Gjest MB Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Fra før av vet jeg det at jeg er allergisk mot Vella shampoo og balsam. Jeg får utslett der på kroppen hvor det kommer, og klør i hodebunnen et par dager etter jeg har brukt det. Så regner med det er derfor. Men nå har jeg lagt merke til det at når jeg bruker Head and Sholders shampoo og balsam så mister jeg MYE mer hår når jeg dusjer enn ellers. Kan dette også være en allergisk reaksjon, eller hva kan det være? Noen som har opplevd lignende?
Gjest Sandbekken Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Hei! jeg har hørt at mange av de vanlige billig-sjampo-merkene (alt annet enn frisørsjampo) er så sterke at man liksågodt kan bruke tepperens i håret (!) Og ja, jeg tror så visst at man kan miste hår pga sjampo selv synes jeg define er den eneste sjampoen av billigmerkene som ikke får meg til å klø.. du kan jo prøve den, hvis ikke den hjelper så hadde jeg dratt til nermeste frisør og spurt om de hadde en sjampo anbefale
Neytiri Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Det er folk som er veldig sensative mot sjampoer ja.....Billige shampoer ofte inneholder mer parfyme og silikon stoffer en frisør sjampoer. Det høres ut som du er veldig følsom over dette, så eg ville anbefalt en mild sjampoo til hodebunnen. Kerastase sin Bain Bio Recharge er en sjampo som inneholder en bakterieflora(Bioflorine) som behandler hodebunnen sånn som en biola yogurt behandler magen.....rebalanserer igjen! Styr unna disse som du har brukt, vet ikvertfall at Head and shoulders er verstingen for silikon innhold
Gjest SmallTalk Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Du er sikkert ikke allergisk mot selve shampoen (altså såpa som er i shampoen). Jeg vil si at det er mer sannsynlig at hodebunnen din har begynt å protestere på shampotypen du bruker. Hvis du bruker en shampo med masse ikke-vannløselige silikoner i så vil disse legge seg i hodebunnen din og gjøre slik at hodebunn og hårrøtter ikke får luft og næring. I tillegg så er ikke Head&Shoulders den mildeste shampoen som finnes. Mitt tips: Bytt shampo! Gå innom en frisør eller helsekost og få en shampo som roer ned hodebunnen din og som inneholder mer snille ingredienser enn den du bruker nå.
Gjest MB Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Tusen takk. Får ta meg en tur til frisøren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå