Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Mister man i såfall skattefradraget?
flickan Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Det er mulig, men ikke spesielt gunstig. Man mister ikke skattefradraget siden barn ikke betaler skatt i utgangspunktet. BSU er mest gunstig for de som betaler mer enn 4000 kr i skatt.
Aurela Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Jeg ville heller spart på en høyrentekonto, sånn at når ungen blir større han han/henne nyttegjøre seg av skattefordelene ved BSU.. Det er en del å spare
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Mister man i såfall skattefradraget? Du mister det ikke, du går bare glipp av det. Babyen din betaler vel ikke skatt, hvor skulle du fått skattefradrag hen? Det er uansett ganske frekt gjort mot barnet ditt, siden det er det som går glipp av fradraget når det blir eldre og tjener nok.
Varsia Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 Det er uansett ganske frekt gjort mot barnet ditt, siden det er det som går glipp av fradraget når det blir eldre og tjener nok. Tjah, jeg tror ikke jeg hadde klaget hvis jeg oppdaget at foreldrene mine hadde spart 150 000 kroner til meg, selv om jeg gikk glipp av skattefradraget - 150 000 er jo en god del mer penger enn skattefradraget ville utgjort... Men det er selvfølgelig mye lurere å heller spare disse 150 000 på en vanlig konto, slik at barnet senere i tillegg kan benytte seg av BSU OG skattefradrag..
flickan Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Tjah, jeg tror ikke jeg hadde klaget hvis jeg oppdaget at foreldrene mine hadde spart 150 000 kroner til meg, selv om jeg gikk glipp av skattefradraget - 150 000 er jo en god del mer penger enn skattefradraget ville utgjort... Men det er selvfølgelig mye lurere å heller spare disse 150 000 på en vanlig konto, slik at barnet senere i tillegg kan benytte seg av BSU OG skattefradrag.. Nei, jeg hadde heller ikke klaget. Men barnet går faktisk glipp av 30 000 kroner pga dette, så jeg støtter forslaget ditt om å heller sette det på en vanlig konto enn så legne, og la barnet sette det på BSU etter som det begynner å tjene penger
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Nei, jeg hadde heller ikke klaget. Men barnet går faktisk glipp av 30 000 kroner pga dette, så jeg støtter forslaget ditt om å heller sette det på en vanlig konto enn så legne, og la barnet sette det på BSU etter som det begynner å tjene penger enig. jeg går med et evig håp om å klare å makse den bsu grensa på 150.000 kr og da skal jeg opprette en høyrente konto for å begynne å spare der. men om jeg får det til er en helt annen sak så syntes heller du skal opprette en konto i barnets navn, så kan barnet begynne å spare selv når den får seg en jobb. og kan h*n heller ha litt ekstra egen kapital vedsidna
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #8 Skrevet 17. februar 2009 Vær obs på overformynderiet. Om barnet har mer enn en viss sum (tror det er 75 tusen) så tar de over kontrollen. Stort sett er det enten en fordel, eller i det minste uskadelig, men det er enkeltsituasjoner hvor det har vært katastrofalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå