Gå til innhold

Bryllup 2009

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg skal gifte meg september 2009 i Oslo, og lurer veldig på hva slags kjole jeg skal velge. Jeg er ca 46-48 med ganske store bryster. Noen som har forslag til hva slags brudekjole man bør velge hvis man er fyldig? Tenkte kanskje det var lurt å velge noe med armer..huff vanskelig det her, synes ikke det er gøy.

Tenkte litt på disse kjolene

http://www.agape-brud.no/img.php?img=1308

http://www.agape-brud.no/images/1292.jpg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Jeg er enig med deg i at ermer er en god ide. Ikke nødvendigvis helt lange ermer - de kan godt være 3 kvart og de kan godt være av blonde eller annet gjennomsiktig stoff.

Ellers kommer fasongvalget helt an på hvordan du ser ut resten. Selv om du er fyldig kan du ha pærefasong eller eplefasong og det blir to helt forskjellige kjoler. Ta deg en prøverunde i brudesalongen - de pleier å være flinke med råd til sånne ting.

Jeg er samme størrelse som deg og med stor byste. I kjole nr1 ville jeg sett gravid ut.

Skrevet
Jeg er enig med deg i at ermer er en god ide. Ikke nødvendigvis helt lange ermer - de kan godt være 3 kvart og de kan godt være av blonde eller annet gjennomsiktig stoff.

Ellers kommer fasongvalget helt an på hvordan du ser ut resten. Selv om du er fyldig kan du ha pærefasong eller eplefasong og det blir to helt forskjellige kjoler. Ta deg en prøverunde i brudesalongen - de pleier å være flinke med råd til sånne ting.

Jeg er samme størrelse som deg og med stor byste. I kjole nr1 ville jeg sett gravid ut.

Jeg er vel mer timeglass, uten å være en av de heldige timeglassfigurene med å ha supertynn midje. En god del mage og mega hofter hehe :ler:

Skrevet
Tusen takk, jeg falt helt pladask for to kjoler som var vist på nettsiden. Vet du om hun holder til i Oslo?

Det vet jeg dessverre ikke, kom over nettsiden hennes i dag! men du kan jo ta kontakt å spørre :)

Skrevet

Heihei, gratulerer med forestående bryllup, selv gifter jeg meg til helgen og gleder meg masse :)

Jeg var en str 44 før jeg ble gravid (nå er jo magen litt større) :fnise:

Jeg har valgt en kjole med halterneck, og har hørt at dette er en veldig flott kjole når du har noen kilo ektra. Du skal vel helst ikke ha stroppløs kjole, og heller ikke med ermer.

Tror den første kjolen er en du kommer til å se kraftig ut i altså, pga snittet rett under puppene. Nesten som en gravidkjole!

Men Denne f.eks kan nok være fint! Den skjuler magen litt, og har et veldig fint kutt. Selv har jeg agapekjolen fra 2008 koleksjonen, tror det er 1168 eller noe den heter, med brosje på midten av magen, så du ser ikke engang at jeg er gravid.

Skrevet

Forresten så er de kjolene som er vist på somaras.no de samme som på www.jkdress.com, og er veldig flotte!

Her bestilte jeg min kjole fra, og betalte vel 1000 inkl.frakt. Jeg er superfornøyd med kjolen iallefall :jepp:

Skrevet
Forresten så er de kjolene som er vist på somaras.no de samme som på www.jkdress.com, og er veldig flotte!

Her bestilte jeg min kjole fra, og betalte vel 1000 inkl.frakt. Jeg er superfornøyd med kjolen iallefall :jepp:

Gratulerer så mye med bryllupe til helgen:-)

Du har nok rett i at jeg ville sett gravid ut i den første kjolen ja. Var veldig fin den du sendte eksempel på, men er så redd jeg vil se rar ut i en mer tupekjole, har ganske store skuldre.

Men er det så lurt å bestille kjole over nettet uten å ha prøvd kjolen først?

Skrevet
Hei jeg skal gifte meg september 2009 i Oslo, og lurer veldig på hva slags kjole jeg skal velge. Jeg er ca 46-48 med ganske store bryster. Noen som har forslag til hva slags brudekjole man bør velge hvis man er fyldig? Tenkte kanskje det var lurt å velge noe med armer..huff vanskelig det her, synes ikke det er gøy.

Tenkte litt på disse kjolene

http://www.agape-brud.no/img.php?img=1308

http://www.agape-brud.no/images/1292.jpg

Hei

Jeg har samme problem. Var og prøvde brudekjoler forrige uke. Jeg ønsket egentlig kjole med litt arm, men det ble IKKE pent.

Jeg skal gifte meg 18 juli og fant ut at det var på tide å se på kjoler. Da jeg kom i butikken fikk jeg høre at jeg ikke hadde så god tid som jeg tenkte...

Jeg var på en butikk på kløfta, falt pladask for den ene kjolen:) Har hengt den av slik at jeg kan få tenkt meg om...

Skrevet

Du har nok rett i at jeg ville sett gravid ut i den første kjolen ja. Var veldig fin den du sendte eksempel på, men er så redd jeg vil se rar ut i en mer tupekjole, har ganske store skuldre.

Dra på brudesalong og prøv uansett om du skal kjøpe på nettet eller gjennom salong ;) Da får du prøvd ulike kjolesnitt og kjoletyper, og ser lettere hva som kan se bra ut på deg. De som jobber der er som regel veldig flinke til å se hva som passer på. Enten finner du drømmekjolen der og kjøper den, ellers får du et inntrykk av hva du bør ha og kan starte letingen på nett ;)

Jeg er også kraftig, men har kiloene fordelt jevnt over det hele. Har valgt en kjole med empireliv og ermer :) En kopi av agapes middelalderinspirerte kjole :)

Skrevet

Helt enig i at den første kunne sett litt "gravid" ut i.

Eg er str. 46 og en timeglass figur, men eg var også litt i tvil. Men eg tok en tur innom en brudesalong og fikk masse hjelp. Eg hadde egentlig en ide om ka eg hadde lyst på, men så kom dama med masse forkjellige kjoler eg hadde ALDRI tenkt meg å prøve. Eg fant ut at å fremheve ene siden av midjen gjorde at eg så slankere ut, men så var et høyere liv bedre for å hjelpe meg å se høyere ut(er jo 158).

Etter eg prøvde masse, så fikke eg med meg at den peneste også kostet 20,000kr. Det har ikke eg råd til i det hele tatt! Tok en tur innom ebay der eg handler masse og kom på denne

Venter spennt for denne her kommer i posten!

Husk også at snøring bak gjør underverker for magen!!!

lykke til

• 2 uker senere...
Gjest Nybø
Skrevet (endret)

Hei hei!

Jeg hadde samme problemene som dere skildrer her da jeg lette etter brudekjole til mitt bryllup som var 31 mai 2008. Jeg prøvde 54 ulike kjoler og var ikke fornøyd med noen av dem. Jeg trodde som dere at ermer er fint og at jeg ikke kunne ha kjole med stropper, men det viste seg at ermer gjør deg større! Jeg er selv størrelse 46-48, og fant drømmekjolen min hos Agape. Har lagt den ut for salg på finn.no, med finn kode 16495106, kan jo gjerne kikke der hvis du vil se hvordan en brud i din størrelse ser ut med kjole! Men for all del, kjøp aldri over nettet uten å prøve! Det er botkastede penger! Jeg brukte et chiffonsjal over skuldrene når jeg følte jeg trengte det! Håper dette var litt til hjelp, men ta gjerne kontakt på mail xxx dersom du tror jeg kan hjelpe noe mer!

Mvh Laila

E-postadresse fjernet.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Skrevet

Den første kjolen du har linket til er nydelig! Tror den kan passe veldig godt til utfyllende former :) ikke vær redd for å vise armer og hud!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...