Gå til innhold

Når man frir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når menn/kvinner frir, så har de vel ringen der regner jeg med.. Så lurte på, hvis dette da er en overaskelse, hvordan kan de vite str på h*n de frir til? Har alltid lurt på dette hvordan det fungerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har les/hørt om når noen frir, så kan man fri med en håndlaget ring av strå, eller noe lignende.( En rinf av ståltråd etc) Etterpå går de til gullsmeden å bestiller/kjøper ringer.

Synes det hører så romantisk ut med en ring av strå jeg iallefall.:)

Skrevet

mange er jo samboere før de frir/blir fridd til. Dama har vel ofte en ring fra før som mannen kan ta med til Gullsmeden.

Jeg fikk forøvrig en for stor ring som jeg har tatt inn etterpå. Men var jo veldig fint å få ringen der og da også da:)

Skrevet

Forloveden min hadde ikke ringen klar, for han vet at jeg har for bestemte meninger til å trives resten av livet med noe jeg ikke har hatt mulighet til å bestemme selv.

Men de som gjør det låner nok en ring fra smykkeskrinet, eller måler en kjæresten tar av seg for å bade el.

Det kan jo også være en ide å sjekke med venner/ venniner om de kan finne ut str.

(Prøve hennes fine ring, prøve en i en butikk for å se den på en hånd el.

Ellers er det jo ikke sikkert den passer perfekt, men må utvides/ kuttes litt.

Skrevet

Det jeg også tenker på bridezilla. Vil gjerne ha en fin ring der og da når han evt frir. :) Om den er for stor er det jo bare å fikse, men kunne egentlig ikke tenke meg å bli fridd til uten ring, uansett hvor dumt det høres ut..

Skrevet

Sambo hadde tatt med en av de andre ringene mine til gullsmeden, så jeg fikk en som passet.

Skrevet

Jeg fikk en ring som var litt liten, men han hadde fikset slik at jeg kunne komme inn dagen etterpå å få justert den på dagen! Syns det var kjempe romantisk!

Nå skal det sies at jeg ikke er en "ring person" og ikke hadde andre ligende som han kunne tatt med til gullsmed..

Jeg er iallefall happy nå med min vakre ring:-)

Skrevet

Eg fekk ring når han fridde. Den var litt for stor. Dagen etterpå dro me saman til gullsmeden for å få dei justert og inngravert. Dessverre tok det så eit par veker før dei var ferdige (skulle eigentleg få dei i løpet av veka), og det var litt dumt å ikkje ha ringen når eg var nyforlova. ;)

Eg hadde heller ingen andre ringar frå før av...

Skrevet

Jeg fikk ring da han fridde og synes det var veldig romantisk. Han hadde allerede spurt om ringstørrelsen min en gang kanskje et år før han fridde, så han visste om den. I tillegg hadde han en ring som jeg brukte nå og da til vanlig som prøve :)

Ellers synes jeg ikke det er noen krise om man har en ring i feil størrelse, det er jo bare å rette på i etterkant. Hos gullsmedene har de jo gjerne bare inne ringer i standardstørrelse, så man skal vel være ganske sikker på at man vet riktig ringstørrelse hvis man velger å bestille en konkret størrelse... :)

Skrevet

Jeg vil helst ikke ha noen ring hvis jeg blir fridd til, har alltid tenkt at man går sammen etter at mannen har fridd og plukker ut ringer.

Skrevet

Mannen fikk låne ringer for å fri med av gullsmeden, vi leverte de tilbake etterpå og bestilte da samtidig ringer i riktig størrelse.

Jeg synes det var veldig romantisk at han hadde ringen da han fridde, og at han plukket den ut alene. Men han hadde da veldig godt inntrykk av hva jeg ønsket meg (uten at jeg visste at han skulle fri), og han har god smak. Hvis dette ikke er tilfelle kan jeg godt skjønne at jenter vil være med å plukke ut ringen selv.

Skrevet
Når menn/kvinner frir, så har de vel ringen der regner jeg med.. Så lurte på, hvis dette da er en overaskelse, hvordan kan de vite str på h*n de frir til? Har alltid lurt på dette hvordan det fungerer.

Jeg fikk ring når han fridde. Han hadde tatt med seg ringen min, som jeg hadde tatt av meg for å bake boller. Fant den ikke når jeg var ferdig. Men han "fant" den når han kom hjem. :gjeiper:

Også fridde han helga etter. :yvonne:

Skrevet
Jeg fikk ring når han fridde. Han hadde tatt med seg ringen min, som jeg hadde tatt av meg for å bake boller. Fant den ikke når jeg var ferdig. Men han "fant" den når han kom hjem. :gjeiper:

Også fridde han helga etter. :yvonne:

Ringen var forresten kjempefin! Han er veldig flink til å kjøpe smykker som er meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...