoannonse
Annonse
Gjest LanaLane
Skrevet

Sier han det til deg? At han synes andre er penere enn deg? Eller er det noe du tror?

Skrevet

Dersom man skulle sammenligne noen med kjæresten sin, så kan man vel alltids finne noen som er penere, da bare med tanke på utseende. Men man sier da ikke det til den andre... For meg er dessuten det å være pen så mye mere når det kommer til mannen min. Så for meg vil han være penest uansett, selv om jeg skjønner at han ikke ville komme blandt de topp de av fineste mannfolka dersom andre enn meg skulle vurdere dette ;)

Skrevet
Sier han det til deg? At han synes andre er penere enn deg? Eller er det noe du tror?

nei.. det kom opp en gang etter vi hadde vært på en fest hvor jeg hadde blitt veldig sjalu på en annen jente. etter mye om og men diskusjon fram og tilbake her og der så sa han plutselig noe som at "ja, jeg synes ho er penere enn deg" så jeg spurte vel mer eller mindre om det rett og slett da.. er nesten så jeg går og er redd for at han synes alle andre er penere enn meg nå for tida. når jeg ser en annen fin dame osv. så kan jeg tenke for meg selv hjelp, lurer på om han synes ho er pen osv.. eller at ho ville sikkert vært mye mer vakrere/penere enn meg osv.

Skrevet
nei.. det kom opp en gang etter vi hadde vært på en fest hvor jeg hadde blitt veldig sjalu på en annen jente. etter mye om og men diskusjon fram og tilbake her og der så sa han plutselig noe som at "ja, jeg synes ho er penere enn deg" så jeg spurte vel mer eller mindre om det rett og slett da.. er nesten så jeg går og er redd for at han synes alle andre er penere enn meg nå for tida. når jeg ser en annen fin dame osv. så kan jeg tenke for meg selv hjelp, lurer på om han synes ho er pen osv.. eller at ho ville sikkert vært mye mer vakrere/penere enn meg osv.

Klønete av ham å si det, han burde visst bedre.

Men, et stort men, som gjør den store forskjellen:

Han sa det ikke av seg selv, du presset det fram.

Dermed trenger det ikke å ha noen større betydning, tro meg!!!

Menn ser på andre kvinner, blir tiltrukket av andre kvinner,

men det betyr ikke at han ikke elsker deg og vil ha deg!

Ikke plag deg selv mer med dette, dersom det er det eneste som er galt :klemmer:

PS: jeg hadde en gang en kjæreste som sa: Du er alltid fin.

Det irriterte meg tilslutt, for det kunne jo umulig alltid stemme.

En annen kjæreste sa aldri noe om utseendet mitt, det var også fælt.

Midt i mellom er best.

Skrevet

Vet ikke om det er riktig, men kan nesten høres ut som om du provoserte det frem, var du sjalu og usikker i utgangspunktet? Da kan han i irritasjon kommet til å si det han sa. Kanskje det er din usikkehet til deg selv som er problemet?

Han har jo valgt deg, du er nok mer enn bra nok. Dersom han hadde sagt dette helt av seg selv er det noe helt annet, da ville jeg tenkt meg om grundig om jeg virkelig ville være sammen med personen.

Lykke til!

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
nei.. det kom opp en gang etter vi hadde vært på en fest hvor jeg hadde blitt veldig sjalu på en annen jente. etter mye om og men diskusjon fram og tilbake her og der så sa han plutselig noe som at "ja, jeg synes ho er penere enn deg" så jeg spurte vel mer eller mindre om det rett og slett da..

I mine øyne sier man ikke til partneren sin at en annen er penere selv om man blir spurt. Selv om denne jenta kanskje var nærmere et standard skjønnhetsideal enn du er, så ville det vært naturlig at han synes du er finere og mer spesiell, siden han jo har valgt deg som kjæreste.

Hvis han hadde spurt deg om en annen gutt var kjekkere enn han, ville du svart ja da?

Skrevet
ja, som tittelen sier.. han finner andre jenter penere enn meg, osv. og jeg finner DET vanskelig å takle! synes ikke det er noe lett å takle i det hele tatt faktisk.. hva skal jeg gjøre? jeg bare finner det så vanskelig.. jeg mener, når du liker noen er det da ikke ofte helt vanlig at du finner din vedkommende (for å si det sånn) vakrest, penest, skjønnest eller hva faen? ikke sant? jeg er tydeligvis ikke det i hans øyne.. :s det plager meg på en måte. det er ikke det at jeg trenger å være penest sånn sett. jeg vet jeg ikke er en supermodell eller noe. men det er har jo noe å si hvordan han ser det. hvordan jeg blir i hans øyne rett og slett. bare synes det er helt utrolig vanskelig å takle rett og slett.. tenker på det konstant desverre. finner det vanskelig at han synes det er andre jenter som er penere enn meg. jeg mener, jeg ser jo selvfølgelig attraktive mannfolk jeg også som objektiv sett kan nok være enda mer attraktive enn han men uansett så forblir han på en måte den vakreste. for han og bare han er den jeg liker liksom. men jeg blir tydeligvis ikke sånn i hans øyne. :(

why is that? og hvordan skal jeg gjøre det? hva skal jeg gjøre for å takle alt det her? føler jeg snart ikke kan tenke på det lengre.. bare plager meg. orker ikke mer. uff. blæh. hva ville du gjort? hvordan ville du takla alt? slike følelser/tanker i det hele tatt.. blæh.

Du høres utrolig slitsom ut å leve sammen med. Dessverre.

Skrevet

Skjønner jo at dett er sårende for deg. Man vil helst være den vakreste i verden i kjærestens øyne.

Men som noen over her sa, så presset du det fram av han. Da trenger det ikke å bety all verdens. Det hadde vært annerledes hvis han sa det til deg hver gang det gikk en pen jente forbi.

Hvis det plager deg så utrolig mye så er det best å ta det forsiktig opp med kjæresten. Ikke bombander han med anklagelser, men bare si det at det er sånn du føler, at du tenker mye på det osv. Det kan godt hende du får en del oppklaringer da :)

Skrevet

Du er ikke penest i verden. Sånn er det bare. Det er sannheten. Hvis du ikke vil høre sannheten, må du heller ikke spørre. Ikke alle gutter har vett til å bruke den velkjente hvite løgnen; "du er den fineste for meg".

Husk, han er ikke sammen med deg kun fordi du er pen - Heldigvis! (forhåpentligvis)

Skrevet
Du høres utrolig slitsom ut å leve sammen med. Dessverre.

vel, jeg lever heller ikke med deg heller så fint for deg det. ;) thanx.

Skrevet

Husker at pappaen min sa noe til meg en gang da jeg kom hjem og klaget min nød i tenårene over at kjæresten min syntes andre damer var penere.

Han sa at mamma var kanskje ikke den peneste i verden, men i en folkemengde var hun den første han så. Og han ville aldri bytta henne ut.

Skrevet
I mine øyne sier man ikke til partneren sin at en annen er penere selv om man blir spurt. Selv om denne jenta kanskje var nærmere et standard skjønnhetsideal enn du er, så ville det vært naturlig at han synes du er finere og mer spesiell, siden han jo har valgt deg som kjæreste.

Hvis han hadde spurt deg om en annen gutt var kjekkere enn han, ville du svart ja da?

ja, han synes jo obviously ikke jeg er "finere", "finest" eller whatever da. :P tydeligvis. hehe.

altså. uansett om en annen gutt kunne vært utseendemessig kjekkere enn han.. så ville han jo fortsatt vært den han er for meg. jeg synes han blir skjønnest/vakrest og alt det der i mine øyne liksom! og jeg blir ikke det for han.. :( skjønner ikke det greiene der jeg. men jeg vet jo også samtidig det er meg han liker.. så hvorfor er jeg f.eks ikke en av de tinga? vakrest eller hva faen som de sier? det betyr jo nødvendigvis ikke jeg er den vakreste i verden heller liksom. men hva det synes i han øyne.. for å si det sånn.

Skrevet

Hmm har nok hørt menn si om kjæresten sin at " hun er ikke akkurat noe å se på, men har mange andre gode kvaliteter"

Dessverre er mange menn slik..litt mindre romantisk...

Men ville heller vært ønsket for mine kvaliteter jeg så er vel greit det...?

Skrevet

Bare skjerp deg, og drit i det. Han er da sammen med DEG, ingen andre. Hadde han villet være sammen med noen andre, så hadde han vært det. Ikke noe å tenke på. Han liker deg jo for pokker ;)

Skrevet

Du kan trøste deg med at vi blir alle gamlere og fælere med årene, og da betyr det ikke så mye mer... :jepp:

Men har jo kjent gamle menn som beundrer ungdommelig skjønnhet mens kona sitter der gammel rynkete og ute av form og hører på...så vet sannelig ikke jeg..

Skrevet (endret)

Blir litt fristet til å spørre deg rett ut, jeg: Er DU pen nok i DINE øyne? For det er vel det dette handler om? Den djevelen som sitter på din ene skulder og gir deg disse tankene er skapt av DEG, ikke av kjæresten din.

Kanskje satt du bare å ventet på anledningen til å kunne betvile hans kjærlighet til deg?

For du vet kanskje det - at navnet på djevel er Jante. Google det ;-)

Endret av Crow Jane
Skrevet

Pappa fortalte i mammas nærvær at Tone Damli Aaberge var en nydelig skjønnhet. Syns meg ser mamma skulle bli fornærmet av det.. :fnise:

Aldri glem at ansett hvor pene mennesker kan være, så er det de indre kvalitetene som teller. Dette er hvertfall noe du vil erfare med årene ;)

Skrevet (endret)

Jeg har så lyst til å legge ut en link, med fem råd til hvordan du kan bli flinkere til å verdsette deg selv! Men, siden linker er litt fyfy, så kopierer jeg bare rådene fra siden BiipMag.

5 enkle øvelser for å sette mer pris på seg selv:

1.Ta imot komplimenter med takk! Istedenfor å avfeie positive tilnærminger med skepsis om at de som gir dem må være ute etter noe, så ta den crediten du fortjener. Si til deg selv at det er du og ingen andre som står for det du har fått skryt for.

les resten her

Dette er ikke bare ment til TS, men tror det er mange som har godt av disse. Inkludert meg selv ;)

Innlegget er endret iht KGS regler,

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Skrevet (endret)
Jeg har så lyst til å legge ut en link, med fem råd til hvordan du kan bli flinkere til å verdsette deg selv! Men, siden linker er litt fyfy, så kopierer jeg bare rådene fra siden BiipMag.

5 enkle øvelser for å sette mer pris på seg selv:

1.Ta imot komplimenter med takk! Istedenfor å avfeie positive tilnærminger med skepsis om at de som gir dem må være ute etter noe, så ta den crediten du fortjener. Si til deg selv at det er du og ingen andre som står for det du har fått skryt for.

les resten her

Dette er ikke bare ment til TS, men tror det er mange som har godt av disse. Inkludert meg selv ;)

Kopiert og skal henges opp på do-døra!

sitat endret,

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...