Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått to barn på to år, og det vises på magen. Etter første svangerskap syntes jeg magen gikk greit ned, men nå, når minstemann er 9 måneder er magen egentlig ganske stor.

Jeg er nede i grei matchvekt, faktisk noen kilo under det jeg veide før jeg ble gravid. Så jeg ønsker ikke egentlig å gå ned i vekt, men jeg ønsker å redusere magemålet.

Jeg skjønner at sit-ups vil hjelpe, men vil det hjelpe nok?

Tar gjerne i mot noen gode tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rockering!

På meg har det gjort underverker. Har gått inn flere cm i livet og den lille polstringen jeg har igjen på magen etter to svangerskap, ligger mye penere når musklene under er fastere.

Anbefaler også ryggøvelser som gjør holdningen bedre, da ser magen flatere ut.

Skrevet

Kondisjonstrening tar knekken på det ekstra rundt magen. Sit-ups er med på å bygge opp musklene, mens kondisjonstrenging tar fettet. Alt som får pulsen høyere over lengre tid, raske gange i motbakke, ellipsemasking, spinning, aerobic, svømming osv:)

Lykke til:)

Skrevet
Kondisjonstrening tar knekken på det ekstra rundt magen.

Jepp. For å bli kvitt magen må man bevege armer og bein ;).

Skrevet (endret)

Aa trene mage og rygg hjelper mye paa kroppsholdningen og trente muskler holder inn ganske mye og gir fin form, selv om man har en godt polstret mage :)

Edit: aner ikke om TS har en godt polstret mage, altsaa, men jeg har og vet slike oevelser holder min mage inne

Endret av Fluffie
Gjest O-Ren Ishii
Skrevet
Jeg skjønner at sit-ups vil hjelpe, men vil det hjelpe nok?

Magetrening vil hjelpe til (og er vitkig) for å forbedre holdningen, men vil aldri alene fjerne fett rundt magen. Man kan ikke punktslanke.

Matchvekt er avhengig av kroppssammensetning. Øker du muskelmassen og samtidig får ned fettprosenten vil man kunne veie det samme men likevel se mer trent ut. For å få bort magen må du ned i fettprosent, og må rett og slett ligge i kaloriunderskudd. Tren styrke på hele kroppen og tren kondisjon.

Skrevet
Magetrening vil hjelpe til (og er vitkig) for å forbedre holdningen, men vil aldri alene fjerne fett rundt magen. Man kan ikke punktslanke.

Matchvekt er avhengig av kroppssammensetning. Øker du muskelmassen og samtidig får ned fettprosenten vil man kunne veie det samme men likevel se mer trent ut. For å få bort magen må du ned i fettprosent, og må rett og slett ligge i kaloriunderskudd. Tren styrke på hele kroppen og tren kondisjon.

Enig her. Tren kondisjon og kombiner dette med tung styrke, på den måten mister du fett og med tung styrketrening kan du "bygge" muskler på de kroppsdelene du føler blir for tynne.

Treningen kombinert med riktig kosthold vil gjøre at du oppnår en slankere midje, uten å bli for tynn på resten av kroppen, men gi det tid, ikke gi opp om du ikke merker resultater etter den første uken. Ingenting kommer gratis, man må jobbe for det, men da føles det så godt når en ser at det er verdt slitet =) Du skal selvfølgelig kose deg med treningen, men det krever litt av deg også!

Masse lykke til =)

Gjest Gjest_Pippilotta_*
Skrevet

TS skriver jo at hun ønsker ikke å gå ned i vekt, bare få magen mindre. (Hun sier heller ikke at hun vil bli kvitt fett rundt magen.)

Slik jeg tolker TS' innlegg,er at magemuskelfibrene hennes har fått tøyd seg brukbart og ikke fått samlet seg ordentlig igjen, slik at magen ser stor og gravid ut selv om hun ikke er det.

Jeg tror at mageøvelser som styrker musklene vil bidra til å minske magen slik at det som er av eventuell polstring ligger flatere og penere på magen.

Det funket supert for meg og for flere av mine venninner.

Skrevet

Takk for siste innlegg. Jeg håper det er tilfellet! :klemmer: Jeg er forferdelig utrent og har ikke tid og kapasitet til masse trening. Så jeg tenker at jeg begynner med situps og ryggøvelser hver dag, så kan jeg jo se om det har noe for seg. For magen ser, som du sier, litt gravid ut, selv om det nå er 9 mnd siden sist. Altså ikke en "vanlig" bilring (hvis man kan si det slik :ler: ).

Hvor tålmodig bør jeg være i forhold til å se resultater? Det er kanskje uansett ikke så viktig, for man må jo bare fortsette for å opprettholde.

Ellers takk for gode tips; kondisjonstrening er vel lurt uansett. Håper på en lang sykkelsesong nå som jeg ikke er gravid og har spedbarn!

Skrevet (endret)
Takk for siste innlegg. Jeg håper det er tilfellet! :klemmer: Jeg er forferdelig utrent og har ikke tid og kapasitet til masse trening. Så jeg tenker at jeg begynner med situps og ryggøvelser hver dag, så kan jeg jo se om det har noe for seg. For magen ser, som du sier, litt gravid ut, selv om det nå er 9 mnd siden sist. Altså ikke en "vanlig" bilring (hvis man kan si det slik :ler: ).

Hvor tålmodig bør jeg være i forhold til å se resultater? Det er kanskje uansett ikke så viktig, for man må jo bare fortsette for å opprettholde.

Ellers takk for gode tips; kondisjonstrening er vel lurt uansett. Håper på en lang sykkelsesong nå som jeg ikke er gravid og har spedbarn!

Klart at all trening er bedre enn ingen trening mtp. situps og ryggtrening, men jeg ville da kanskje kjøpt meg en fitnessball, gjøre treningen litt tyngre og mer variert. Kan finne masse gode tips til øvelser på youtube.com.

Ang. sykkeltreningen så er det super kondisjonstrening, skader aldri ha god kondisjon når en skal løpe rundt etter to små barn tenker jeg =)

Hvor tålmodig du trenger å være er umulig å svare konkret på da alle kropper er forskjellige og noe som tar en måned for noen tar kanskje tre måneder for andre, men om du er så "utrent" som du sier så vil du nok se rendringer ganske fort og dette motiverer deg nok til å fortsette =)

Masse lykke til ihvertfall!!

Endret av Lotte27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...