Neytiri Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Vi gifter oss til sommern og har deretter tenkt å begynne å prøve med en gang... Det eg lurer på er når eg burde slutte på pillen. Har ikke lyst å få mensen under bryllup eller bryllupsreisen......så har tenkt sånn 2 uker før bryllupet, da kan eg få den "liksom" mensen og så være ferdig til bryllupet.... Noen som har ideer, eller har gjort lignende selv???
Klematis Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Du bør uansett fullføre et helt brett. Hvis ikke kan du få (større) problemer med ustabile sykluser, har jeg lest. Så spørs det vel også litt om du har lyst til å tenke på å unngå alkohol etter eggløsning (noe du bør når du prøver) mens du er på bryllupsreise. Hvis det ikke 'haster' for deg å bli gravid, tror jeg at jeg ville fullført det brettet du holder på med på bryllupsdagen din. Da har du minst to uker etter bryllupet til du får eggløsning. Husk også at det kan ta tid å bli gravid etter å ha gått på pillen. Mens andre igjen virker å være ekstra fruktbare rett etter å ha sluttet. Dersom dere er utålmodige med å bli gravide ville jeg vurdert å sluttet noen måneder før bryllupet. Men selvfølgelig hadde det jo vært kjedelig å ha mensen den store dagen... Ikke noe entydig råd altså, bare mer å tenke på
Veronica88 Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Om du velger å slutte noen måneder før fordi du vil ha barn fort, så må du jo da huske på at du da ikke kan drikke i bryllupet, men mensen kan du faktisk unngå likevel! Så om det går greit å ikke drikke, så kan du gå til legen og be om (er det ikke rett navn tro) Primolut. Den utsetter mensen. Så om du skulle få en syklus igang som gjør at du risikerer mens dagene rundt der, så tar du dem før. Legen vet sikkert enda mer om dette. Så vidt jeg vet så kan alle bruke dette, uansett alder. Stort sett lest om det på sider som Klara Klok hvor fjortissene på død og liv ikke må ha mens den og den helga... Men det er da like kjipt å ha mens på viktige dager i det voksne liv også! Så det er jo verdt å spørre legen ihvertfall (de er vel reseptpliktige om jeg ikke tar feil) Slutter du noen måneder før om du rekker det, så ser du jo også når du vil få mensen, forhåpentligvis.
Neytiri Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2009 Takk for gode råd. Hadde selvfølgelig ikke tenkt at hvis vi begynner på bryllupsnatten, så får ikke eg drukket noe alkohol på bryllupsreisen. Tror nok eg holder meg med brettet da over reisen vår. Nei det haster ikke såpass mye, er fortsatt bare 24 år så har egentlig masse tid, bare fått skikkelig lyst på barn nu
Gjest utålmodig_prøver?? Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg uten tvil sluttet på pillen lenge før vi faktisk skulle begynne som prøvere (minimum 6mnd). etter å ha sluttet med pillen sliter jeg med laaange og ustabil syklus. man sier gjerne at man ikke er stresset og at man tar ting som det kommer, men tro meg; dette forandrer seg da dere begynner prøvingen! da tenker man knapt på annet og ventingen på EL og IKM kan bli lang til tider... når alt det var sagt, er det jo mulig du er mer tålmodig enn meg og faktisk ikke stresser så- og kanskje syklusene dine stabiliserer seg fort? men mitt råd på ditt spm er altså slutt allerede idag lykke til med prøving og bryllup
Neytiri Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2009 hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg uten tvil sluttet på pillen lenge før vi faktisk skulle begynne som prøvere (minimum 6mnd). etter å ha sluttet med pillen sliter jeg med laaange og ustabil syklus. man sier gjerne at man ikke er stresset og at man tar ting som det kommer, men tro meg; dette forandrer seg da dere begynner prøvingen! da tenker man knapt på annet og ventingen på EL og IKM kan bli lang til tider... når alt det var sagt, er det jo mulig du er mer tålmodig enn meg og faktisk ikke stresser så- og kanskje syklusene dine stabiliserer seg fort? men mitt råd på ditt spm er altså slutt allerede idag lykke til med prøving og bryllup Ja har også tenkt på dette. Det eneste eg ikke vil er å være gravid allerede på bryllupsdagen. Problemet er at min bestemor og 2 tanter har blitt gravide mens de gikk på p-pillen. Det eg da tenker på er at kvinner i familien min er veldig fruktbare og blir gravide FORT! Så derfor er eg så usikker på det hele Takk takk
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 En annen løsning er jo å slutte på p-piller nå, også bruke kondom frem til bryllupet. Da får syklusen stabilisert seg, du kan finne litt ut av når du har eggløsning hvis du vil, og du er klar til å starte prøvingen etter bryllupet.
Neytiri Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2009 En annen løsning er jo å slutte på p-piller nå, også bruke kondom frem til bryllupet. Da får syklusen stabilisert seg, du kan finne litt ut av når du har eggløsning hvis du vil, og du er klar til å starte prøvingen etter bryllupet. ja var ikke dum ide det nei....hmmmm tror eg tar en prat om dette med samboeren. se ka han syns også! tuusen takk for svar og gode råd
Aud Long Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 En annen løsning er jo å slutte på p-piller nå, også bruke kondom frem til bryllupet. Da får syklusen stabilisert seg, du kan finne litt ut av når du har eggløsning hvis du vil, og du er klar til å starte prøvingen etter bryllupet. Syns også dette hørtes ut som den beste løsningen:) Lykke til med bryllup og kul på magen:)
NemoLinn Skrevet 17. februar 2009 #10 Skrevet 17. februar 2009 Vil bare også nevne at det er jo ikke sikkert at sylkusen din kommer i gang på normal måte med en gang etter du slutter med pillen heller. Det tok 1 år før min mensen kom tilbake etter p pille slutt.
Neytiri Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2009 Ja eg har tenkt på dette med syklusen. Er sååå forskjelligt ka folk erfarer. Vet om noen som venter lenge etter p pillen, og noen som blir gravid etter en pille glemt...... Er fortsatt på pillen fordi eg vil bli ferdig med brettet. så tror eg det blir slutt. så er det bare å krysse fingrene for at eg ikke må vente et år. Ellers har eg tenkt å prøve og ikke stresse over det Takk for gode råd
LukaFrost Skrevet 20. februar 2009 #12 Skrevet 20. februar 2009 Hvorfor ikke vente med å slutte på pillene til rett etter bryllupet? Skulle tro det var enklest for å slippe mensen på bryllupsdagen. Siden du bare er 24 å kan det vel ikke være så bråhast med å bli gravid?
Neytiri Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. februar 2009 Hvorfor ikke vente med å slutte på pillene til rett etter bryllupet? Skulle tro det var enklest for å slippe mensen på bryllupsdagen. Siden du bare er 24 å kan det vel ikke være så bråhast med å bli gravid? nei nei det er jo sant det....er ikke stresset sånn sett heller.....herrigud eg klarer liksom ikke bestemme meg om eg skal eller ikke slutte før eller etter bryllupet.....føler meg som Vingle Petter!
Bambimor Skrevet 22. februar 2009 #14 Skrevet 22. februar 2009 Jeg sluttet i slutten av april med pp, og mensen kom like etter. I juni ble jeg gravid, og det var ikke et sjakktrekk. Trodde det skulle ta litt tid før syklusen kom igang. Vi giftet oss i juli, og jeg var dårlig, svimmel og hadde smerter i magen. Blødninger hadde jeg også. Nå hadde jeg en exu, men man vet aldri hvordan syklusen oppfører seg. Du kan risikere å få mesen på bryllupsnatten, regner med at du ikke ønsker det. Hadde jeg vært litt føre var, så hadde jeg ventet med slutt av pp til etter bryllupsreisen. En annen ting også, er at noen får hormon forandringer etter pp slutt. Som kan resultere i humørsvingninger, småblødninger og uren hud.
Neytiri Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #15 Skrevet 22. februar 2009 Jeg sluttet i slutten av april med pp, og mensen kom like etter. I juni ble jeg gravid, og det var ikke et sjakktrekk. Trodde det skulle ta litt tid før syklusen kom igang. Vi giftet oss i juli, og jeg var dårlig, svimmel og hadde smerter i magen. Blødninger hadde jeg også. Nå hadde jeg en exu, men man vet aldri hvordan syklusen oppfører seg. Du kan risikere å få mesen på bryllupsnatten, regner med at du ikke ønsker det. Hadde jeg vært litt føre var, så hadde jeg ventet med slutt av pp til etter bryllupsreisen. En annen ting også, er at noen får hormon forandringer etter pp slutt. Som kan resultere i humørsvingninger, småblødninger og uren hud. oi jøss dette var bra å vite! vil gjerne ikke være kvalm, få mensen bryllupsnatta, eller ha humørsvingninger.... tror det blir noen pp brett fremover tusen takk
Aud Long Skrevet 22. februar 2009 #16 Skrevet 22. februar 2009 oi jøss dette var bra å vite! vil gjerne ikke være kvalm, få mensen bryllupsnatta, eller ha humørsvingninger.... tror det blir noen pp brett fremover tusen takk Det er jo også en del som får en boost og blir gravid første pp etter man slutter på pilla. Meg selv og en rekke andre jeg vet om iallefall.
Bambimor Skrevet 23. februar 2009 #17 Skrevet 23. februar 2009 oi jøss dette var bra å vite! vil gjerne ikke være kvalm, få mensen bryllupsnatta, eller ha humørsvingninger.... tror det blir noen pp brett fremover tusen takk Smart å vente mener nå jeg, så det tror jeg du gjør et riktig valg. Jeg fikk sterke magesmerter på bryllupsreisen, og det hele endte i en haste opr. Så har ikke så god minner fra hverken bryllup eller bryllupsreise.
Neytiri Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #18 Skrevet 23. februar 2009 Smart å vente mener nå jeg, så det tror jeg du gjør et riktig valg. Jeg fikk sterke magesmerter på bryllupsreisen, og det hele endte i en haste opr. Så har ikke så god minner fra hverken bryllup eller bryllupsreise. oi dette var kjipt å høre men har du blitt mamma nu da? ja tror eg holder meg til etter bryllupet
Bambimor Skrevet 24. februar 2009 #19 Skrevet 24. februar 2009 oi dette var kjipt å høre men har du blitt mamma nu da? ja tror eg holder meg til etter bryllupet Jeg er mamma fra før av, men er gravid nå. Kun i uke 10, så da får jeg bare håpe alt går greit denne gangen. Lykke til med bryllup
Neytiri Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #20 Skrevet 24. februar 2009 Jeg er mamma fra før av, men er gravid nå. Kun i uke 10, så da får jeg bare håpe alt går greit denne gangen. Lykke til med bryllup Takk, håper det går bedre denne gangen for deg da... lykke til med svangerskapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå