Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Har lest at i noen bransjer kan man få billige lån hos arbeidsgiver (lurer på hvilke bransjer det er???). Er det noe ansatte i helseforetak har rett til? .... Vi har vel rett til lån i KLP? Men ikke i statens pensjonskasse, for vi er jo ikke statlig ansatte. Hjemme-PC ordning... Rabattavtaler med treningssentre... Er det noe annet/andre frynsegoder som finnes for oss?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Vet at mange i ulike helseforetak/sykehus får billigere/rabatt på treningssenter. I tillegg har ihvertfall det helseforetaket jeg jobber i (helse sør-øst) rabatt på NSB. Vi som jobber i helseforetakene, jobber i staten. Helseforetakene er statlige, ikke fylkeskommunale eller kommunale. Mange fagforeninger har egne avtaler med banker og forsikringsselskap, det kan du jo sjekke ut på hjemmesidene til fagforeningen din.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Har lest at i noen bransjer kan man få billige lån hos arbeidsgiver (lurer på hvilke bransjer det er???). Er det noe ansatte i helseforetak har rett til? .... Vi har vel rett til lån i KLP? Men ikke i statens pensjonskasse, for vi er jo ikke statlig ansatte. Hjemme-PC ordning... Rabattavtaler med treningssentre... Er det noe annet/andre frynsegoder som finnes for oss? Gode???den var dagens morsomste
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 . Vi som jobber i helseforetakene, jobber i staten. Helseforetakene er statlige, ikke fylkeskommunale eller kommunale. Jeg jobber i helseforetak, men får ikke lov til å ta opp lån i statens pensjonskasse fordi jeg ikke er statlig ansatt. Ansatte i helseforetak er ansatt i helseforetak, og ikke i staten. Vi har derfor ikke de samme rettigheter som statlig ansatte. Det som står i statens personalhåndbok, gjelder altså ikke for oss, dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 Ok, det var nytt for meg... Men er ikke helseforetakene statlige da? Skjønner ingenting av dette nå...
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Ok, det var nytt for meg... Men er ikke helseforetakene statlige da? Skjønner ingenting av dette nå... Ikke mange som skjønner det:) Det ville blitt dyrt for staten om vi skulle hatt samme rettigheter som statlige ansatte. Våre rettigheter framgår av avtaler mellom yrkesgruppene og helseforetakene. Det er mulig at staten eier bygningsmasser og inventar, det vet jeg ikke, men det er ihvertfall lønnsomt for staten å slippe å ta ansvar for oss ansatte.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Helseforetakene har ulike pensjonskasser. Kun de gamle satssykehusene var medlem i SPK. I dag har har dermed helseforetake medlemskap i ulike pensjonskasser, og det er derfor avhengig av hvilket sykehus man jobber ved og hvilke pensjonskasse man er medlem av. KR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå