Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #1 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg har fått utskrevet 10mg sobril 2-3 ganger daglig av en lege fordi han mente jeg hadde angst da jeg følte jeg ikke kunne puste. Det er en liten dose, som skal gis til eldre og svake. Jeg er 21 og har en bmi på 16. Hva vil da skje om jeg tar 2 10mg ? Jeg HAR pustevansker, hvis dette er somatisk, kan 20mg sobril føre til at jeg slutter å puste og dør ? Har lest på nett om de som tar 75mg osv, + alkohol så jeg tror ikke dette kan være noen fare ? Det er bare det, at jeg ikke føler jeg kan puste noe bedre av 10mg. Jeg blir bare svimmel og "fryktløs" noe som kanskje ikke er så bra da jeg føler meg mindre redd for å ta mitt liv. Mod please ikke slett/sperr inlegget mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #2 Del Skrevet 15. februar 2009 ^Meg.. Føler og at jeg begynner å like rusen sobril gir... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #3 Del Skrevet 15. februar 2009 ^Meg.. Føler og at jeg begynner å like rusen sobril gir... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Kanskje du skulle redusere dosen? Du MÅ ikke ta hele dosen hvis du føler deg ruset. Det er ikke det som er hensikten med sobril. Det er heller ikke ment å bruke over lengre tid pga faren for avhengighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. februar 2009 #4 Del Skrevet 15. februar 2009 Du skal selvsagt bestille deg en legetime og ta dette opp med fastlegen din. Det er ikke lurt å endre dosering på egen hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 15. februar 2009 #5 Del Skrevet 15. februar 2009 Hei Jeg synes at du skal holde deg til det legen har foreskrevet. Altså 10 mg 2-3 ganger om dagen. Og det er jo ikke slik at du må ta det 2/3 ganger om dagen hvis du en dag føler at du ikke har behov for det. Men ikke ta mer enn 10 mg av gangen!! Også anbefaler jeg deg å ha en tett oppfølging med legen din om dette, slik at du unngår nettopp det å bli avhengig, og samtidig får oppfølging på det somatiske.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sykepleier Skrevet 16. februar 2009 #6 Del Skrevet 16. februar 2009 hei! jeg ville bare si at det finnes andre gode angstdempende medikamenter som er mye bedre å bruke enn sobril. sobril er avhengighetsskapende og man kan risikere å få økt angst når virkningen av medisinen er gått ut. jeg vil anbefale deg og snakke med legen din om dette og jobbe med grunnen til at du får angst. om ikke legen din føler han har kunnskaper om dine problemer må du kreve at han henviser deg videre. det er mange gode hjelpere der ute!!! Jeg har fått utskrevet 10mg sobril 2-3 ganger daglig av en lege fordi han mente jeg hadde angst da jeg følte jeg ikke kunne puste. Det er en liten dose, som skal gis til eldre og svake. Jeg er 21 og har en bmi på 16. Hva vil da skje om jeg tar 2 10mg ? Jeg HAR pustevansker, hvis dette er somatisk, kan 20mg sobril føre til at jeg slutter å puste og dør ? Har lest på nett om de som tar 75mg osv, + alkohol så jeg tror ikke dette kan være noen fare ? Det er bare det, at jeg ikke føler jeg kan puste noe bedre av 10mg. Jeg blir bare svimmel og "fryktløs" noe som kanskje ikke er så bra da jeg føler meg mindre redd for å ta mitt liv. Mod please ikke slett/sperr inlegget mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 16. februar 2009 #7 Del Skrevet 16. februar 2009 Kjære gjest. Denne tråden stenges nå, da det er vanskelig for oss å vite hva som kan være riktige råd å gi. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med legen din og be om en samtale der, og at dere kan finne ut hva som er best for deg, sammen. Lykke til! Vennlig hilsen vimse-mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg