Gå til innhold

Ubehag i hals, bryst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på hva dette skyldes. Opplever til tider, senest i går en "brennende" følelse i nederste delen av halsen, øverste delen av brystet. Vet ikke om det er akkurat der, men føltes slik. Ubehagelig følelse, som ikke gikk over før etter noen timer. Drakk kaldt vann i forsøk på å bedre det, men det gav mer eller mindre ingen effekt. Har hatt samme følelse tidligere også, da har det gjerne vart i noen dager i strekk, og det er vel et par mnd. siden sist.

Noen nevnte til meg at det kunne være halsbrann, eller magesår. Kan det stemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert halsbrann. Ta syrenøytraliserende, så går det over.

Skrevet

http://forsvinnendesaus.wordpress.com/category/e-stoffer/ les om MSG nederst her, det kan gi nettopp det du beskriver: Brennende følelse i hals og spesielt brystet.

De fleste har i løpet av livet hatt halsbrann, så du burde jo skjønne om dette er det eller noe annet. Halsbrann er mer en sviende følelse synes jeg, det er jo syre som er synderen.

Prøv syrenøytraliserende, får mange typer brusetabletter. Samarin hjelper fort, og smaker helt greit. Det er poser med pulver, kostet meg 25 kr for en haug på Sparkjøp. Apotekmidler er sikkert dyrere, og hjelper like bra tipper jeg..

Skjer det ofte og du ikke klarer å finne ut av hva, så bør du gå til legen.

Kan også legge til at jeg får noe helt sykt mye og sterk halsbrann av røde fargestoffer (litt usikker på akkurat hvilke/hvilket, men rødt godteri og drinkmixer er noe jeg holder meg unna av erfaring..).

Mye fet mat gir meg det også, og jeg kan fort få i opptil 1,5 døgn som kommer og går..

Skrevet

Anbefaler deg og sjekke dett hos lege dersom det ikke gir seg etter noen måneder.da bør du ta en endoskopisk undersøkelse for å se om det er problemer der spiserøret går ned i magesekken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...