Gå til innhold

Voksne Brudepiker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt å ikke ha barn i bryllupet, og da kom det spørsmålet....Skal ingen gå inn foran meg i kirken? Så er eg da litt international....fra island, har bodd i california, og så er her i Norge nå.......

Vet at mange syns det er klisje, men eg har valgt å ha voksne brudepiker. Det blir min forlover og to veninner. Har matchende kjoler og små buketter.

Lurer på om noen flere i Norge gjør sånt? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også ha voksne brudepiker!

Har ingen barn selv, eller i nærmeste familie. Men har to gode venninder som faktisk allerede da vi gikk på skolen snakket om at de ville være brudepiker når jeg gifter meg. Så da var det en naturlig løsning, og jeg tror det blir kjempe bra!

Skrevet

Jeg har inntrykk av at mange syns det er veldig amerikansk med voksne brudepiker, men mitt syn på det er: hva så? Så lenge du har lyst at de skal være en del av bryllupet og de har lyst å være brudepiker så syns jeg det er helt greit. Skal ikke gifte meg, men har selv lyst å ha søstrene mine som brudepiker (hvis de vil da) når jeg en gang gifter meg, og de er 14 og 11 nå....

Skrevet

så bra å høre at eg ikke er helt alene om dette!!

Jo har også intrykk av at folk syns det er amerikanskt, men realiteten er at mange andre land gjør dette også. Men fordi vi ser på amerikansk TV veldig mye så føler kanskje noen det er en skikkelig klisje.

Uansett gleder eg meg masse til dette :)

• 2 uker senere...
Skrevet

*ditter*

Ville spørre folk om dem har en mening om voksne brudepiker....er det virkelig ikke mange som liker dette?

Skrevet

Jeg syns ikke noe om det, og om noen hadde spurt meg om det hadde jeg takket nei.

Brudepiker skal være søte små barn, ikke forvokste ugifte damer.

Skrevet

Da jeg var 15 år, giftet min kusine seg. Jeg var "for stor" til å være brudepike, og "for liten" til å være forlover.

Løsningen ble at de hadde to små brudepiker som gikk først, så kom jeg som en slags "halvstor" brudepike / barnevakt, og så kom bruden, fulgt av sin farfar (siden faren var død, uten at det hadde noen betydning her).

Jeg var veldig stolt den gangen, men som voksen synes jeg nok det hadde vært rart med voksne brudepiker. I hodet mitt er brudepiker små og søte, og jeg synes det er veldig amerikansk og klisjéaktig med voksne brudepiker.

Skrevet

Det heter brudepike, ikke brudedame. Jeg synes det er tåpelig med voksne brude"piker". De har absolutt ingen funksjon. Poenget med brudepiker og brudesvenner er at de skal gå foran og se søte ut. Det funker ikke med voksne mennesker.

Har du tenkt på at når det går voksne mennesker foran deg oppover midtgangen, så blir det vanskeligere å se deg når du kommer oppover?

Skrevet

Jeg mener å har sett brudepiker både foran og bak bruden...? :klø:

Skrevet
*ditter*

Ville spørre folk om dem har en mening om voksne brudepiker....er det virkelig ikke mange som liker dette?

Jeg ville ikke stilt opp som brudepike. Og ville heller ikke hatt voksne brudepiker i mitt bryllup.

Det heter brudepike, ikke brudedame. Jeg synes det er tåpelig med voksne brude"piker". De har absolutt ingen funksjon. Poenget med brudepiker og brudesvenner er at de skal gå foran og se søte ut. Det funker ikke med voksne mennesker.

Ja, hva er poenget med en voksen brudepike?

Jeg har sett mange små, søte brudepiker og -svenner i bryllup. Men ville det vært like natrulig for dere å ha voksne brudesvenner?

Skrevet

Ja da er det vel delte meninger om dette. Var nysjerrig eg :)

Ja eg har fått voksne brudepiker og ingen av dem utrykket noe annet en at dette syns dem var morsomt og anarledes.

Sånn dem gjør det i USA per i dag varierer. Noen har kun brudepiker, mens andre også har "ushers", det blir kanskje det samme som voksne brudesvenner da?

Vi vurderte dette, men ingen av gutta var noe særlig for dette i forhold til brudepikenes sin enthusiasme!

Eg har selv bodd en liten stund i USA og kan kanskje derfor være litt inspirert der ifrå.

Til de som tror ikke eg syns på vei inn kirka, så pleier faktisk de voksne brudepikene og gå helt ned før eg kommer inn...så tror ingen går glipp...hehe....

men morsomt og se at alle mener noe forskjelligt, ikke bare med dette, men allt som har med bryllup og gjøre. Tror det hadde blitt drit kjedelig hvis alle hadde bryllup likt :gjeiper:

Skrevet

Jeg ville heller ikke, som flere her, stil opp som voksen brudepike. Men det er nå meg.

Jeg var i et bryllup hvor det var to små, nyyydelige brudepiker og mellom dem gikk en stor en (type 14,15,16 år) og vettu.. jeg synes det ødela hele innmarsjen. Om det er det det kalles.

Bruden syntes ikke før hun kom helt opp der vi satt, ingen som så noe særlkig av kjolen før de var på vei ut av kirken igjen, for da gikk brudepikene bak.

Hvis brudepikene skal gå inn lang tid i forveien, slik som "på film", så vil jo bruden komme "til sin rett". Men hvordan løse det sån praktisk da? Skal bruden stå i døråpningen mens de andre jentene/damene går oppover?

Jeg ELSKER hvertfall det "wowet" når døra går opp og en nydelig brud kommer til syne. *Åh, VIL GIFTE MEG!*

Bare noen rotete tanker fra meg :)

Skrevet

Dere velger selvfølgelig det dere vil, for det er jo deres dag. For min del så syns jeg det ser tåpelig ut med voksne brudepiker, men som sagt er det bare min mening :ler:

Skrevet
For min del så syns jeg det ser tåpelig ut med voksne brudepiker, men som sagt er det bare min mening :ler:

Helt enig

Skrevet

Jeg synes det er tåpelig. Det er jo ikke noe poeng i det i det hele tatt.

Og jeg er enig i at det ødelegger stemningen man skal få når dørene slås opp og man ser bruden.

Skrevet

Sitter brudedamene på trappetrinnet ved alteret slik som brudepikene gjør også eller?

Skrevet

Synes det er kjempefint jeg. Elegant og verdig.

Skrevet

Skjønner ikke hva som er så "tåpelig" med voksne brudepiker jeg. Selv om det i Norge er tradisjon for at det er barn, så synes jeg det er drøyt å si at man ikke ser vitsen i de store. Hva er det som er vitsen i de små da?

Jeg har vært voksen brudepike en gang. En venninne av meg giftet seg med en amerikaner i fjor, bryllupet stod i Norge. Forloveren og tre andre voksne jenter (inkludert meg) var brudepiker, og tilsvarende på brudgommens side. De hadde forsåvidt tre "små" brudepiker - og svenner også. Disse tre gikk aller først inn i kirken, deretter oss voksne i brudefølget i "par". Alle jeg snakket med syntes det var en flott måte å gjøre det på.

Skrevet

Jeg skal ha tre voksne, godt gifte brudepiker og en liten søt en og blir vel lett da tåpelig... :fnise:

Av de tre voksne, så er den ene forloveren og de to andre tilbudte seg jobben som 'bridesmaid' og skal ha endel praktiske oppgaver på dagen. Hadde ikke akkurat tenkt at de skulle gå foran meg opp til alteret, har egentlig ikke tenkt så mye på den biten.

Men hvorfor dette skulle være så tåpelig, kan jeg ikke helt skjønne... :roll:

Skrevet

Min søster som er forlover og to andre veninner er "bridesmaids".

Alle de har noen små ting dem hjelper til med før og på selve dagen. Dem syns det er morsomt og en ære at dem ble spurt.

Men ka er vitsen med de små jentene da? untatt det og være søte? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...