Sannasol Skrevet 2. juli 2003 #1 Skrevet 2. juli 2003 Jeg har hatt et kvitsår på tunga i snart ei uke. Det er drittvondt. Og jeg klarer nesten ikke å spise lenger. Hva skal jeg gjøre for at dette skal forsvinne i en fei?? :cry:
Rufus Skrevet 2. juli 2003 #2 Skrevet 2. juli 2003 Mamma´n min plages også av slike - veldig....Hun har fått resept på en salve av tannlegen som hun smører på noen ganger daglig, men det tar alikevel et par dager.... Jeg bruker gjerne munnskyllevann, jeg - det smaker ikke godt men det hjelper!! Husker bare ikke hva det heter - før het det Hexidin, men det har kommet et nytt merke/skiftet navn...men jeg har fått den nye når ejg har vært på apoteket og spurt etter Hexidin... Det tar et par dager dette også, men det er det beste jeg har kommet til foreløpig....God bedring, da!!
Gjest Lea Skrevet 8. juli 2003 #4 Skrevet 8. juli 2003 Jepp.. Corsodyl er det beste mot slike sår. Bruk det gjerne 4-5 ganger om dagen, så forsvinner plagene ganske raskt.
Fakse Skrevet 8. juli 2003 #5 Skrevet 8. juli 2003 For meg hjelper det bra med vademecum. Begynner å bruke det så snart jeg kjenner et sår begynne å bygge seg opp (heldigvis lenge siden sist), og blir helt desperat dersom jeg ikke har det tilgjengelig. I tillegg holder jeg tennene rene, børster uten tannkrem (den sliper og gjør vondt værre) etter hvert måltid, og skyller etterpå med vademecum. Bruker bare tannkrem en gang i døgnet, og prøver å unngå å få i såret.
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #6 Skrevet 9. juli 2003 Corsodyl hjelper meget bra. Dypp en q-tips i væsken og smør på såret flere ganger daglig. Det samme kan du gjøre med Arnica-tinktur. Det typiske med kvitsår er at de kommer alltid hvis en skal noe....
Gjest Madley Skrevet 10. juli 2003 #7 Skrevet 10. juli 2003 Jeg koker vann og grovsalt, og skyller OFTE...bortevekk på no-time..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå