Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener nå realtivt tung styrke 2 ganger i uken, samt at jeg er mye fysisk aktiv ellers.

Men i en periode fremover nå, er jeg såpass mye på farta at jeg kun får mulighet til å trene 1 gang i uken.

Så dere som vet mye om slike ting; vil jeg klare å opprettholde formen med dette, eller vil jeg måtte regne med at formen kommer til å bli dårligere?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg trener nå realtivt tung styrke 2 ganger i uken, samt at jeg er mye fysisk aktiv ellers.

Men i en periode fremover nå, er jeg såpass mye på farta at jeg kun får mulighet til å trene 1 gang i uken.

Så dere som vet mye om slike ting; vil jeg klare å opprettholde formen med dette, eller vil jeg måtte regne med at formen kommer til å bli dårligere?

:)

Ville kjørt ett helkroppsprogram den dagen du trener styrke, trent alle muskelgruppene, tar kanskje litt lenger tid enn du pleier, men på den måten blir ikke noen muskler glemt i denne perioden og du bevarer musklaturen all over.

Du vil absolutt ikke komme i dårlige form om du klarer dette og det bare er for en periode. Slapp helt av der =)

Du vil fint klare å bevare den gode formen din! :)

Endret av Lotte27
Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Jeg vil tro du kan klare å vedlikeholde formen på den måten. Helkroppsprogram som Lotte27 sier er en god ting. Fokuser på baseøvelser og store muskelgrupper. Forslag til program:

- Knebøy

- Markløft

- Benkpress

- Nedtrekk eller sittende roing

- Skulderpress

Hopp over dilleøvelser på armer, du får tatt armene godt med baseøvelsene. Legg på mage om du føler behov for det, men du får trent magen indirekte med øvelsene over også.

Jeg trener selv styrke tre ganger i uken (tresplitt), men til sommeren kommer jeg til å kjøre et slikt styrkeprogram som skissert over en gang i uken for å vedlikeholde styrken. Så mye annen morsom aktivitet å finne på utendørs om sommeren, så jeg blir bare deppa av å tilbringe fine sommerdager inne på et treningssenter. :)

Skrevet
Jeg vil tro du kan klare å vedlikeholde formen på den måten. Helkroppsprogram som Lotte27 sier er en god ting. Fokuser på baseøvelser og store muskelgrupper. Forslag til program:

- Knebøy

- Markløft

- Benkpress

- Nedtrekk eller sittende roing

- Skulderpress

Hopp over dilleøvelser på armer, du får tatt armene godt med baseøvelsene. Legg på mage om du føler behov for det, men du får trent magen indirekte med øvelsene over også.

Jeg trener selv styrke tre ganger i uken (tresplitt), men til sommeren kommer jeg til å kjøre et slikt styrkeprogram som skissert over en gang i uken for å vedlikeholde styrken. Så mye annen morsom aktivitet å finne på utendørs om sommeren, så jeg blir bare deppa av å tilbringe fine sommerdager inne på et treningssenter. :)

Helt enig her!

Samtidig er det godt å lese at noen tar seg tid til å skrive gode utfyllende innlegg sammenlignet med min "light versjon" :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...