Gå til innhold

Løse hunder som går til angrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma var på tur med hunden hun dagen, og pluttselig kom en hund løpende ned skråningen fra et hus ved veien og gikk rett til angrep på Shar Peien vår Terk:S mamma ble selvfølgelig helt forskrekket og ganske paff. Hunden gikk virkelig til angrep og det var bjeffing biting et grusomt rabalder. Mamma slapp Terk med en gang for at han ikke skulle bli hindret av båndet på noen måte, og begynte å skrike "helvetes dritthund, kom deg bort!" og en del andre gloser:P hun klarte å spenne hunden flere ganger og klarte å få løsnet båndet litt ettersom hundene ble mer og mer innviklet i det. Den fremmede hunden ble ganske paff og Terk begynte å kjeme enda hardere ettersom han merket at mamma var ved siden av ham og kjempet, det tok ikke sp langt tid før den fremmede hunden kom seg bort og løp tilbake til husmoren sin som sto og ropte på den ved huset sitt.

Jeg skulle ønske jeg og var så tøff! ikke bare stoppet mamma sloskampen raskt uten at noen ble skadet, men hun var ikke redd i det heletatt! var nok adrenalinet som slo inn:P

skal sies at den hunden som gikk til angrep på vår var på størrelsen med en golden retriver, og det er ganske mye større enn vår lille shar pei!

Jeg er forresten kjempe irritert på de som lar hundene sine gå løs, en ting er om de har kontroll på hunden sin sånn at den ikke går bort til andre mennesker, men mange hunder går jo til angep på andre hunder så snart de ser de! uansett om eieren roper eller ikke.

hva ville du gjort hadde det kommet en løs hund som gikk til angrep på din?

hadde du klart å slå tilbake og beskytte hunden din? eller hadde du krysset fingerene og håpt på det beste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er vanskelig å si siden jeg heldigvis ikke har vært oppi en sånn situasjon,men jeg kan tenke meg at jeg hadde begynt å dytte/sparke den fremmede hunden sånn som moren din gjorde. Jeg er ikke av typen som er så veldig lettskremt av meg, ihvertfall ikke når det kommer til dyr (er vant til mye rart), og jeg er veldig "mamma" for dyrene mine og forsvarer dem som en mor ville gjort for barna sine.

Jeg hadde ikke brukt henda, kanskje funnet noe jeg kunne dytta den fremmede hunden med, men ting går så fort i en sånn sitasjon.

Aldri i livet om jeg hadde latt en hund i den størrelsen gått løs, ikke oppe ved huset mitt engang, eieren må da vel vite det når hunden ikke liker andre hunder. Er heller få hunder som hører på eieren sin når de er i full fart mot en annen hund for å "ta" den.

Håper det gikk bra med Shar peien deres,må jo være en fryktelig ubehagelig oppleveles for både hund og eier å bli overfalt på det viset.

Endret av Satyrica
Skrevet
Er vanskelig å si siden jeg heldigvis ikke har vært oppi en sånn situasjon,men jeg kan tenke meg at jeg hadde begynt å dytte/sparke den fremmede hunden sånn som moren din gjorde. Jeg er ikke av typen som er så veldig lettskremt av meg, ihvertfall ikke når det kommer til dyr (er vant til mye rart), og jeg er veldig "mamma" for dyrene mine og forsvarer dem som en mor ville gjort for barna sine.

Jeg hadde ikke brukt henda, kanskje funnet noe jeg kunne dytta den fremmede hunden med, men ting går så fort i en sånn sitasjon.

Aldri i livet om jeg hadde latt en hund i den størrelsen gått løs, ikke oppe ved huset mitt engang, eieren må da vel vite det når hunden ikke liker andre hunder. Er heller få hunder som hører på eieren sin når de er i full fart mot en annen hund for å "ta" den.

Håper det gikk bra med Shar peien deres,må jo være en fryktelig ubehagelig oppleveles for både hund og eier å bli overfalt på det viset.

det gikk heldigvis bra med gutten vår=) han gikk å ristet på deg et par ganger da de fortsatte turen, men så gikk det over=) heldigvis begynte mamma å sparke så pass raskt etter at hunden gikk til angrep at hunden vår ikke fikk noen skader=) er greit med alle de rynkene gitt! hehe...

hun brukte votter og var godt polstret med vinterklær, tror ikke hun hadde brukt hendene til å ta bort båndet hvis ikke... ikke noe kjekt å bli bitt uansett, men litt bedre hadde det no vært med tykke votter:P

• 2 uker senere...
Skrevet
hva ville du gjort hadde det kommet en løs hund som gikk til angrep på din?

hadde du klart å slå tilbake og beskytte hunden din? eller hadde du krysset fingerene og håpt på det beste?

Jeg har vært ute for dette 2 ganger i mitt liv.... Og jeg går rett på uten å helt vite hva jeg gjør, tror jeg.... Som du sier; Det er nok adrenalinet om slår inn - og jeg vil beskytte min hund...

Første gang var jeg 14 og hadde en liten terrier. Her kom det en STOR hund og gikk til angrep på min lille - la seg over den og begynte å bite den over nakken.

Før jeg visste ordet av det satt jeg overskrevs over den angripende hunden med underarmen presset mot dens hals, så den ikke kunne bite meg...

Hunden ga seg ikke - og jeg måtte presse til den omtrent ikke fikk puste før den sluttet å knurre... Da først slapp jeg...

Samme hendelsesforløp skjedde for 4 år siden... Da kom jeg med flere små hunder... Dette var en stor hann shæfer. Jeg hadde med meg 1 liten hann - og 4 tisper - og denne shæferen gikk rett etter hannhunden.

Også her måtte jeg sitte og presse "luften ut av" den før den ga seg... Samtidig som jeg da måtte holde MIN hannhund borte fra å angripe schæferen... For min hund ville selvsagt "hjelpe mor" og "drepe" denne andre hunden... :tristbla:

Men når de først slutter å kjempe og knurre og begynner å pipe, da slipper jeg med det samme....

Jeg hadde ALDRI klart å bare stå der og håpe på det beste.... Jeg har ikke lyst på en sterkt skadet - eller DØD hund.... :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...